ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Το φλεγόμενο ίνσταγκραμ

Το φλεγόμενο ίνσταγκραμ



Ζούμε την περίοδο κατά την οποία η «κοσμική» ζωή της χώρας φλέγεται άμα τη εμφανίσει της τάδε κυρίας με το μαγιό της στην παραλία. Οι τίτλοι των ημερών που προβάλλουν τα πολυδιαφημισμένα πρόσωπα της τηλεόρασης για τις καλοκαιρινές τους εμφανίσεις αποτελούν ένα δυνατό δείγμα για το πώς οι λέξεις χάνουν το νόημά τους όταν η χρήση τους σπάει το φράγμα της υπερβολής.
«Πήρε φωτιά το ίνσταγκραμ από την φωτογραφία της … με μαγιό».
«Φλέγεται το διαδίκτυο», «Επεσε το ίνσταγκραμ». Και οι αναφλέξεις συνεχίζονται με τις κυρίες να έχουν επιδοθεί σ' έναν ατελείωτο διαγωνισμό για το ποια θα προκαλέσει τις περισσότερες στάχτες.
Θα αποφύγουμε να εισέλθουμε στον χώρο των ψυχιάτρων και ψυχολόγων και να δούμε τα βαθύτερα αίτια που οδηγούν κάποιον να αναρτήσει τη φωτογραφία του με μαγιό στο ίνστραγκραμ. Οπως επίσης κι αυτών που εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην παρατήρηση μιας τέτοιας φωτογραφίας. Αλλωστε ο καθένας είναι ενήλικας και κάνει τις επιλογές του σχετικά με αυτό με το οποίο θέλει να ταυτίσει το όνομά του και με αυτό που θέλει να προβάλει προς τα έξω. Επίσης ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει πώς θα περνάει τον χρόνο του και πού θα εστιάζει τα μάτια του.
Το πρόβλημα μάλλον εστιάζεται στα ΜΜΕ. Αυτά είναι που επιλέγουν και βάζουν τις σπίθες της κοινωνικής φλογός. «Αυτά θέλει ο κόσμος. Με αυτά χαζεύει. Αν τους βάλεις κάτι άλλο, θα τους χάσεις» έλεγε συνάδελφος προ ημερών στο πλαίσιο συζήτησης για την ταχύτατη αναπαραγωγή όλων αυτών των πληροφοριών. Το ερώτημα είναι ποιος έχει μάθει τον κόσμο να θέλει όλα αυτά. Ποιος τον έχει μάθει να κάνει περισσότερα κλικ στις φωτιές που άναψε η τάδε κυρία με το μαγιό της σε σύγκριση με τη φωτιά που κατέκαψε την Εύβοια. Ποιος τον έχει εκπαιδεύσει να αντιμετωπίζει ως πληροφορία που πρέπει να τραβήξει την προσοχή του καθετί που προέρχεται από το κάδρο της ζωής των προβεβλημένων προσώπων της χώρας. Ακόμα και οι κανόνες των προσωπικών δεδομένων παύουν να ισχύουν. Γέμισαν τα ηλεκτρονικά μέσα με φωτογραφίες παιδιών με τα μαγιό τους που οι ίδιοι οι γονείς δημοσιεύουν στις προσωπικές τους ιστοσελίδες δίνοντας δημόσια τροφή. Αντίθετα, τα ίδια τα μέσα προβληματίζονται όταν είναι να προβάλουν ένα παιδί για την επιτυχία του στο σχολείο ή σ΄έναν μαθηματικό διαγωνισμό.
Το μέτρο και η διάκριση έχει χαθεί. Κι έχει χαθεί με ευθύνη κυρίως των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, τα οποία παρασυρμένα από τη μάχη του κλικ ξεχνούν τον ρόλο τους και παραβιάζουν κάθε κανόνα δεοντολογίας προς ικανοποίηση των κυριών που επιδιώκουν να ανάβουν φωτιές και προς τέρψη του επισκέπτη που επιζητεί να περάσει την ώρα του απροβλημάτιστα χαζεύοντας τη ζωή και τη ματαιοδοξία των άλλων.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [07:44:49]