ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πατρών - Πύργου: Πίστωση χρόνου ζητά ο Καραμανλής

Πατρών - Πύργου: Πίστωση χρόνου ζητά ο Καραμανλής



Τη βούληση της Κυβέρνησης να εντοπίσει τον καλύτερο και πιο επωφελή τρόπο και να υλοποιήσει το έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου, εξέφρασε για μια ακόμα φορά, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε δύο ερωτήσεις που έγιναν από τους βουλευτές Μαρία Αθανασίου (Ελληνική Λύση) και Μιχάλη Κατρίνη (ΚΙΝΑΛ).
Στην απάντηση του υπουργείου Υποδομών, την οποία υπογράφει ο κ. Καραμανλής, επαναλαμβάνει πως, έτσι όπως επανασχεδιάστηκε από την απελθούσα Κυβέρνηση το τμήμα Πάτρα-Πύργος, ήταν καταδικασμένο σε πλήρη αποτυχία.
Επισημαίνει δε πως «όλα τα αδιέξοδα τα οποία έχουν εμφανιστεί, είναι αποτέλεσμα των λανθασμένων ενεργειών της περιόδου 2015-2019, όπως η ακύρωση του διαγωνισμού του 2014, η απόφαση για σαλαμοποίηση του έργου σε 8 τμήματα, η μη έγκαιρη ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ.ά».
Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι δεδομένο πως με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, το έργο δεν θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/12/23 και αυτό, θα επιφέρει τον κίνδυνο να επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο με όλες τις απαιτούμενες δαπάνες από εκεί και έπειτα. Επίσης αν η ολοκλήρωση του έργου ξεπερνούσε την 31η Δεκεμβρίου του 2025, το Δημόσιο κινδύνευε να επιστρέψει όλους του Ευρωπαϊκούς πόρους που θα είχε λάβει για το έργο αυτό.
Σε αυτό το σημείο, ο κ. Καραμανλής τονίζει πως «η παρούσα Κυβέρνηση και επιθυμεί το έργο και θα εντοπίσει τον τρόπο να το υλοποιήσει. Χρειάζεται λίγο χρόνο, προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή λύση που θα εξασφαλίζει ότι το έργο θα γίνει πραγματικότητα, στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και με το χαμηλότερο κόστος».
Κλείνοντας ο υπουργός ΥΠΟΜΕ αναφέρει πως σε αντίθεση με την απελθούσα Κυβέρνηση, πρώτα θα συννενοηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μετά θα προβεί στις όποιες ανακοινώσεις.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Να θυμίσουμε πως το έργο που «έσπασε» σε 8 εργολαβίες, ξεκίνησε το 2015 διαγωνισμούς που κράτησαν μέχρι τις αρχές του 2018. Από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες, ανάδοχοι έχουν οριστεί για τα τμήματα Μιντιλόγλι - ΒΙΠΕ Πάτρας, ΒΙΠΕ Πάτρας - Κάτω Αχαΐα, Κάτω Αχαΐα - Σαγαίικα, Σαγαίικα - Βάρδα και Αμαλιάδα - Δουναίικα.
Στο τμήμα Αμαλιάδα - Κυλλήνη δύο από τις εταιρείες που αποκλείσθηκαν από το έργο έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, ενώ στις εργολαβίες Δουναίικα - Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη ανάδοχος είναι η Τοξότης, η οποία έχει κηρυχθεί οριστικά έκπτωτη σε μία από αυτές και αναμένεται να συμβεί το ίδιο και στην έτερη.
Εκτός όμως, από τις διαφορετικές φάσεις του οδικού άξονα, παθογένεια του έργου αποτελούν οι υψηλές παρασχεθείσες εκπτώσεις, άνω του 50%, που έχουν δοθεί, γεγονός που συνοδεύεται, συνήθως, με αδυναμία περαίωσης των έργων.
Γι' αυτό, όπως αναφέρει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται η συνεννόηση με την Κομισιόν, ενώ στόχος είναι αυτό να πραγματοποιηθεί στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[19:41]  Το ΚΙΝΑΛ αποχώρησε για την επιλογή Κ....
[19:33]  Αίγιο: «Εξωση» του Πανεπιστημίου Πατρών...
[18:44]  Χαλάει απότομα ο καιρός
[18:21]  Πάλι προβλήματα με το νερό στην Κάτω...
[18:00]  Θ. Βούρδας: «Μήπως εξυπηρετηθούν όλοι...
[17:52]  Αίγιο:Καθαριότητα, κυκλοφοριακό και...
[15:45]  Ν.Νικολόπουλος:Η κοροϊδία για το τρένο...
[15:35]  Αχαΐα:Στον Βορίδη για την Τράπεζα...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [21:07:19]