ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Πολιτική ρελάνς, σε εντυπώσεις και ουσία, από Καραμανλή για τρένο και αυτοκινητόδρομο

Πάτρα: Πολιτική ρελάνς, σε εντυπώσεις και ουσία, από Καραμανλή για τρένο και αυτοκινητόδρομο



Τα σενάρια που εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος και τον τρόπο διέλευσης του σύγχρονου τρένου συζήτησε ο Κώστας Καραμανλής με τους βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας σε απόρρητη ως χθες συνάντηση.
Για την Πατρών-Πύργου ο υπουργός και οι συνεργάτες περιμένουν την θέση της Ε.Ε. σχετικά με την πρόταση που έχουν καταθέσει. Ωστόσο, μια αποδεκτή λύση που θα επέτρεπε στην ελληνική πλευρά να αισιοδοξεί ότι το έργο θα προχωρήσει ανεμπόδιστα, θα ήταν η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Μια τέτοια εξέλιξη θεωρείται ικανοποιητική για το υπουργείο, καθώς θα επέβαλε την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου σε ένα στενό χρονοδιάγραμμα περίπου 30 μηνών. Αντιθέτως, αυτό που προέκυψε, ήταν πως η Ε.Ε. διαφωνούσε από την αρχή με την κατάτμηση του έργου σε οκτώ εργολαβίες και υποστηρίζουν ότι σκοπίμως η προηγούμενη κυβέρνηση το απέκρυψε. Μάλιστα, φέρεται να είχε λάβει αυστηρή ενημέρωση ότι αν δεν ολοκληρωνόταν το έργο μέχρι το 2025, με τον τρόπο που επιλέχθηκε, η Ε.Ε. θα ζητούσε από την Ελλάδα την επιστροφή των κονδυλίων…
Για τον σιδηρόδρομο το σενάριο είναι να κατασκευαστεί το έργο, από το ύψος του Αγίου Διονυσίου μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, με «κατ εντ κόβερ». Επίσης, να υπάρξουν τρία τουλάχιστον τμήματα από το Ρίο μέχρι και τον Άγιο Διονύσιο που θα υπογειοποιηθούν (σε σημεία με πιο έντονα οικιστικά χαρακτηριστικά). Για ορισμένους από τους μετέχοντες στη σύσκεψη αυτή είναι μια καλή βάση, ώστε να διασφαλιστεί η κατασκευή του έργου και ενδεχομένως να διεκδικήσει η τοπική κοινωνία την κατασκευή βαθέως ορύγματος και άλλα τμήματα.

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Το θέμα του έργου θα συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας παρουσία πολιτών. Η δημοτική αρχή θα εισηγηθεί να προχωρήσει το έργο όπως εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και να μη χαθεί άλλος χρόνος. Επίσης, θα ζητήσει να εκφραστεί η διαφωνία του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων σε κάθε απόπειρα αλλαγής του υπάρχοντος σχεδίου.
Παρέμβαση για το Πάτρα-Πύργος και τον σιδηρόδρομο έκανε χθες το «σπιράλ» με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση,. «Παίρνουμε την πρωτοβουλία να αναδείξουμε την αβεβαιότητα της υλοποίησης του υπόγειου τρένου και να καταθέσουμε μια εναλλακτική πρόταση για τη διέλευση του από την Πάτρα (την υπέργεια ή εναέρια, για την οποία μιλήσαμε και προεκλογικά) και έχουμε το θάρρος να δηλώσουμε πως η επιμονή για νότια χάραξη πρέπει να απαγκιστρωθεί από περαιτέρω καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης της Αθήνας με την Ολυμπία».
του ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

OI ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Πολιτική ρελάνς σε επίπεδο εντυπώσεων και ουσίας επιχειρεί η Νέα Δημοκρατία για τα έργα της Πατρών-Πύργου και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.
Η χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών φάνηκε να λαμβάνει ένα τέτοιο χαρακτήρα, καθώς συνέπεσε με τις δηλώσεις Τσίπρα για τα δύο μεγάλα έργα. Στη σύσκεψη είχαν προσκληθεί μια μέρα νωρίτερα οι κυβερνητικοί βουλευτές της Αχαΐας και της Ηλείας. Παρέστησαν οι: Άγγελος Τσιγκρής, Ανδρέας Κατσανιώτης, Ιάσονας Φωτήλας, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Κώστας Τζαβάρας, Ανδρέας Νικολακόπουλος.
Η ηγεσία του υπουργείου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της «Π» ότι φέρεται να έχει καταλήξει σε σενάρια για τους τρόπους που θεωρεί βέλτιστους ώστε να ολοκληρωθούν τα δύο μεγάλα έργα. Τις σκέψεις του μοιράστηκε με τους βουλευτές των δύο νομών, έστω και αν δεν τις περιέλαβε στην ανακοίνωση που εξέδωσε. Άλλωστε, από την σκέψη μέχρι την εφαρμογή υπάρχει μια απόσταση που πρέπει να διανύσει το υπουργείο, καθώς υπάρχουν παράγοντες που δεν περνούν από το χέρι του (Ε.Ε., χρηματοδοτήσεις, τήρηση προθεσμιών κ.ά.).
Παρόλα αυτά, η πολιτική αντίδραση που έβγαλε ο υπουργός Υποδομών άφησε ικανοποιημένα τα στελέχη της ΝΔ που συσκέφθηκαν μαζί του, όπως προέκυψε από τα σχόλια που έκαναν στην «Π».
Ο Άγγελος Τσιγκρής σχολίασε ότι από την ενημέρωση που έκανε ο Υπουργός προκύπτει ότι πλέον θα σταματήσει αυτή η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην Πατρών - Πύργου, δηλαδή στον δρόμο που την τελευταία δεκαετία έχουν σημειωθεί 290 τροχαία και 130 συνάνθρωποί μας έχουν χάσει τη ζωή τους με τον πιο άδικο τρόπο. «Το έργο θα προχωρήσει και μάλιστα θα παραδοθεί πριν από το 2023, οπότε λήγει και η προθεσμία για την χρηματοδότησή του» πρόσθεσε.
Ο Ανδρέας Κατσανιώτης δήλωσε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θα καταφέρει οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας να πηγαίνουν μέχρι τον Πύργο χρησιμοποιώντας ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, με σεβασμό στα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου. «Θα καταφέρει το τρένο να φτάσει στο λιμάνι με ελεύθερη πρόσβαση για τους πολίτες στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης. Οι απερχόμενοι κρίθηκαν για αυτά που δεν έκαναν. Εμείς θα τα κάνουμε επειδή το οφείλουμε στους πολίτες της Αχαΐας» τόνισε ο βουλευτής.
Η Χριστίνα Αλεξόπουλου επεσήμανε για το Πάτρα-Πύργος ότι η κυβέρνηση Τσίπρα έπαιζε στα ζάρια τις τύχες μας και τα χρήματά μας, καθώς έλεγε ψέματα στους πολίτες και δεν την ενδιέφερε εάν η Ε.Ε. μας ζητούσε πίσω, το 2025, τα κονδύλια που έχει διαθέσει στο έργο. «Προκειμένου να κάνουν "μάγκα" τον Καλογρίτσα εμείς θρηνούμε θύματα» ήταν το καυστικό σχόλιό της. Για το σύγχρονο τρένο η βουλευτής δήλωσε ότι το αίτημα της πόλης ικανοποιείται, καθώς «δεν ζητάμε μετρό, σιδηρόδρομο θέλουμε» και υποστήριξε ότι η όχληση που θα προκαλείται στα σημεία που η γραμμή θα είναι επίγεια, θα είναι μικρότερη από αυτή που προκαλεί σήμερα ο προαστιακός.

των ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ - ΜΑΡΙΝΑΣ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ
Με μια δήλωση που βάλει ευθέως κατά του Αλέξη Τσίπρα τοποθετήθηκε ο Κώστας Καραμανλής μετά τη συνάντηση με τους βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας.
Ο υπουργός τόνισε τα μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας, όπως είναι το Πάτρα-Πύργος και η σιδηροδρομική διέλευση της Πάτρας, αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και θα τα προχωρήσει «με υπευθυνότητα και χωρίς μεγάλα λόγια». Για το Πάτρα-Πύργος δήλωσε ότι το υπουργείο εξετάζει όλες τις εναλλακτικές και συζητάει με την Ε.Ε. ώστε να καταλήξει στην καλύτερη λύση ενώ για τον σιδηρόδρομο, «[…] προσανατολιζόμαστε στη ρεαλιστική λύση της μερικής υπογειοποίησης που είναι ιδανική για την ανάπτυξη της πόλης. Δεσμευόμαστε ότι και τα δύο έργα θα γίνουν πραγματικότητα. Και μάλιστα όσο ταχύτερα και με όσο μικρότερο κόστος γίνεται. Όχι στα λόγια, στην πράξη».
Ο Κ. Καραμανλής επέμεινε στη θέση που εξέφρασε πρόσφατα στη Βουλή («δεν τάζουμε πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν, δεν λέμε άλλα από αυτά που κάνουμε») και σχολίασε τις δηλώσεις Τσίπρα από την Πάτρα.
«Αλήθεια, μετακινήθηκε οδικώς στο Πάτρα-Πύργος ή μήπως χρησιμοποίησε τον υπόγειο σιδηρόδρομο που έφτιαξε στους Πατρινούς; Στην εικονική του πραγματικότητα ίσως υπάρχουν όλα αυτά, στην πραγματικότητα όμως όχι μόνο δεν υπάρχουν, αλλά και η κυβέρνησή του δεν έκανε απολύτως τίποτα . Αντιθέτως, μόνο προβλήματα τους δημιούργησε…» αναφέρει ο υπουργός Υποδομών.
«Αν απλώς προχωρούσε όσα είχαμε ξεκινήσει, σήμερα το έργο θα είχε ολοκληρωθεί και οι πολίτες θα μετακινούνταν με ταχύτητα και ασφάλεια» υποστηρίζει και υπενθυμίζει ότι επέλεξε να κατατμήσει το έργο σε οκτώ κομμάτια. «Τελικά ο αγαπημένος τους επιχειρηματίας κηρύχθηκε έκπτωτος και στα δήθεν εργοτάξια που μας παρέδωσαν, παραλάβαμε μέχρι και σκουπιδότοπο…Το έργο καρκινοβατεί και έτσι όπως τα έκαναν το διακύβευμα δεν είναι πότε θα τελειώσει και πόσο θα κοστίσει, αλλά αν θα γίνει ή όχι.» πρόσθεσε.
Για εγκληματικά λάθη έκανε λάθη στο σιδηροδρομικό έργο, υποστηρίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ανέτρεψε τον σχεδιασμό που υπήρχε και έβαλε ολόκληρο το έργο σε σοβαρότατο κίνδυνο.
«Έταξαν από το πουθενά στους πολίτες μια λύση με τεράστιο κόστος, πολλά τεχνικά προβλήματα και μη συμβατή με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας, τον οποίον και θα αχρήστευε στην πράξη. Και την ίδια ώρα, δεν επεδίωξαν να βρουν χρηματοδότηση -και ούτε θα έβρισκαν ποτέ γιατί η Ε.Ε. είναι αρνητική- και ούτε καν φρόντισαν να γίνει μια στοιχειώδης μελέτη» δήλωσε και κατηγόρησε την κυβέρνηση Τσίπρα για λαϊκισμό, καθυστερήσεις, συμφέροντα εργολάβων και μικροκομματικά παιχνίδια με τα έργα. Και καταλήγει: «Ας μην εκτίθενται άλλο με δήθεν «επιχειρήματα» καφενείου με τα οποία γελάει ο κόσμος, όπως η σύγκριση του κόστους της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων, με την υπογειοποίηση που έταζαν πως θα κάνουν σε μήκος…σχεδόν 10 χιλιομέτρων, δηλαδή υπερτριπλάσιο!».






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 19:03]  Πάτρα: Με μολότοφ έκλεισε η πορεία...
[χθες 19:37]  Ο Κ. Καραμανλής καλεί τους φορείς...
[χθες 14:50]  Πάτρα: Το δικό μας «Εδώ...
[χθες 10:10]  Πάτρα: Κατέθεσε στεφάνι στο...
[χθες 09:08]  Πάτρα: Το δικό μας "Εδώ...
[χθες 20:49]  Έφυγαν οι πρόσφυγες και από την...
[χθες 14:10]  Πάτρα: Συνεχίζονται τα ευτράπελα...
[χθες 07:40]  Πατρών-Πύργου: Aπειλεί με αγωγές ο...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [01:35:06]