ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μαρίνα- Μαρίνα- Μαρίνα

Μαρίνα- Μαρίνα- Μαρίνα



Το εμβληματικό Ιταλικό τραγούδι του Ρόκο Γκρανάτα μάλλον δεν αναφέρεται στην Μαρίνα της Πάτρας. Η οποία είναι μεν γένους θηλυκού, αλλά ούτε νέα είναι, ούτε ωραία και ασφαλώς δεν κλέβει την καρδιά κανενός επισκέπτη.
Για το 1959 που κυκλοφόρησε το τραγούδι όρκο δεν παίρνουμε, αλλά τουλάχιστον από την δεκαετία του '80, η Μαρίνα μένει ίδια και απαράλλακτη. Κι αυτό δεν το γράφουμε για καλό.
Η παλαιότητα της Μαρίνας δεν σχετίζεται μόνο με την αισθητική, αλλά παρουσιάζει και πρακτικά προβλήματα.
Η χωρητικότητά της είναι για 450 σκάφη μικρομεσαίου μεγέθους (σ.σ. μέγιστο μήκος έως 25 μέτρα).
Οι θέσεις για διερχόμενα σκάφη είναι ελάχιστες, καθώς οι περισσότερες είναι μόνιμα κατειλημμένες από σκάφη Πατρινών. Πάλι καλά που έχει αναπτυχθεί η ντόπια καινοτόμα εταιρεία SAMMY για εύρεση και κράτηση θέσης ελλιμενισμού για τα σκάφη αναψυχής.
Ο ανεφοδιασμός είναι επίσης προβληματικός, καθώς δεν λειτουργεί ούτε αποκλειστικός σταθμός βενζίνης σκαφών, ούτε ένα υποτυπώδες σύστημα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης.
Τέλος, ο κυματοθραύστης θεωρείται ξεπερασμένης τεχνικής, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προστατεύσει αποτελεσματικά τα αγκυροβολημένα πλεούμενα από ακραία καιρικά φαινόμενα (βλέπε τις σοβαρές ζημιές από τους καταστροφικούς κυκλώνες τον Απρίλιο του 2012 και το Νοέμβριο του 2016).
Μέχρι πρόσφατα κανείς δεν θα μπορούσε να ψέξει την εκάστοτε δημοτική αρχή, καθώς η Μαρίνα υπαγόταν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Η οριστική παραχώρησή της όμως στον Δήμο Πατρέων το 2018 και οι εξαγγελίες του δημάρχου για μια νέα Μαρίνα, δημιούργησαν προσδοκίες για αναβάθμιση της εγκατάστασης. Παρ΄όλα αυτά, ακριβώς δύο χρονιά μετά, δεν έχει παρουσιαστεί κάποια πρόταση, ούτε και έχουν αναληφθεί συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
Οσον αφορά στη διενέργεια ανοικτού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού από τον Δήμο για την μελέτη «Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας», αυτό είναι ένα καλό νέο για την πόλη. Εξαιρεί όμως το τμήμα του θαλασσίου μετώπου στο οποίο έχει χωροθετηθεί η ''Μαρίνα'' σύμφωνα με την ΚΥΑ του `96 (ΦΕΚ 850/Β/13-9-1996).
Σημείωση. Ο δήμαρχος έχει χαρακτηρίσει την διαδικασία γραφειοκρατική & περίπλοκη. Και εν μέρει έχει δίκιο. Γι΄ αυτό όμως υπάρχουν οι τεχνοκράτες (Εξειδικευμένοι Τεχνικοί Ναυπηγοί, Επιμελητηριακές Αρχές, Ειδικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας κ.ό.κ.) που θα μπορούσαν να γνωμοδοτήσουν ή και να συνδράμουν στην εκπόνηση των απαιτούμενων ξεχωριστών μελετών:
Για την χωροθέτησή της ως Τουριστικού Λιμένα.
Για την σκοπιμότητα του έργου.
Για τα τεχνικοοικονομικά του χαρακτηριστικά.
Για την χρηματοδότησή του.
Για τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις εργασίες.
Η ολοκλήρωση των παραπάνω είναι κομβικής σημασίας, καθώς από την αξιολόγησή τους θα κριθεί εάν το σχετικό έργο θα είναι ώριμο για ένταξη στη νέα Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Συμπερασματικά, η δημοτική αρχή δηλώνει ότι σκοπεύει να φτιάξει μια νέα Μαρίνα, αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν ο στόχος της συμβαδίζει με επένδυση σε μια υποδομή για μεγάλα σκάφη & γιοτ. Τα οποία προς το παρόν εξυπηρετούνται από το αγκυροβόλιο του ΟΛΠΑ στο Βόρειο Λιμάνι, με δυνατότητα φιλοξενίας συνολικά 17 σκαφών και Στρατηγικό Σχεδιασμό για είσοδο σε νέες αγορές και συμβολή στην τοπική ανάπτυξη.
Με την Πάτρα να χάνει τη μεγάλη πελατεία των χρηστών σκαφών που θα μπορούσαν να την χρησιμοποιούν είτε ως διαμετακομιστικό κόμβο για να παραλαμβάνουν τα πλεούμενά τους, είτε ως στάση για ανεφοδιασμό στο πέρασμα για τα νησιά του Ιονίου, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τοπική Οικονομία και την Αγορά Εργασίας. Υπάρχουν και σχετικές μελέτες γι΄αυτό. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας, για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στις μαρίνες και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς κλάδους της τοπικής κοινωνίας.
Στην αναμονή λοιπόν και αυτό το αναπτυξιακό ζήτημα της πόλης. Που βέβαια για να μην την αδικούμε, δεν είναι η μόνη χωρίς σύγχρονη Μαρίνα στην περιοχή μας. Ειδοποιός διαφορά: υπάρχουν Δήμοι που το ψάχνουν το ζήτημα.
Το Οραμα εξάλλου υπάρχει και ονομάζεται «Νηρηίδες». Είναι το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για την ομαδοποίηση Μαρινών σε όλη την επικράτεια. Η έκτη μάλιστα ομάδα στο Ιόνιο, προτίθεται να καταστήσει Κόμβο την Πάτρα στην διασύνδεση με την Ιθάκη, την Αγία Ευφημία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα, και την Ιτέα, ενώ το ύψος των έργων που σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 5 εκατ. ευρώ.
Για να καταστεί όμως εφικτή η ανάπτυξη ενός δικτύου Μαρινών - Λιμένων που θα προσελκύουν σκάφη αναψυχής, απαιτείται πλάνο συνεργασίας και στόχευση, χωρίς αστερίσκους και παρωπίδες μεταξύ των εμπλεκόμενων δήμων.
Ας μην ξεχνάμε ότι η διαδικασία αυτή περνάει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία και θα κληθεί να χρηματοδοτήσει οποιαδήποτε πρόταση, μέσω των Προτάσεων Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων. Και βασικός πυλώνας της κοινοτικής λογικής είναι: ΝΑΙ στην συνεργασία- ΟΧΙ στον κατακερματισμό.
Ξεχάσαμε όμως: ο Δήμος της Πάτρας με το ΤΑΙΠΕΔ δεν συνεργάζεται.
Του ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 11:56]  Χωρικά ύδατα, υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ
[χθες 10:45]  Αποκλιμάκωση μόνο εάν πίπτει λόγος
[χθες 09:56]  ...Μη με λησμόνει!
[χθες 15:40]  Εκπαιδευτικοί προβληματισμοί εν...
[χθες 14:35]  Φόροι, αυταρχισμός, λεηλασίες και...
[χθες 11:28]  Ρεαλιστικό πλάνο εκθεσιακής...
[χθες 10:03]  H πολιτική ανεπάρκεια εκτρέφει...
[χθες 08:58]  Απάντηση που κανείς δεν πρέπει να...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [18:13:26]