ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οι έκρυθμες καταστάσεις δεν προάγουν την παιδεία

Οι έκρυθμες καταστάσεις δεν προάγουν την παιδεία



Του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΛΟΥΜΗ *

Το φαινόμενο των καταλήψεων είναι πολύ παλιό στον ελληνικό χώρο. Πρωτοξεκίνησε με την κατάληψη της νομικής επί δικτατορίας το 1973, συνεχίσθηκε με την κατάληψη του πολυτεχνείου, η οποία τελικά προκάλεσε την πτώση της χούντας. Εκεί ακούστηκε και το σύνθημα ψωμί παιδεία ελευθερία. Καταλήψεις απόλυτα δικαιολογημένες εφόσον τα αιτήματα ήταν απόλυτα συνδεδεμένα με τη δημοκρατία και την ελευθερία που έλειπαν από τη χώρα μας. Αργότερα την εποχή της μεταπολίτευσης το φαινόμενο της κατάληψης επεκτάθηκε στους χώρους όλων των πανεπιστημίων της χώρας. Θυμάμαι τις πολύμηνες καταλήψεις τον καιρό που ήμουν φοιτητής για τον ξακουστό νόμο 815 που έφερνε εντατικοποίηση των σπουδών και άλλα πολλά. Από τη δεκαετία του 80 και μετά η κατάληψη έγινε στοιχείο της καθημερινότητας. Οποιος διαφωνούσε ή είχε κάποια αιτήματα, καταλάμβανε κάποιο δημόσιο χώρο και απαιτούσε επίλυση των αιτημάτων του. Διαφωνώ με αυτό τον τρόπο διεκδίκησης.
Η δημοκρατία σταματά εκεί που εμποδίζεται η ελευθερία του άλλου. Ασε που στις καταλήψεις ο φανατισμός διογκώνεται, υπάρχουν προστριβές και αντεγκλήσεις μεταξύ καταληψιών και αντικαταληψιών, τα πάθη οξύνονται και πολλές φορές έχουμε τραγικά αποτελέσματα όπως συνέβη με την δολοφονία Τεμπονέρα στη Πάτρα στο σχολικό συγκρότημα της πλατείας Βουδ.
Από τη δεκαετία του '90 και μετά, το φαινόμενο των καταλήψεων επεκτάθηκε στους χώρους των γυμνασίων και των λυκείων και μάλιστα ειδικά στα λύκεια έγινε μόδα. Κάθε χρόνο με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς έχουμε καταλήψεις, τις περισσότερες φορές για ασήμαντες αφορμές και αιτίες.
Φέτος τη χρονιά της πανδημίας δεν ήταν δυνατό να μην έχουμε καταλήψεις, μάλιστα ξεκίνησαν με το καλημέρα, μαζί με τον αγιασμό.
Η υπουργός, άκαμπτη στην επίλυση των αιτημάτων των μαθητών, κατάφερε επιστρατεύοντας την μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τον αποκλεισμό των καταληψιών από τα μαθήματα με την καταχώρηση απουσιών, να περιορίσει τις καταλήψεις, όχι όμως να επιλύσει τα προβλήματα.
Και όμως τα αιτήματα των μαθητών είναι για πρώτη φορά ουσιαστικά δίκαια και λογικά. Το να θέλουν να είναι 15 μαθητές ανά τμήμα και όχι 25 και 30 εν μέσω πανδημίας, ούτε παράλογο ούτε ανέφικτο μπορείς να το πεις. Μάλιστα άκουσα από τα δελτία των ειδήσεων και πρόταση λογική και ίσως και εφικτή από συνδικαλιστική παράταξη των καθηγητών. Να γίνεται μάθημα πρωί και απόγευμα σε βάρδιες όπως παλαιότερα πριν τα σχολεία γίνουν όλα πρωινά, και τα μισά τμήματα να παρακολουθούν τα μαθήματα πρωί, τα άλλα απόγευμα και μετά εναλλάξ, και έτσι θα μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των μαθητών.
Δυστυχώς η πρόταση έπεσε στο κενό, καθώς και η συνάντηση των συντονιστικών των παιδιών με την υπουργό με αποτέλεσμα το συλλαλητήριο με τα γνωστά αποτελέσματα, την σύλληψη και κράτηση 14χρονου μαθητή και την παραπομπή του σε δίκη για κακουργηματικές πράξεις.
Ολοι μιλάνε για πολύ καλό παιδί και μαθητή ο οποίος βρέθηκε στο λάθος σημείο την λάθος ώρα.
Τα παιδιά μπορεί να έχουν δίκιο, όμως σίγουρα η κατάληψη δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος διεκδίκησης των δίκαιων αιτημάτων τους.
Πρέπει νομίζω σύντομα να βρεθεί η χρυσή τομή με υποχωρήσεις εκατέρωθεν γιατί οι έκρυθμες καταστάσεις οι οποίες δημιουργούνται δεν προάγουν την παιδεία και μόνο για το καλό της εκπαίδευσης δεν είναι.

* Ο Γεώργιος Πλούμης είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[11:00]  Το μήνυμα του Πολυτεχνείου και η...
[χθες 14:24]  Ποτέ δεν ξέχασε την προσφορά των...
[χθες 11:07]  Ο «Σεβασμός» της Γερμανίας για την...
[χθες 16:50]  Με τον φακό, εκεί, στο σαν...
[χθες 16:20]  Τα τουρκικά εγκλήματα και η...
[χθες 15:35]  Κριτήρια διαιρετότητας
[χθες 14:05]  Εκτός τόπου και χρόνου
[χθες 13:05]  Η επάνοδος θα είναι βασανιστική








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [11:21:10]