ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


βασιλακης


Αγορά σε αναμονή



Eίναι επιτυχημένος έμπορος της Πάτρας και φίλος. Διασταυρωθήκαμε στο κέντρο χθες, εκείνος ερχόταν από άσκηση («6») και εγώ από επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ («2»).
Έμεινα μαζί του για πέντε λεπτά, όχι παραπάνω, και επαναβεβαίωσα τους λόγους που θαυμάζω, ειδικά αυτή την περίοδο, όσους δραστηριοποιούνται στην επιχειρηματικότητα και το εμπόριο. Προπαντός, επαναβεβαίωσα ότι δεν θα ήθελα με τίποτα να βρίσκομαι στη θέση τους.
Μέσα στα λίγα λεπτά της συζήτησής μας, ανάμεσα στο ξόρκισμα της πανδημίας και την συμφωνία ότι θα βγούμε για φαγητό αμέσως μετά από τη λήξη της καραντίνας, πρόλαβε να μου μεταφέρει την αγωνία του για την εμπορική σεζόν. Υπάρχουν παράγοντες που αγνοούμε όσοι δεν έχουμε εμπειρία στο αντικείμενο και επηρεάζουν καταλυτικά την βιωσιμότητα μιας επιχείρησης και των οικογενειών που ζουν από τη λειτουργία της.
Πάρτε για παράδειγμα την αγορά ένδυσης και υπόδησης. Οι επιχειρηματίες του κλάδου κινδυνεύουν άμεσα να χάσουν μια από τις καλύτερες περιόδους της χρονιάς (πριν από τα Χριστούγεννα). Έχουν προμηθευτεί προϊόντα, έχουν επιβαρυνθεί οικονομικά για αυτά και δεν γνωρίζουν αν θα καταφέρουν να τα διαθέσουν, ώστε να εξασφαλίσουν τα έσοδα που θα τους επιτρέψουν να τροφοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους με νέα είδη για την άνοιξη και μετά.
Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν για μερικό άνοιγμα της αγοράς, δύο-τριών εβδομάδων, προκαλούν τρόμο στους επαγγελματίες. Μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι αμφίβολο αν μπορεί να αλλάξει ριζικά η καταναλωτική διάθεση σε βαθμό που να τους κρατήσει όλους ζωντανούς μετά το πέρας της πανδημίας. Ακόμα και μέχρι την ερχόμενη άνοιξη, κάθε πιθανή πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη.
Έμαθα λοιπόν σε αυτά τα λίγα λεπτά που διασταυρώθηκα με τον φίλο μου και άλλα «μυστικά» που για τον επιχειρηματία δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από την καθημερινή πραγματικότητα που αντιμετωπίζει.
Με τους υποψήφιους αγοραστές κλεισμένους σε καραντίνα το μεγαλύτερο διάστημα μέχρι την αλλαγή της σεζόν, τα προϊόντα θα μείνουν απούλητα στην αποθήκη. Το κακό θα είναι διπλό σ' αυτή την περίπτωση. Αφενός θα στοκάρουν τα προϊόντα και αφετέρου θα στερηθούν την ρευστότητα που χρειάζονται για τις παραγγελίες των νέων εποχικών προϊόντων.
Σκέφτηκα, ο αμύητος, ότι ο επιχειρηματίας του κλάδου ένδυσης/υπόδησης μπορεί να παραγγείλει με πίστωση και να πληρώσει μεταχρονολογημένα. Μου ξέφυγε (αν είναι δυνατόν;), ότι η αγορά είναι μια αλυσίδα. Το ίδιο ισχύει με την παγκοσμιοποιημένη αγορά που δοκιμάζεται από την πανδημία.
Ο παραγωγός (εταιρεία) των προϊόντων πιέζεται λόγω του κορονοϊού, όπως πιέζονται και οι πελάτες του. Αν αυτοί δυσκολεύονται να πληρώσουν ή ακόμα χειρότερα «παγώνουν» τις παραγγελίες τους, δυσκολεύεται και ο παραγωγός να αγοράσει πρώτες ύλες, να πληρώσει το προσωπικό του κ.ο.κ.
Δεν έχω σκοπό να καταφύγω σε μαθήματα για τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής, όπως τον όρισε ο Μαρξ. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι ζούμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, η οποία δεν εξαντλείται στις οικονομικές και τις ιστορικές πτυχές της. Είναι μια κατάσταση με ιδιαίτερα κοινωνικά και κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά. Μέρος της αποτελεί ο επιχειρηματικός κόσμος, ο οποίος θα πρέπει να στηριχθεί ουσιαστικά, όπως και άλλοι κλάδοι, γιατί φοβάμαι ότι θα έλθουμε αντιμέτωποι με δράματα.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [13:17:31]