ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ανδρέας Σοφιανόπουλος: Ο κορονοϊός ανέδειξε το φαρμακοποιό

Ανδρέας Σοφιανόπουλος: Ο κορονοϊός ανέδειξε το φαρμακοποιό



Αναμφίβολα οι προηγούμενοι μήνες μας έφεραν στο σημείο να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα στις ζωές μας, όπως επίσης μας οδήγησαν να δούμε με «άλλο μάτι» τον ρόλο και τη σημασία ορισμένων επαγγελματιών γύρω μας, των οποίων τις υπηρεσίες μπορεί να θεωρούσαμε δεδομένες ή και ασήμαντες.
Σήμερα, στο ιατρικό ένθετο «Λόγοι Υγείας» μας μιλά ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Πάτρας κ. Ανδρέας Σοφιανόπουλος για το πώς βίωσε τις πρώτες μέρες με τον COVID-19 στη ζωή μας, για τις αντιδράσεις των πελατών του στα νέα δεδομένα, για τους φόβους για το άμεσο μέλλον, τη σύγχυση στους πελάτες για το αντιγριπικό εμβόλιο και το εμβόλιο για τον COVID και την επάρκεια στα φάρμακα.
Επιπλέον, ο κ. Σοφιανόπουλος δεν παρέλειψε να μιλήσει για την «ασυνέπεια» στο λόγο της κυβέρνησης προ και μετά Μαΐου, για τις «ουρές ντροπής» αλλά και τον ρόλο του φαρμακοποιού στις μέρες μας.
Αναμφίβολα την περίοδο που ίσχυαν τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων υπήρχε έντονη ανησυχία στους πολίτες για την υγεία, εσείς πως την βιώσατε;
Οι πολίτες έρχονταν στο φαρμακείο προετοιμασμένοι, άκουγαν προσεκτικά τις οδηγίες τους ΕΟΔΥ, αλλά και εμείς δεν τους δεχόμασταν μέσα στο χώρο μας. Δηλαδή η πλειοψηφία των φαρμακοποιών εξυπηρετούσε είτε στην πόρτα, είτε μέσω θυρίδας ασφαλείας ή με το ρολό κατεβασμένο, ανάλογα πως είχε ρυθμίσει ο καθένας τον τρόπου που εξυπηρετούσε. Επίσης δεν είχαμε και πολλούς διαλόγους με τους πελάτες μας εκείνη την περίοδο. Ζητούσε ο πελάτης τι ήθελε, τον εξυπηρετούσαμε και έφευγε. Παρόλα αυτά υπήρχε ανησυχία και φόβος αλλά νομίζω πως ακολουθούσαμε πιστά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Υπήρχε μια ρομποτική ανταπόκριση σε ό, τι έλεγε ο ΕΟΔΥ. Βλέπαμε τους πελάτες με μάσκα και να τηρούν τις αποστάσεις. Υπήρχαν βέβαια και περιπτώσεις που υπήρχε χαλαρότητα. Από πολύ μικρό ποσοστό όμως. Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν πειθαρχημένη.
Δεδομένου πως δεν γνωρίζατε τι είχε ο κάθε πελάτης που σας επισκεπτόταν, νιώσατε πως βρεθήκατε εκτεθειμένοι σε κινδύνους;
Από την πρώτη στιγμή ο Σύλλογος φρόντισε να προασπίσει τα μέλη του. Τηρούσαμε όλες τις οδηγίες που ήρθαν από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο και τον ΕΟΔΥ όπως γάντια, μάσκα προστασίας, απολύμανση του χώρου και μετά εφαρμόσαμε το ενιαίο ωράριο που βοήθησε πολύ στην απολύμανση την καθημερινή. Σε εμάς δεν έμπαινε μέσα ο κόσμος οπότε δεν υπήρχε η επαφή για να νιώσουμε τον κίνδυνο μετάδοσης. Επειτα και λόγω του lockdown οι συνάδελφοι ήταν πειθαρχημένοι και εκτός φαρμακείου. Αναλογιζόμενοι πως σε περίπτωση που βρισκόντουσαν εκτεθειμένοι στον ιό, θα έπρεπε να κλείσει και η επιχείρηση τους για 14 ημέρες. Οπότε ήμασταν επιφυλακτικοί σε κάθε κίνηση.
Ποιες ήταν οι κύριες ανησυχίες και φόβοι που σας μετέφεραν οι πελάτες σας;
Δεν υπήρχε κάτι συγκεκριμένο. Οι εικόνες από την Ιταλία ήταν εικόνες Αποκάλυψης. Οπότε όλοι αυτό φοβόντουσαν, μήπως αυξηθούν κατά πολύ τα κρούσματα και έχουμε θανάτους. Ο κόσμος φοβόταν για τους ηλικιωμένους και τα παιδιά. Η Ιταλία και η Ισπανία για τους Ελληνες ήταν παραδείγματα προς αποφυγή, ηχούσαν στα αυτιά μας σαν τις «καμπάνες του Αγίου Ανδρέα».
Πόσο συχνή ήταν η ζήτηση φαρμάκου που θα αντιμετώπιζε τον COVID-19;
Οι φημολογίες που είχαν αναπτυχθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε διάφορα μέσα ενημέρωσης για το plaquenil για παράδειγμα έφεραν μια ξαφνική έξαρση ζήτησης αλλά αντιμετωπίστηκε άμεσα γιατί βγήκε η οδηγία να απαιτείται συνταγή για τη χορήγηση του συγκεκριμένου φαρμάκου, όπως είχε γίνει και με άλλα φάρμακα νωρίτερα. Το ότι διάβαζε ο κόσμος πως κάποιες ουσίες βοηθούν στην αντιμετώπιση του COVID-19, τους προέτρεπε να το ζητήσουν από το φαρμακοποιό τους για να το έχουν σε ώρα ανάγκης. Οπότε ήταν αρκετοί αυτοί που ζητούσαν κάποιο σκεύασμα.
Αυτό το διάστημα, που έχουν χαλαρώσει τα μέτρα, πως βλέπετε τη συμπεριφορά του κόσμου;
Μέχρι και τα μέσα Ιουνίου, από την ώρα που ανοίξαμε κανονικά τα φαρμακεία, ο κόσμος προσπαθούσε να είναι απόλυτα τυπικός με βάση την παλαιά κατάσταση. Οι περισσότεροι τηρούσαν τις αποστάσεις και φορούσαν μάσκα, πρόσεχαν μην δημιουργηθούν υπεραριθμίες εντός του φαρμακείου, αλλά όσο περνάει ο καιρός οι πολίτες χαλαρώνουν με τη χρήση μάσκας. Εμείς, πάντως, φοράμε τις προσωπίδες, οπότε το καλύπτουμε. Και τώρα που μιλάμε ο κόσμος αποφεύγει να μπει εντός του φαρμακείου αν δει και άλλα άτομα μέσα. Σπάνια χρειάζεται να παρέμβουμε εμείς και να ζητήσουμε από κάποιον να περιμένει στο πεζοδρόμιο. Είναι λίγες οι περιπτώσεις που δεν δίνουν σημασία στα όσα πρέπει να προσέχουν και χρειάζεται να τους τα θυμίζουμε.
Σας γίνονται ερωτήσεις σχετικά με το πότε θα είναι έτοιμο το εμβόλιο για τον κορονοϊό και τι απαντήσεις δίνετε;
Το ρωτάνε συνέχεια. Εχω και την εντύπωση πως υπάρχει μεγάλη σύγχυση με το αντιγριπικό εμβόλιο που πολλοί νομίζουν πως θα είναι το ίδιο και πως το εμβόλιο που θα έρθει θα τους καλύπτει και για τον COVID-19. Εμείς απαντάμε υπεύθυνα και τους εξηγούμε πως δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους τα δύο εμβόλια.
Πως κρίνετε την κατάσταση σχετικά με την επάρκεια των εμβολίων αντιγριπικού και πνευμονιόκοκκου από τον Σεπτέμβριο και έπειτα;
Η πρόγνωση ήταν μέχρι πρότινος κακή. Αλλά τις τελευταίες ημέρες ακούμε τις πληροφορίες που αναφέρουν πως τα εμβόλια θα εξαιρεθούν από το clawback*. Κατά συνέπεια οι εταιρείες θα έχουν κίνητρο για να φέρουν στη χώρα μας τον αριθμό των εμβολίων που απαιτείται. Οσο θα αυξηθεί η ζήτηση, αν ισχύσει ο μνημονιακός θεσμός του clawback, θα κληθούν οι εταιρείες να πληρώσουν την αυξημένη κίνηση από την τσέπη τους. Οπότε έπρεπε και το κράτος να κάνει μια παρέμβαση υπέρ του πολίτη γιατί δεν γίνεται να ζητήσει από τον ιδιωτικό τομέα να πληρώσει το βάρος της έξτρα φαρμακευτικής φροντίδας που θα απαιτείτο για να εμβολιαστούν όλοι. Απ' ότι φαίνεται θα το λάβει αυτό το μέτρο η κυβέρνηση και μάλλον δεν θα έχουμε προβλήματα. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο της προμήθειας παραμένουμε επιφυλακτικοί όμως.
Με βάση τα όσα ακούτε να συζητούν οι πελάτες σας, εντοπίζετε κάποια ανησυχία για το άμεσο μέλλον;
Εχω την εντύπωση πως έχει προετοιμαστεί ψυχολογικά η κοινή γνώμη πως θα έχουμε προβλήματα από τον Οκτώβριο, αλλά είναι «άλλο το τάμα και άλλο το θάμα». Άλλο να το ζήσουμε και άλλο να το λέμε ως φόβο. Και με την Τουρκία ακούμε κάθε καλοκαίρι πως θα γίνει θερμό επεισόδιο, αλλά δεν γίνεται. Θα δούμε στην πορεία τι θα συμβεί.
Εσάς υπάρχει κάτι βλέπετε να έρχεται και σας ανησυχεί ιδιαίτερα;
Εμενα με ανησυχεί το γεγονός πως η Πολιτεία έχει δείξει ασυνέπεια. Δηλαδή με βάση την πολιτική που ακολουθεί από τον Μάιο και μετά, δεν υπάρχει καμία λογική συνέχεια με την πολιτική που ακολούθησε από τον Μάιο και πίσω. Και δυστυχώς ο κ. Τσιόδρας βγαίνει εκτεθειμένος γιατί αντί η πολιτική να προσαρμοστεί στην επιστήμη, μάλλον η επιστήμη προσαρμόστηκε στην πολιτική. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν οι τουρίστες χωρίς έλεγχο επειδή το ζητάει η TUI, τη στιγμή που τον Μάιο είχαμε επεισόδια σε πλατείες της Αθήνας για να διαλυθεί το πλήθος. Και λίγους μήνες μετά να βλέπουμε φαινόμενα συνωστισμού στα εγκαίνια των νέων σταθμών του μετρό. Αυτά δεν στέκονται μαζί. Είναι παράλογα και τα έχουμε παρατηρήσει όλοι. Είναι προφανές πως η κυβέρνηση αρχικά φοβήθηκε πολύ και ουσιαστικά πίεσε και τον Τσιόδρα να φοβίσει τον κόσμο αλλά τώρα βγαίνει ο Τσιόδρας εκτεθειμένος γιατί η χαλάρωση που παρατηρείται δεν συνάδει με αυτά που έλεγε το προηγούμενο διάστημα. Τις τελευταίες ημέρες έχουμε 50 και 60 κρούσματα τη μέρα, γιατί δεν κάνουμε νέο lockdown; Είναι προφανές πως η οικονομία είναι ενάντια στην υγειονομική φροντίδα. Όταν έχεις βασίσει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας στον τουρισμό, θα έχουμε θέματα. Είναι απόλυτα λογικό αυτό.
Πιστεύετε ότι το νέο πιθανό πανδημικό κύμα του φθινοπώρου θα μας βρει έτοιμους από απόψεως επάρκειας εμβολίων και φαρμάκων; Και το ρωτώ αυτό με δεδομένη την πολιτική του σταγονόμετρου της χορήγησης σκευασμάτων προς τη χώρα μας, που εφαρμόζουν αρκετές εταιρείες.
Κοιτάξτε τι απέδειξε η κρίση στο θέμα αυτό. Αυτή τη στιγμή στο δικό μου φαρμακείο δίνουμε τη μάσκα 50-60 λεπτά, μέσα στην κρίση έφτασε και 1,50 η τιμή και μιλάμε για ένα διάστημα τριών μηνών. Αυτό δείχνει πως όπου υπάρχει κέρδος, δεν μπορεί να υπάρχει σοβαρή υγειονομική κάλυψη. Για μένα είναι σαφές αυτό. Θα έπρεπε ορισμένα προϊόντα να είναι διατιμημένα. Τώρα το αν θα υπάρχει επάρκεια, θα το απαντήσω με ένα ερώτημα: Οι άνθρωποι από τη Λάρισα τελικά έβγαλαν μάσκες; Εμείς δεν έχουμε πάρει τίποτα. Μας έλεγαν πως μέσα σε ένα μήνα θα έχουν πλημμυρίσει την αγορά με μάσκες με ενάμισι εκατομμύριο μάσκες. Που είναι; Εγώ δεν μπορώ να ξέρω ο κάθε χονδρέμπορος τι άκρες έχει ή αν η Κίνα έχει πανδημία πάλι και ξαναμπλοκάρει την παγκόσμια αγορά. Αυτό που βλέπω όμως είναι πως εμείς υποδομές δεν έχουμε, όπως δεν έχουμε και τις υποδομές που θα έπρεπε να έχουμε και στα νοσοκομεία. Εχουμε όμως πολλές υποδομές στα ΜΜΕ που πήραν πολλά χρήματα για να παίξουν μια διαφήμιση που θα έπρεπε να παίξει δωρεάν. Δεν κατάλαβα για ποιο λόγο θα πρέπει να πληρωθούν τα κανάλια για μια διαφήμιση που αφορά την υγεία του λαού.
Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η πώληση ακριβών φαρμάκων (φάρμακα υψηλού κόστους) από το φαρμακείο της γειτονιάς;
Και αυτό είναι θέμα της βιομηχανίας. Γιατί με το νόμο του 2013 η επιλογή καναλιού χορήγησης γίνεται από τη φαρμακοβιομηχανία και όχι από το Κράτος γιατί η οποιαδήποτε αύξηση της δαπάνης έχει clawback το οποίο πληρώνεται από τη φαρμακοβιομηχανία. Κατά συνέπεια αν δώσεις στα φαρμακεία ή στο χονδρεμπόριο ποσοστό κέρδους, θα αυξηθεί η δαπάνη και θα το πληρώσει η βιομηχανία. Αρα, δεν παίζει το σενάριο αυτό. Από την άλλη πλευρά, η γνωστή πλατφόρμα με τη δωρεάν χορήγηση δεν έχει προχωρήσει γιατί και οι φαρμακοποιοί δεν είναι κορόιδα να βάλουν πλάτη χωρίς καμία δέσμευση και χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Μιλάμε για τις ουρές ντροπής, αλλά ποιος τις δημιούργησε αυτές τις ουρές; Εμείς επιλέξαμε να δίνονται τα φάρμακα από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ; Η Πολιτεία το επέλεξε και η Πολιτεία πρέπει να βρει τη λύση για το θέμα αυτό. Όταν τα χορηγούσαμε από τα φαρμακεία μας δεν υπήρχαν ουρές.
Ποιος είναι ο ρόλος του φαρμακοποιού σήμερα στην κοινωνία;
Η κρίση με τον COVID-19 έδειξε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του φαρμακείου και ειδικά του περιφερειακού φαρμακείου στην κοινωνία. Γιατί πέρα από το γεγονός της προμήθειας φαρμάκων, υπήρχαν οι συμβουλευτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, το ότι δίναμε το παράδειγμα γιατί όταν έβλεπαν εμάς να προστατευόμαστε από τον COVID-19, τότε και οι ίδιοι έπαιρναν μέτρα. Και επιπλέον, κατά αυτή τη δύσκολη περίοδο, ο πολίτης έβλεπε την πόρτα μας ανοιχτή για να κάνει το εμβόλιο του, να πάρει το φάρμακο του, να ζητήσει τη συμβουλή του ή να συζητήσει. Αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος του φαρμακοποιού.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΕΝΘΕΤΟ "ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ"
*clawback ή επανάκτηση, είναι μια ειδική συμβατική ρήτρα που συνήθως περιλαμβάνεται στις συμβάσεις απασχόλησης των χρηματοπιστωτικών εταιρειών. Ο σκοπός της ρήτρας είναι να εξασφαλίσει μια επιλογή για έναν εργοδότη να περιορίσει τα μπόνους σε περίπτωση καταστροφικής αλλαγής σε μια εταιρεία, όπως σε αυτήν της οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε το 2007. Ο όρος clawback μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να αναφερθεί σε οποιαδήποτε χρήματα ή παροχές που έχουν δοθεί παραπάνω από το συνηθισμένο, αλλά πρέπει να επιστραφούν λόγω ειδικών συνθηκών, οι οποίες αναφέρονται στη σύμβαση.


**Η φωτογραφία προέρχεται από το αρχείο της "Π"




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[18:56]  Ακράτα: Έγκυος κινδύνεψε για μία ένεση...
[15:40]  Λόγγος: Το Χρονικό της Τουρκοκρατίας
[15:30]  Πάτρα: Πρόταση για e- εμπόριο με κοινή...
[15:10]  Αχαΐα: Η δράση της ΕΛ.ΑΣ στην ευρύτερη...
[15:00]  Πάτρα: Ενίσχυση των Επιχειρήσεων των...
[14:40]  Πάτρα: Εργατικό Κέντρο - «Η εργοδοσία,...
[14:17]  Πάτρα: Παράταση της εκδήλωσης...
[14:16]  Βανταράκης: Οι μάσκες, τα λύματα και το...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [22:40:41]