Πάτρα – Παραλιακό μέτωπο – Εμπορικό Λιμάνι: «Ναι» υπό όρους στη… μετακόμιση η αντιπολίτευση
Λογικά θα περάσει κατά πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο η μεταφορά του εμπορικού τμήματος του παλιού λιμανιού στο νέο, έστω και με αστερίσκους ή υποσημειώσεις
Είπαμε να στήσουμε ένα άτυπο δημοτικό συμβούλιο! Όχι με πλήρη απαρτία, βεβαίως, αλλά με παρόντες τέσσερις επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων. Την ιδέα την πήραμε με αφορμή την αποκάλυψη του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη στην «Π» ότι ετοιμάζεται να φέρει σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου θέμα για το υπάρχον εμπορικό τμήμα του παλιού λιμανιού. Με αίτημα να φύγει από το κομμάτι που θα αξιοποιηθεί ως παραλιακό μέτωπο και να μεταφερθεί στο χώρο του νέου λιμανιού.
Ρωτήσαμε, λοιπόν, 4 επικεφαλής παρατάξεων: Εσείς αποδέχεστε το αίτημα που θα θέσει προς ψήφιση ο δήμαρχος; Συμφωνείτε ότι πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα η μεταφορά του εμπορικού τμήματος του λιμανιού, ώστε να απελευθερωθεί τελείως ο χώρος και να σχεδιαστεί ενιαία το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας;
Γρηγόρης Αλεξόπουλος (επικεφαλής παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά»): «Δίκιο έχει ο κ. Πελετίδης. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός ως τώρα για το νέο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας. Πώς θα γίνει η μεταφορά του παλιού εμπορικού λιμανιού όταν δεν υπάρχει ακόμα νέο; Και σ’ αυτό έχουμε ευθύνη, αναλογικά, όλοι οι φορείς της πόλης, που ακόμα δεν έχει προχωρήσει τίποτα για το νέο εμπορικό λιμάνι. Κι από κοντά το τρένο. Νέο εμπορικό λιμάνι χωρίς τρένο; Βλέπετε μια αλληλουχία, λοιπόν. Σχεδιάζουμε ένα νέο παραλιακό μέτωπο κι απ’ τη μια έχουμε ένα εμπορικό λιμάνι που δεν ξέρουμε πού θα πάει, τη Μαρίνα που δεν ξέρουμε τι θα γίνει, το παλιό κτίριο του Λιμένα που επίσης δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Κάνουμε αποσπασματικές κινήσεις αφήνοντας εκτός κάδρου βασικά εργαλεία. Μιλάμε, δηλαδή, για χρήσεις που πράγματι εμποδίζουν την διαμόρφωση του νέου ενιαίου παραλιακού μετώπου. Καταλάβατε τώρα γιατί μίλησα για ορίζοντα 15ετίας στο έργο; Βλέπετε πόσα ανοιχτά μέτωπα πρέπει να κλείσουν πριν φτάσουμε στον τελικό σχεδιασμό του παραλιακού μετώπου;».
Νίκος Παπαδημάτος (επικεφαλής παράταξης «Πάτρα Ενωμένη»): «Στην προβλήτα, στην επέκταση της Γούναρη, ελλιμενίζονται πλοία μεταφέροντας εμπορεύματα από χώρες εκτός ΕΕ και συγχρόνως γίνεται και εκτελωνισμός καυσίμων. Αυτά έχουν παραμείνει εκεί μέχρι να βρεθεί λύση για μεταφορά τους στο νέο λιμάνι. Νομίζω ότι ήδη υπάρχει κινητικότητα και από τους βουλευτές και από τον δήμαρχο, άτυπα προς το παρόν, για να επισπευστεί η μεταφορά των δραστηριοτήτων από το χώρο του παλιού λιμανιού προς το καινούργιο. Παράλληλα, πρέπει να βρεθεί λύση με τον αποθηκευτικό χώρο των εμπορευμάτων ή υλικών που εκτελωνίζονται. Πρέπει να βρεθεί αντίστοιχος χώρος στο νέο λιμάνι. Κατά συνέπεια, συμφωνώ ότι πρέπει να μεταφερθεί το εμπορικό τμήμα από το παλιό λιμάνι. Κατ’ ευφημισμό εμπορικό τμήμα… Βεβαίως και πρέπει να φύγει, αλλά να προηγηθεί ο συντονισμός. Δεν επείγει να φύγει αύριο».
Γιώργος Ρώρος (επικεφαλής της παράταξης «Ωρα Πατρών»: «Η Πάτρα πρέπει να διεκδικήσει, και άμεσα, τη δημιουργία στο νέο λιμάνι του εμπορικού τμήματος, αλλά σαφώς πιο σύγχρονου απ’ ό,τι το υπάρχον. Αυτό βεβαίως ήδη το έχουμε θίξει. Πρέπει η Πάτρα ν’ αποκτήσει το συντομότερο ένα σύγχρονο εμπορικό τμήμα στον χώρο του νέου λιμανιού. Ομως γιατί το θυμήθηκε τώρα ο δήμαρχος; Δεν έπρεπε να το είχε θέσει και να είχε ξεκινήσει να πιέζει εδώ και χρόνια που είναι δήμαρχος; Σε κάθε περίπτωση, εμείς ως παράταξη θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για τη μεταφορά του εμπορικού τμήματος του λιμανιού στο νέο λιμάνι, σε νέες υποδομές και με νέες προδιαγραφές, ώστε η πόλη να γίνει πιο εξωστρεφής και παράλληλα να απελευθερωθεί και ο χώρος για τη δημιουργία του ενιαίου παραλιακού μετώπου».
Νίκος Νικολόπουλος (επικεφαλής παράταξης «Νέα Πάτρα»): «Με αέρα κοπανιστό δεν έζησε κανένας… Με το εμπορικό λιμάνι η Πάτρα μεγαλούργησε, όπως και κάθε πόλη που είχε τέτοιο προνόμιο. Επαναλαμβάνω, λοιπόν: Με αέρα κοπανιστό, ακόμα και θαλασσινό, δεν έζησε κανένας άνθρωπος και καμία πόλη. Νομίζω ότι είμαι σαφέστατος και κατανοητός…».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News