Πατρών-Πύργου: Ξεπληρώνουν αποζημιώσεις 12 χρόνια μετά – Εκταμίευση 1,6 εκ. ευρώ μόνο για την Αχαΐα
Εργασίες παράλληλα με την παλιά εθνική οδό, στο τμήμα από Μιντιλόγλι έως Κάτω Αχαΐα
Δώδεκα χρόνια και κάτι μήνες χρειάστηκε να περάσουν από την αρχική απαλλοτρίωση της Πατρών – Πύργου, στο τμήμα από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καμίνια, προκειμένου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεπληρώσει τους δικαιούχους των αποζημιώσεων.
Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του υπουργείου Υποδομών έδωσε επιτέλους εντολή για την εκταμίευση ποσού 1,6 εκατ. ευρώ προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, για την πληρωμή εδαφικών εκτάσεων στο τμήμα Πάτρα – Πύργος που αφορά δικαιούχους των ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν στη β΄φάση του έργου, τον Μάρτιο του 2012, από το Μιντιλόγλι μέχρι και τα Καμίνια.
Παράλληλα, βγήκε μια ακόμα απόφαση των υπουργείων Υποδομών και Οικονομίας -Οικονομικών που αναγνωρίσει δαπάνη ύψους 2,1 εκατ. ευρώ.
Ο δικηγόρος κι εκπρόσωπος των δικαιούχων Γιώργος Βλάχος εξήγησε στην «Πελοπόννησο» πως το παραπάνω ποσό αφορά σε συμπληρωματική αποζημίωση που είχε κρίνει το Εφετείο Πατρών και με αυτό θα αποδοθεί το 100% των οφειλόμενων από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καμίνια.
Τα ποσά δίνονται στους δικαιούχους από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, κατόπιν ενημέρωσης από τους δικηγόρους τους, και ξεκινούν από 10.000 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάνουν τις 150.000 ευρώ.
Βέβαια, το σύνολο των αποζημιώσεων για τον οδικό άξονα δεν έχει δοθεί ακόμα, καθώς εκκρεμούν 3-4 εκατ. ευρώ για το τμήμα από Αλισσό έως Κάτω Αχαΐα. Σε ό,τι αφορά στην υπ’ αρ. 174/2022 απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πατρών έχει αποσταλεί ο πίνακας παρακατάθεσης οριστικής αποζημίωσης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Μετά τη γνωμοδότηση και την αποδοχή της, η υπηρεσία θα προχωρήσει στις προβλεπόμενες ενέργειες για την παρακατάθεση της αποζημίωσης. Το ίδιο ισχύει και με την υπ ’αρ. 175/2022 απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πατρών.
Σε αναμονή βρίσκονται ακόμα οι ιδιοκτήτες στο τμήμα του πρώην Δήμου Λαρισσού, όπου στην υπ’ αρ. 108/2020 απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πατρών ο σχετικός πίνακας παρακατάθεσης βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας από την Υπηρεσία.
Στο 60% η πρόοδος του έργου
Στο μεταξύ, η συνολική πρόοδος της Πατρών – Πύργου, έχει ξεπεράσει το 60% και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στο 2025 που είναι και το έτος παράδοσης του δρόμου.
Σύμφωνα με την παραχωρησιούχο «Ολυμπία Οδό», στα μέσα του νέου έτους θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος και προς το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί το δύσκολο τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα. Το έργο θα παραδοθεί μάλλον ενιαίο, προς το τέλος του 2025.
Σε κάθε περίπτωση τα έργα αυτή την εποχή είναι ιδιαίτερα προχωρημένα και οι τρεις εταιρείες που τα εκτελούν είναι σε πλήρη κινητοποίηση.
Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, στο πρώτο τμήμα που δουλεύει η ΑΒΑΞ το ποσοστό προόδου έφτασε το 52,5 ενώ μεγάλο άλμα έκανε η ΑΚΤΩΡ που έφτασε την πρόοδο στο δικό της τμήμα στο 51,5%.
Η ΤΕΡΝΑ που έχει αναλάβει το τελευταίο τμήμα Γαστούνη-Πύργος έχει φτάσει σε ποσοστό προόδου το 76,5%. Θα είναι όπως όλα δείχνουν το πρώτο τμήμα το οποίο θα οδεύσει προς ολοκλήρωση. Στα τέλη του χρόνου, η συνολική πρόοδος του έργου αναμένεται να φτάνει το 75%.
Το Α’ τμήμα, μήκους 21,3 χλμ. από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα, που υλοποιεί η ΑΒΑΞ, είναι το πιο σύνθετο. Για 13 χλμ. συντελείται ένας μικρός άθλος, καθώς τα έργα για τον νέο δρόμο πραγματοποιούνται, ενώ η κυκλοφορία στον παλιό διεξάγεται κανονικά.
Για να γίνει πράξη ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, στο Α’ τμήμα εργάζονται περισσότεροι από 450 εργαζόμενοι και βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο 53% της υλοποίησής του.
Για την ταχύτητα και την ποιότητα κατασκευής η εικόνα μιλάει από μόνη της. Ο μηχανισμός της πολύπειρης ΑΒΑΞ κάνει το τοπίο κάθε μέρα να μοιάζει διαφορετικό και έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο να μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωσή του.
Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ, 2 γέφυρες, 19 άνω και κάτω διαβάσεις, 3 ανισόπεδοι κόμβοι, 42 τοίχοι αντιστήριξης.
Η ΑΒΑΞ εφαρμόζει αυστηρά μέτρα ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας για την κατασκευή του έργου: 14 βυτιοφόρα νερού μειώνουν καθημερινά την αιωρούμενη σκόνη, ειδικά μέτρα εφαρμόζονται για τη μείωση της όχλησης κατά την κατασκευή, ενώ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, η κατασκευαστική εταιρία διεξάγει περιβαλλοντικές μετρήσεις, τηρώντας τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές.
Μέσα στο 2025 ένας νέος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 75 χλμ. θα είναι γεγονός. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News