Ενθουσιασμός στην αγορά κρουαζιέρας σε Πάτρα και Κατάκολο
Στο λιμάνι της Πάτρας, καθώς την περίοδο 2019-23 είχαμε συνολικά 50 κρουαζιερόπλοια με 2.931 επιβάτες
Μεγάλο ενδιαφέρον καταγράφεται για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση υπηρεσιών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου και σε τμήμα του παλιού λιμανιού της Πάτρας.
Η πραγματική εικόνα ωστόσο θα φανεί μετά τις 28 Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αλλά, και πάλι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι, για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, μια διαδικασία που καλύπτεται από ασφυκτικούς όρους εμπιστευτικότητας.
Ωστόσο, παράγοντες της λιμενικής αγοράς αναφέρουν ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προχωρούσαν σε μια τόσο αποφασιστική κίνηση, αν δεν είχαν ιχνηλατήσει πρώτα το ευρύτερο επενδυτικό περιβάλλον.
Αυτό συμβαίνει επειδή οι επιχειρηματίες, έχοντας στον έλεγχό τους δύο τέτοιους τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας, μπορούν να τους αξιοποιήσουν ιδιαιτέρως θετικά. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν θεματικές κρουαζιέρες π.χ. για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι είναι διάσημοι σε ολόκληρο τον πλανήτη και ειδικά στις ΗΠΑ, χώρα που θεωρείται από τους στυλοβάτες του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία 2-3 χρόνια.
Η ολοκλήρωση δε του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, που υλοποιείται πυρετωδώς, θα καταστήσει τα δύο λιμάνια «αδελφές ψυχές», καθώς η πρόσβαση, είτε από τη μία, είτε από την άλλη πλευρά, θα φέρει τουρίστες και στους δύο προορισμούς.
Πάντως, στο λιμάνι του Κατακόλου και στον Δήμο Πύργου, δεν βλέπουν με …«καλό μάτι» αυτή την συνεργασία ή συμπόρευση, καθώς φοβούνται ότι εάν προκριθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ένας επενδυτής και για τα δύο λιμάνια, τότε θα χάσουν πολύτιμο αντικείμενο που μεταφράζεται σε τζίρο πολλών εκατομμυρίων ευρώ για την τοπική οικονομία.
Τα στατιστικά στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδας, δείχνουν έναν φτωχό απολογισμό για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Πάτρας, καθώς την περίοδο 2019-23 είχαμε συνολικά 50 κρουαζιερόπλοια με 2.931 επιβάτες, όταν το Κατάκολο, την ίδια πενταετία είχε 739 κρουζιερόπλοια και 1.185.760 τουρίστες. Αν λάβουμε υπόψη ότι κάθε ένας δαπανά περίπου 100 ευρώ τότε το εν δυνάμει εισόδημα που κινείται γύρω από την κρουαζιέρα, κυμαίνεται στα 118 εκατ. ευρώ μόνο ως καθαρές δαπάνες των επιβατών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο τζίρος που αναπτύσσεται γύρω από υποστηρικτικές υπηρεσίες και εργασίες.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News