Τιμές σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα αυξήθηκαν και ποια μειώθηκαν μέσα σε ένα χρόνο
Μια γενικήσ ταθεροποιητική τάση διαπίστωσε η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τον Φεβρουάριο του 2025

Η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τον Φεβρουάριο του 2025 καταγράφει μια οριακή αύξηση 0,60% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024. Ωστόσο, παρατηρείται μείωση 0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η σταθεροποιητική τάση οφείλεται σε μικρές γενικά μεταβολές και στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.
Πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ
Ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέρχεται στο +0,60% τον Φεβρουάριο του 2025. Η σταθεροποίηση των τιμών οφείλεται σε μικρές μεταβολές και στην αλληλεξουδετέρωση των επιδράσεων από συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως αυτές που σχετίζονται με το κακάο, τον καφέ και τα θαλασσινά.
Μειώσεις τιμών
Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις ακόλουθες κατηγορίες:
- Τροφές και είδη για κατοικίδια: -7,08%
- Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -5,58%
- Αυγά, βούτυρα, ζωμοί: -1,58%
- Αλλαντικά: -1,34%
- Είδη μίας χρήσης, οικιακά είδη και είδη πάρτι: -1,20%
Αυτές οι μειώσεις είναι αποτέλεσμα της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.
Αυξήσεις τιμών
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφονται στις ακόλουθες κατηγορίες:
- Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +5,47%
- Είδη πρωινού και ροφήματα: +4,55%
- Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +3,19%
- Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +2,82%
- Τυροκομικά: +2,06%
Οι αυξήσεις αυτές οφείλονται σε παράγοντες όπως οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, η ζήτηση για θαλασσινά και η μείωση του ζωικού κεφαλαίου λόγω ασθενειών.
Λόγοι για τις τάσεις των τιμών
Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν συγκράτηση λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούνται, των οικονομιών κλίμακας και της τεχνολογικής ετοιμότητας των καταστημάτων. Οι διεθνείς δείκτες τιμών πρώτων υλών, όπως ο δείκτης FAO, έχουν αυξηθεί από τα μέσα του 2024, με ιδιαίτερη έμφαση στον καφέ και το κακάο. Το αυστηρό θεσμικό πλαίσιο, όπως η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων, επηρεάζει τις τιμές. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο οργανωμένο λιανικό εμπόριο είναι περισσότερες και πιο έντονες, επηρεάζοντας τις τελικές τιμές. Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ διακινούν γρήγορα τα αποθέματά τους, γεγονός που συμβάλλει στη συγκράτηση των τιμών. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων και συμβάλλουν στη σταθεροποίηση των τιμών.
Συνολικά, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ υπογραμμίζει ότι οι τιμές στα σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν μια σταθεροποιητική τάση, με διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις κατηγορίες προϊόντων και τους παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά.
Διαβάστε επίσης
Καιρός: Ανοδος της θερμοκρασίας έως και 10 βαθμούς, η πρόγνωση μέχρι την Κυριακή 9/03
«Ρωσία και Ουκρανία είναι έτοιμες για ειρήνη», η ομιλία Τραμπ στο Κογκρέσο
Νέα συλλαλητήρια σήμερα για τα Τέμπη, το απόγευμα στην Πάτρα
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Πάτρα: Από αρχαιολογικό χώρο εκλάπη κίονας που θα «ταξίδευε» στην Ιταλία
Πατρινό Καρναβάλι 2025: Λιγότερα κρούσματα αισχροκέρδειας εντόπισαν συνεργεία της Περιφέρειας
ΟΠΕΚΑ-ΔΥΠΑ: Νέα προπληρωμένη κάρτα για τα επιδόματα, οι δικαιούχοι, πώς γίνεται η αίτηση
Σούπερ μάρκετ: Νέοι κανόνες για εκπτώσεις και προσφορές από 17 Μαρτίου
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News