Πάτρα-Ανάπλαση Κάτω Πόλης: Μαιζώνος τελειώνει, Κανάρη ξεκίνησε – Πεζοδρόμηση πίσω από τα Δικαστήρια
Σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο ανάπλασης με δημιουργία ποδηλατικών διαδρομών και ενοποίηση χώρων περιπάτου

Θέμα λίγων ημερών είναι πλέον η ολοκλήρωση της πεζοδρόμησης της οδού Μαιζώνος στο κέντρο της Πάτρας αφού ο εργολάβος βρίσκεται στο τελευταίο τετράγωνο του έργου λίγο πριν τη Γούναρη.
Την εβδομάδα του Πάσχα, οι εργαζόμενοι τοποθέτησαν τους κυβόλιθους και τις επόμενες ημέρες θα παραδώσουν όλο τον πεζόδρομο προς χρήση από τους πολίτες.
Οι εργασίες στον κεντρικό δρόμο, καθώς ολοκληρώνονται, ο εργολάβος έχει προχωρήσει ήδη στο επόμενο στάδιο της ανάπλασης της Κάτω Πόλης, που περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση της οδού Κανάρη. Εχουν ήδη ξεκινήσει από το ύψος της οδού Κορίνθου και προχωρούν προς τα Υψηλά Αλώνια. Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη πεζοδρόμηση της Κανάρη, καθώς και τη δημιουργία ενός ειδικού διαδρόμου για ποδηλάτες, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη ενός ενιαίου ποδηλατικού δικτύου στην πόλη.
Η οδός Κανάρη, αν και θεωρείτο πεζόδρομος, στην πράξη λειτουργούσε μέχρι πρόσφατα ως δρόμος κυκλοφορίας οχημάτων, με συχνή διέλευση και παράνομη στάθμευση σε πολλά σημεία έως και την Κορίνθου. Με τη νέα ανάπλαση, επιχειρείται να αποκατασταθεί η λειτουργία της ως καθαρά πεζοδρομημένης ζώνης.
Το νέο πλάνο προβλέπει τη διασύνδεση της Κανάρη με βασικά σημεία της Κάτω Πόλης, όπως η Ρήγα Φεραίου, η πλατεία Πίνδου και η Οθωνος-Αμαλίας, διευκολύνοντας έτσι την πρόσβαση στον παραλιακό ποδηλατόδρομο και δημιουργώντας έναν ενιαίο άξονα κίνησης για πεζούς και ποδηλάτες.
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, έχει προγραμματιστεί σύσκεψη του αρμόδιου αντιδημάρχου με τους εκπροσώπους της κατασκευαστικής εταιρείας, προκειμένου να συζητηθούν τα χρονοδιαγράμματα και να καταγραφεί η πρόοδος των εργασιών στα μέτωπα της ανάπλασης που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Λίγα μέτρα έμειναν για την ολοκληρωση της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος
Μέσα στο 2025, προβλέπεται να ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα κομμάτια του ποδηλατικού δικτύου της Πάτρας. Η οδός Αλεξάνδρου Υψηλάντου πρόκειται να μετατραπεί σε πεζόδρομο με ενσωματωμένη ποδηλατική διαδρομή, ενώ η οδός Σισίνη θα αποκτήσει λωρίδα για ποδήλατα, ενισχύοντας τη σύνδεση της Ανω με την Κάτω Πόλη. Παράλληλα, προβλέπεται και διαδρομή για ποδήλατα στην Αγίου Νικολάου, από το ύψος της Υψηλάντου έως το ήδη πεζοδρομημένο τμήμα.
Με τα έργα αυτά, η Πάτρα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο βιώσιμη αστική κινητικότητα και μια σύγχρονη πόλη φιλική προς τον πεζό και τον ποδηλάτη.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 11.912.360,00€ και η μελέτη για το μεγάλο και σύνθετο αυτό έργο, εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού του Δήμου Πατρέων. Σε όλα τα σημεία που έχουν γίνει εργασίες ή αναμένεται να γίνουν, το σχέδιο περιλαμβάνει αναπλάσεις κοινόχρηστων χώρων και πλατειών που βρίσκονται στις διαδρομές-περιπάτους, πεζοδρομήσεις και δημιουργία δικτύου πεζόδρομων, εργασίες αποκατάστασης πεζοδρομίων και δρόμων, δημιουργία δικτύου ποδηλατικής διαδρομής. Επίσης, περιλαμβάνει διευκόλυνση πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, αναβάθμιση του αστικού εξοπλισμού, με παγκάκια, ζαρντινιέρες, απορριμματοδέκτες, αλλά και εμπλουτισμό του πράσινου, διαμόρφωση θέσεων στάθμευσης και νέο φωτισμό.
Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του μέχρι τις αρχές του 2026.
Παίρνει σειρά η Υψηλάντου
Αφού ολοκληρωθεί και η πεζοδρόμηση της Κανάρη, ο εργολάβος αναμένεται να ξεκινήσει την πεζοδρόμηση της οδού Αλεξάνδρου Υψηλάντου.
Με βάση τα προβλεπόμενα θα αποκτήσει υψηλή επισκεψιμότητα ως πεζόδρομος, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία των καταστημάτων και της εκκλησίας.

Αφού ολοκληρωθεί η Κανάρη, ο εργολάβος θα προχωρήσει
– Από τη Σατωβριάνδου έως την Αγίου Νικολάου θα παραμείνει ο δρόμος, αλλά θα φρεσκαριστεί η άσφαλτος. Παράλληλα θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια, θα φυτευτούν φυτά, αστικός εξοπλισμός και θα αλλάξει ο ηλεκτροφωτισμός.
– Από την Αγίου Νικολάου έως την Ερμού θα παραμείνει η άσφαλτος αλλά θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος, ο οποίος θα στρίβει στην Αγίου Νικολάου. Θα ανακατασκευαστούν πεζοδρόμια και γενικότερα θα γίνουν αλλαγές οπτικές και λειτουργικές.
– Από την Ερμού έως τη Βότση το τμήμα θα γίνει καθαρός πεζόδρομος. Παράλληλα θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός όπως παγκάκια και θάμνοι στο κέντρο του πεζοδρόμου.
– Από τη Βότση έως την Κανάρη θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ θα υπάρχει και λωρίδα ποδηλατόδρομου. Παράλληλα, θα ανακατασκευαστεί ο ασφαλτοτάπητας, θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός, θα γίνουν φυτεύσεις στα πεζοδρόμια και θα αλλάξει ο ηλεκτροφωτισμός.
– Από την Κανάρη έως την Τριών Ναυάρχων θα συνεχίζεται η κίνηση των οχημάτων, αλλά θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια, θα τοποθετηθεί νέος φωτισμός και αστικός εξοπλισμός.
– Ανάμεσα στην Πατρέως και τη Γεροκωστοπούλου, επίσης, προβλέπεται να κατεδαφιστούν τρία κτίρια περίπου στο μέσο της οδού, όπου και θα εκτελεστούν αρχαιολογικές εργασίες. Παρόμοιες εργασίες θα γίνουν και σε άλλα σημεία της περιοχής, ώστε να αναδειχθεί με τον δέοντα τρόπο ο αρχαιολογικός πλούτος της πόλης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗ
Λιμάνι Πάτρας: Ποια είναι η νεκρή ναυτικός, πώς συνέβη το δυστύχημα
Κέντρο Θηλέων Πάτρας: Το έσκασαν ανήλικες με αναρρίχηση, «την ευθύνη έχουν οι Εισαγγελείς»
Ρέντη: ΒΙΝΤΕΟ με τη θανατηφόρα παράρσυρση 12χρονης
Η ΕΙΝΑ απαντά στην 6η ΥΠΕ και τον Γεωργιάδη: «Ειπώθηκαν ψέματα που ντράπηκαν και τα ίδια»
Πάτρα: Το αρνί «βασάνισε» κι άλλη οικογένεια! Η ομαδική τροφική δηλητηρίαση είχε και συνέχεια
Σε νοσοκομείο της Πάτρας μετά από επίθεση με μαχαίρι Dj της Ναυπάκτου
Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου προς ΒΙΠΕ: Θέλουν 2,5 ώρες να πάνε από…σπίτι δουλειά
Ρεύμα: Τα νέα SOS που πρέπει να γνωρίζετε για τη χορήγηση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου
Χωρίς δίπλωμα δικυκλιστής, θύμα τροχαίου δυστυχήματος στην Πάτρα
Αγρίνιο: Αστυνομικός πήγε να πετάξει… σκουπίδια, «πέταξαν» κρατούμενοι, πως πιάστηκαν
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News