Δυτική Αχαΐα – Βασίλης Καρβουνιάρης: «Θέλουμε και τράπεζα και αυτοκινητόδρομο»

Ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δύμης, Βασίλης Καρβουνιάρης, μιλάει για δύο καίρια θέματα της Δυτ. Αχαΐας

καρβουνιάρης

Ανέλαβε να καθίσει στη θέση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Δύμης, διαδεχόμενος τον Κώστα Ρέλλο, που έγινε αντιπρόεδρος, σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία. Αρχές Γενάρη ήταν. Οι μπελάδες για τον εμπορικό-επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής άφθονοι. Ο Βασίλης Καρβουνιάρης, όμως, είναι μπαρουτοκαπνισμένος. Και αποφασισμένος να δώσει μάχη μέχρι εσχάτων.

Εστιάσαμε την κουβέντα σε δύο καίρια σημεία: η Eurobank αποχωρεί από την Κάτω Αχαΐα. Και την ίδια στιγμή, η Πατρών-Πύργου όλο ξεκινάει κι όλο ίδια μένει, μοιράζοντας ατελείωτο πόνο και στη Δυτική Αχαϊα…

Πρόεδρε, αναλαμβάνετε τα ηνία του Συλλόγου σε μια χρονική περίοδο με πολλές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, και γενικότερα στη χώρα και ειδικότερα στην περιοχή σας… Σας φοβίζει αυτό; Ανησυχείτε;

Ναι, είναι αλήθεια ότι έχουμε μπροστά μας αρκετά και, κυρίως, πολύ σοβαρά θέματα. Όμως ξέρω καλά τι αναλαμβάνω και θα δώσω μάχες παντού, μαζί με τους συναδέλφους μου, με την ελπίδα ότι υπό κατάλληλες συνθήκες στο επόμενο χρονικό διάστημα θα έλθουν καλύτερες μέρες για την Αχαΐα. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στη οικογένεια του Κώστα Βεσκούκη για το τραγικό συμβάν του θανάτου του παιδιού τους σε ένα ακόμη δυστύχημα στη Πατρών-Πύργου.

Με προλάβατε, κύριε Καρβουνιάρη… Η Πατρών-Πύργου εξελίσσεται σε έναν ατελείωτο και εφιαλτικό κρανίου τόπο για την περιοχή σας. Σκέφτεστε να κάνετε κάτι πιο δραστικό ή απλώς θα περιμένετε;

Υπάρχουν ηθικοί αυτουργοί για τους δεκάδες νεκρούς σε αυτό το δρόμο. Ενα έργο χρηματοδοτούμενο στο 70% από την ευρωπαϊκή ένωση έχει καθυστέρηση 20 χρόνια και έχει σκοτώσει  δεκάδες συνανθρώπους μας. Αυτή την ώρα δε, που ακούμε ότι ξεκινάει το έργο, θέλω να μου πείτε αν ξέρετε πώς θα συνδέεται το αεροδρόμιο του Αράξου με τον καινούριο οδικό άξονα, εάν θα έχει στο ύψος της Κάτω Αχαΐας είσοδο-έξοδο και πολλά άλλα ερωτήματα που αναζητούν φορείς και πολίτες της Αχαΐας και της Ηλείας. Στην προηγούμενη χάραξη δεν υπήρχε είσοδος -έξοδος για τη πόλη, δεν υπήρχε απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο του Αράξου. Εμείς στην Αχαγιά παρακολουθούμε τον δήμαρχο να πηγαινοέρχεται στον υπουργό και περιμένουμε ενημέρωση, αν και δεν θα έπρεπε να είναι και αυτό στα καθήκοντά του. Η θέση μας λοιπόν είναι ότι το έργο πρέπει να ξεκινήσει αύριο για να μη χαθούν άλλες ψυχές. Και θα πιέσουμε όσο μπορούμε, όπως μπορούμε. Κάθε μέρα.

Τι άλλο ευελπιστείτε ότι θα σας προσφέρει ο νέος οδικός άξονας πέρα από την  ασφάλεια που είναι το πρώτο ζητούμενο;

Σημαντική ώθηση για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής. Γρήγορη μετάβαση από και προς τη βιομηχανική σε συνδυασμό με το λιμάνι της Πάτρας. Η αξιοποίηση του αεροδρομίου του Αράξου. Γρήγορη μεταφορά αγροτικών προϊόντων από τη δική μας παραγωγική περιοχή προς τα αστικά κέντρα και το εξωτερικό. Την προηγούμενη τουριστική περίοδο είχαμε 100.000 αφίξεις τουριστών από το εξωτερικό, στο αεροδρόμιο Αράξου. Οι περισσότεροι απ’ όσο ξέρω διέμειναν στη Δυτική πλευρά, στον άξονα Νιφοραίικα-Λακκόπετρα-Καλόγρια. Επίσης, η κτηνοτροφία και το επιχειρείν γύρω από αυτήν, θα έχουν μεγάλα κέρδη μόλις φτιαχτεί ο αυτοκινητόδρομος.

Ωραία και αισιόδοξα τα λέτε και τα σκέφτεστε εσείς, αλλά η Eurobank προφανώς δεν τα συμμερίζεται… Κλείνει κι αυτή το κατάστημά της στην Κ. Αχαϊα, μετά την Alpha. Ξέρω ότι το παλεύετε μήπως και πιεστεί η τράπεζα ν’ αλλάξει γνώμη, αλλά υπάρχει ελπίδα;

Ηταν για μας μία δυσάρεστη έκπληξη. Το κατάστημα πήγαινε πολύ καλά και με δεδομένο ότι είχε αποχωρήσει η ALPHA, δεν περιμέναμε τέτοια εξέλιξη! Φαίνεται πλέον ότι η πολιτική των τραπεζών είναι να νοιάζονται μόνο για τις μεγάλες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών εκατομμυρίων ευρώ. Και εγκαταλείπονται μικρές επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες, τοπικές κοινωνίες. Αλλά θα πολεμήσουμε. Αντέξαμε δέκα χρόνια μνημονίου, διανύουμε μια πρωτόγνωρη εποχή covid, συνεχίζουμε με ενεργειακή κρίση. Θα παλέψουμε…

Θεωρείτε πως η Eurobank, και νωρίτερα η Alpha, δεν σας λογαριάζουν ως κοινωνία ή κάτι άλλο;

Η αλήθεια είναι μία: δεν διαθέτουμε ακόμα σαν λαός τις ψηφιακές ικανότητες που απαιτούνται για να διεκπεραιώσουμε τις οικονομικές μας συναλλαγές με τις Τράπεζες μόνο ηλεκτρονικά. Λάβετε υπ’ όψη σας την ιδιαιτερότητα στην περιοχή μας με την δραστηριοποίηση στον χώρο του εμπορίου μεγάλου αριθμού Ρομά, αλλά και την πλειοψηφία των επαγγελματιών να είναι αγρότες-κτηνοτρόφοι. Αρα, η παρουσία των φυσικών καταστημάτων είναι παραπάνω από απαραίτητη. Μην ξεχνάμε δε ότι τα υποστηρικτικά συστήματα των τραπεζών παρουσιάζουν ακόμα δυσλειτουργίες.

Τι ενέργειες έχετε κάνει μήπως και αποτραπεί το σενάριο του κλεισίματος της Eurobank στις 24 Φλεβάρη;

Η Κάτω Αχαΐα είναι η μητρόπολη του Δήμου Δυτικής Αχαΐας. Εχει τεράστιο παραλιακό μέτωπο, η αγορά της έχει όλων των ειδών τα καταστήματα και τις υπηρεσίες. Γιατρούς όλων των ειδικοτήτων. Γίνεται η δεύτερη ανάπλαση, έρχεται το καινούργιο σχέδιο όπου θα αξιοποιήσει το παραλιακό μέτωπο και θα συνδέσει την παραλία με το κέντρο της πόλης. Εχουν ξεκινήσει στη περιοχή μας μεγάλες σε έκταση καλλιέργειες φράουλας, μία καλλιέργεια που τα τελευταία χρόνια πραγματικά προσφέρει πολλά στη οικονομία. Τουριστικά η περιοχή αναπτύσσεται ραγδαία, μην ξεχνάμε τη μεγάλη επένδυση του ομίλου Δασκαλαντωνάκη στη περιοχή της Λακκόπετρας. Αυτά αναφέραμε στη διεύθυνση της Eurobank ώστε να επανεξετάσει το θέμα και να ακυρώσει την απόφαση».

Ποιοι σας στηρίζουν ενεργά και ουσιαστικά;
Συνυπογράφουν στις ενέργειες μας και ασχολούνται και με τις δικές τους δυνάμεις ο δήμαρχος Σπύρος Μυλωνάς, ο πρόεδρος του επιμελητήριου Πλάτων Μαρλαφέκας, ο πρόεδρος ΣΕΒΙΠΑ Δημήτρης Λειβαδάρος, οι βουλευτές Χριστίνα  Αλεξοπούλου, Αγγελος Τσιγκρής, Ιάσονας Φωτήλας, ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ Αχαϊας Αντώνης Κουνάβης, ο πρόεδρος των αγροτών Δυτικής Αχαΐας Γιώργος Βεσκούκης.
Δυστυχώς, για να μείνει η τράπεζα χρειάζεται πολιτική παρέμβαση. Γι’ αυτό ζητήσαμε παρέμβαση και του κ. Σταϊκούρα, του κ. Γεωργιάδη, του κ. Χατζηδάκη…».