Αυτοκινητόδρομος: Η «Π» παρουσιάζει αποκλειστικά το πώς θα γίνει η Πατρών – Πύργου ΦΩΤΟ

Η «Π» αποκαλύπτει όλες τις πτυχές του έργου, με αναλυτικά στοιχεία, πίνακες, εκθέσεις, που θα ‘θελε να γνωρίζει κάθε χρήστης

Πατρών Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και από μία ΛΕΑ θα έχει ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου

Eνα έργο πνοής. Eνα έργο ζωής. Eνα έργο που σε χρόνο ρεκόρ θα απογειώσει τη Δυτική Ελλάδα σε κάθε επίπεδο.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου. Η φρέσκια προέκταση της Ολυμπίας Οδού, που καθίσταται πλέον , στο σύνολό της, ο 3ος μεγαλύτερος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος στη χώρα! Αφετηρία η Αθήνα και τερματισμός στον Πύργο! Σε τρία χρόνια από τώρα, η Πατρών-Πύργου θα ‘ναι έτοιμη για χρήση.

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» αποκαλύπτει σήμερα το πλήρες σχέδιο του αυτοκινητόδρομου και σας δίνει στο πιάτο το πλήρες μενού με κάθε λεπτομέρεια.
-Πότε ξεκινάει το έργο,

-Πότε τελειώνει,

-Πόσο θα κοστίσει,

-Ποιοι βάζουν τα λεφτά,

-Πόσα διόδια και πόσοι κόμβοι θα υπάρχουν στη διαδρομή, και σε ποια ακριβώς σημεία,

-Πότε θα παραδοθεί το πρώτο κομμάτι,

-Πόσα ΣΕΑ έχουν προβλεφτεί και πού,

-Σε ποιες περιοχές θα υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων,

-Πόσες, συνολικά, ανισόπεδες διαβάσεις θα υπάρχουν,

Η Ολυμπία Οδός, μόλις ολοκληρωθεί και το κομμάτι Πάτρα-Πύργος, θα συνδέει τρεις Περιφέρειες, Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, την πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας και το λιμάνι της Πάτρας με κορυφαίους αρχαιολογικούς χώρους και τουριστικές περιοχές.

Μόλις φτιαχτεί το τελευταίο κομμάτι του παζλ, δηλαδή η Πατρών-Πύργου, η Ολυμπία Οδός θα είναι πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα. Τα νέα 75 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου θα συνδέουν την Περιμετρική της Πάτρας με τη βόρεια είσοδο του Πύργου.

Πατρών

Ακολουθήστε στο κάτω μέρος της φωτογραφίας τα επεξηγηματικά «σύμβολα» και θα έχετε πλήρη εικόνα του νέου δρόμου.

-Ποιες Εταιρείες φτιάχνουν το έργο:
Η Ολυμπία Οδός είναι η εταιρία Παραχώρησης του έργου.
Στην κατασκευή του νέου τμήματος Πάτρα-Πύργος, συμμετέχουν οι Εταιρίες:

VINCI CONCESSIONS S.A.S.

ΑVΑΧ Α.Ε.

ΑΚΤΩΡ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.

Επίσης, η ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ είναι ο φορέας κατασκευής του έργου, μια εταιρία στην οποία μετέχουν οι παραπάνω εταιρίες του Παραχωρησιούχου.

-Πόσο θα κοστίσει το έργο:
Το συνολικό κόστος κατασκευής του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα ανήλθε σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών (διόδια) και το Ελληνικό Δημόσιο.

Το συνολικό κόστος κατασκευής του τμήματος Πάτρα-Πύργος θα ανέλθει στα 331 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή Ελληνικού Δημοσίου.

Πατρών

Ενας πιο αναλυτικός χάρτης με τις «ζώνες» του νέου αυτοκινητόδρομου, από το Μιντιλόγλι έως τον Πύργο

-Ποιοι βάζουν τα χρήματα:
Το έργο χρηματοδοτείται: 35% από Kεφάλαια του Παραχωρησιούχου (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια)
65% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ελληνικό Δημόσιο.

-Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά:
Το πρώτο τμήμα των 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Το υπόλοιπο τμήμα είναι νέα κατασκευή (νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ηλιδας).

• Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και μία ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης) ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.

ΚΟΜΒΟΙ:
8 κόμβοι θα συνδέουν τον νέο αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις, καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας:
Οι κόμβοι έχουν προβλεφτεί στα εξής σημεία:
Μιντιλόγλι, ΒΙ.ΠΕ, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη Αμαλιάδα, Πύργος.

ΔΙΟΔΙΑ:
2 Μετωπικοί σταθμοί διοδίων:
-Κάτω Αχαΐα (ζώνη χρέωσης διοδίων Μιντιλόγλι-Κυλλήνη)
-Χανάκια (ζώνη χρέωσης διοδίων Κυλλήνη-Πύργος)
• 2 Πλευρικοί σταθμοί διοδίων:
-Κάτω Αχαΐα
-Αμαλιάδα

• 15 γέφυρες
• 27 άνω διαβάσεις & 37 κάτω διαβάσεις
• 150 οχετοί
• Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250μ.

ΣΕΑ:
-2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Καραίικα και Πύργος και στις δύο κατευθύνσεις).
-2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών στους Μετωπικούς σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια).
• 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο.

Πατρών

Δείτε αναλυτικά πού θα έχει ο νέος αυτοκινητόδρομος διόδια, ΣΕΠ, ΣΕΑ, κόμβους.

-Πότε ξεκινάει το έργο και πότε παραδίδεται:

• Έναρξη των κατασκευαστικών έργων τον Μάρτιο 2022.
• Έναρξη λειτουργικής χρήσης του ανακατασκευασμένου τμήματος Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα έως τις 31 Μαΐου 2025, με πλήρη ολοκλήρωση της ενότητας σε μεταγενέστερο στάδιο.
• Έναρξη λειτουργίας του νέου τμήματος Κάτω Αχαΐα-Πύργος έως τις 31 Ιανουαρίου 2025

-Τι θα ισχύει για την εξυπηρέτηση των επιβατών-χρηστών του δρόμου:
Από την πρώτη μέρα λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου θα είναι σε κανονική χρήση:

• Το χιλιομετρικό σύστημα HYBRID που λειτουργεί μέσω του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.

• Η δυνατότητα για απόλυτα ανέπαφες συναλλαγές με χρεωστική/πιστωτική κάρτα στα POS όλων των λωρίδων Αυτόματων Μηχανημάτων Πληρωμής.

• Τα Ατομα με Αναπηρίες (Α.Μ.Α.) θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων, φέροντας απλώς μαζί τους Δελτίο Στάθμευσης Α.Μ.Α. ή Δελτίο ειδικής ταυτότητας αναπήρου πολέμου.

⦁ 24ωρη παρακολούθηση του αυτοκινητοδρόμου από το προσωπικό της εταιρίας Λειτουργίας και έγκαιρη επέμβαση σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης.

Πατρών

Δείτε πώς ακριβώς θα θωρακιστεί η Ολυμπία Οδός όταν ολοκληρωθεί και το τελευταίο κομμάτι του παζλ, η Πατρών-Πύργου

-Πόση ώρα, περίπου, θα διαρκεί η διαδρομή Πάτρα-Πύργος:

⦁ Με το νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο μειώνεται κατά 40’.  Συνεπώς, το συνολικό ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45’.

Ειδικά για την εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Πάτρας (ΒΙΠΕ) ολοκληρώνεται μια περιφερειακή αρτηρία 25 χλμ. δίχως χρέωση, που ξεκινά από την περιοχή του Ρίου (18 χλμ. Περιμετρικής) και φτάνει έως τον κόμβο ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας (τα πρώτα 7 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου).