Ούρειος άνεμος στο λιμάνι της Πάτρας – Ο ΟΛΠΑ ρίχνει άγκυρα στο μέλλον

Επέστρεψε στην κανονικότητα μετά την πανδημία και ενίσχυσε τη θέση του – Η διοίκηση του ΟΛΠΑ ολοκλήρωσε όλες τις μελέτες μελλοντικής ανάπτυξης.

λιμάνι

Χρονιά θετικών εξελίξεων ήταν το 2022 για τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών, καθώς ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του, έναντι του ανταγωνισμού, ενώ την ίδια στιγμή επέστρεψε στην κανονικότητα, μετά την περίοδο της πανδημίας, αναδεικνύοντας εξωστρέφεια και πνεύμα καλής συνεργασίας με φορείς του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Τσώνης, αυτό τόνισε -μεταξύ άλλων- στην εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας, που έγινε χθες το απόγευμα, παρουσία των αρχών και φορέων. Είπε, ακόμα, ότι οι εξελίξεις, τη χρονιά που πέρασε, τόσο στον OΛΠΑ, όσο και στην ελληνική οικονομία, έδωσαν στη διοίκηση το δικαίωμα να ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία.

«Η θετική εικόνα, η οποία αποτυπώνεται, κυρίως στους οικονομικούς δείκτες του λιμένα, είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, που έγινε από τον Οκτώβριο του 2019, όταν ανέλαβε καθήκοντα η σημερινή διοίκηση, μέχρι και σήμερα» ανέφερε  ο κ. Τσώνης και πρόσθεσε ότι «κλείνει ένας κύκλος, που περιελάμβανε την τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων του παρελθόντος και τον σχεδιασμό της μελλοντικής πορείας του λιμένα Πατρών, ενώ ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή έργων με ορίζοντα τετραετίας, που χρειάζεται η λιμενική εγκατάσταση για να μπει σε ραγδαία αναπτυξιακή τροχιά».

Μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες της διοίκησης ήταν η εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το masterplan – σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ – η εκπόνηση Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον λιμένα Πατρών και τον λιμένα Ρίου. Μέσα από αυτήν, αλλά και τις υπόλοιπες μελέτες, ο ΟΛΠΑ στοχεύει στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα ορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης της λιμενικής ζώνης, κάτι το οποίο δεν υπάρχει και θα του επιτρέψει να υλοποιήσει επιμέρους σχεδιασμούς, για το λιμάνι του μέλλοντος, οι βασικότεροι εκ των οποίων είναι:

> Η προώθηση του νέου Εμπορικού Τμήματος του Νοτίου Λιμένα.

>Η κατασκευή της υποδομής για το φυσικό αέριο ως ναυτιλιακό καύσιμο και όχι μόνο.

>Η κατασκευή Τουριστικού Λιμένα στην Κεντρική Λιμενολεκάνη του Βόρειου Λιμένα Πατρών, έργο για το οποίο ο ΟΛΠΑ έχει ήδη συντάξει φάκελο χωροθέτησης και έχει εκπονήσει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

> Η διαμόρφωση ζώνης τεχνικής υποστήριξης σκαφών (Dry Birth) στον Νότιο Λιμένα, έργο για το οποίο ήδη εκπονεί μελέτη ο ΟΛΠΑ κ.ά.

Ενδεικτικό της σημασίας που έχει η εκπόνηση της μελέτης, για το μέλλον, είναι ότι προβλέπει ακόμα και τη διέλευση του σύγχρονου τρένου προς το λιμάνι.

Παράλληλα με τον σχεδιασμό, η διοίκηση του ΟΛΠΑ φρόντισε στο διάστημα 2020 – 2023 να βελτιώσει τις υποδομές του λιμανιού, καθώς συμβασιοποιήθηκαν έργα 3,9 εκ. ευρώ, ανάμεσα στα οποία ήταν:

> Η κατασκευή τεσσάρων προβλητών εξυπηρέτησης βοηθητικών σκαφών και δύο ναυδέτων για την αύξηση της ασφάλειας ελλιμενισμού πλοίων στον Νότιο Λιμένα.

>Ο καθαρισμός και αποκατάσταση λειτουργικών βαθών Βόρειου Λιμένα Πατρών, ένα έργο που είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της κίνησης των χύδην φορτίων.

>Η επισκευή – ανάπλαση του Ανατολικού προβλήτα στο Πορθμείο του Ρίου, έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους κ.ά.

Κλείνοντας, ο Π. Τσώνης είπε ότι «τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή για να περάσει το λιμάνι στην επόμενη φάση, που είναι η κατασκευή όλων των μεγάλων έργων πνοής». Και κατέληξε: «Εμείς κάναμε ό,τι χρειαζόταν στο σκέλος των μελετών, ώστε στη νέα κυβερνητική θητεία ο σχεδιασμός μας να γίνει πράξη και οι Πατρινοί να συνεχίσουν να αισθάνονται περήφανοι για το λιμάνι τους».

ΞΑΦΝΙΚΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ

Η κηδεία του πρώην υπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού (ΣΥΡΙΖΑ), ανέβαλε, τελικά, την παρουσία του σημερινού υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη, καθώς παρέστη στην τελετή της εξοδίου ακολουθίας του προκατόχου του. Πάντως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Τσώνης, φρόντισε να ευχαριστήσει τον κ. Πλακιωτάκη, τον γγ του υπουργείου Ναυτιλίας, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τον διευθυντή του υπουργού, Αντώνη Βιδάλη και τους συνεργάτες τους, αλλά και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, ιδιαίτερα το μέλος του ΔΣ και εκπρόσωπο του μετόχου, Αννα-Μαρία Καλλιανού, γιατί βρίσκονταν πάντα στο πλευρό του ΟΛΠΑ, πρόθυμοι να βοηθήσουν την Πάτρα και το λιμάνι της.

ΕΞΑΛΕΙΦΘΗΚΑΝ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΕΣ ΡΟΕΣ

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Τσώνης, υπογράμμισε και την πολύ σημαντική αλλαγή της εικόνας στην παραλιακή ζώνη της Πάτρας, καθώς η συνεργασία με το Λιμενικό και την Αστυνομία, σε συνδυασμό με εντατικούς και αποτελεσματικούς ελέγχους μέσα και έξω από το λιμάνι, έχουν σχεδόν εξαλείψει τις μεταναστευτικές ροές.
Επεσήμανε, ακόμα, ότι για την επίτευξη των στόχων που έθεσε η διοίκηση του ΟΛΠΑ από την πρώτη μέρα ανάληψης της θητείας της, έγιναν εντατικές προσπάθειες, γιατί αφενός λειτούργησε σε ένα δύσκολο περιβάλλον -λόγω της πανδημίας- και αφετέρου οι διαδικασίες ήταν χρονοβόρες. Γι’ αυτό, ευχαρίστησε το προσωπικό και τους εξωτερικούς συνεργάτες του ΟΛΠΑ, που κατάφερε να δώσει λύσεις και να ξεπεράσει γραφειοκρατικά εμπόδια.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΕ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟ
Ο γενικός γραμματέας λιμένων και λιμενικής πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, στον σύντομο χαιρετισμό του, εξέφρασε την πεποίθηση ότι το λιμάνι της Πάτρας στο προσεχές μέλλον θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ειδικά μετά την ολοκλήρωση και της Πατρών-Πύργου, όπως και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών με την έλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.