Προτεραιότητα της ΝΔ το έργο Πάτρα – Πύργος – Στο 15% η υλοποίησή της

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ενέταξε μέσα στη δεκάδα με τα πιο εμβληματικά έργα τον αυτοκινητόδρομο, αμέσως μετά το Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόοδος στην υλοποίηση εντός χρονοδιαγράμματος.

Προτεραιότητα

Τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα των υποδομών παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο FinForum 2023, που έγινε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών.

Στην πρώτη του εμφάνιση μετά τις προγραμματικές δηλώσεις ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 περιλαμβάνει συνολικά 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, μέσα στη δεκάδα με τα πιο εμβληματικά έργα που τίθενται ως πρώτη προτεραιότητα για τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος αμέσως μετά το Μετρό Θεσσαλονίκης και τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65.

Προτεραιότητα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο FinForum 2023

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, οι εργασίες στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2022 και έχει σημειωθεί πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%.

Το έργο δεν έχει σοβαρά προβλήματα εκκρεμοτήτων, αφού έχει αποδοθεί το σύνολο των χώρων εκτέλεσης του έργου ευθύνης Δημοσίου, κατόπιν συντέλεσης των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Επίσης, δεν υπάρχουν σοβαρά ευρήματα αρχαιολογικών ερευνών.

Ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 και η διαδρομή Πάτρα-Πύργος θα πραγματοποιείται με αισθητά μεγαλύτερη ασφάλεια και σε μειωμένο χρόνο, περίπου κατά 40 λεπτά.

Αμέσως μετά στη σειρά προτεραιοτήτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι ένα ακόμα έργο της Δυτικής Ελλάδας και, συγκεκριμένα, η οδική σύνδεση Ακτιο– Αμβρακία που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του αυτοκινητόδρομου, η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, εξοικονομώντας περίπου 25 λεπτά βάσει των σημερινών δεδομένων.

Τέλος, η σύνδεση του σιδηροδρόμου με όλα τα μεγάλα λιμάνια αποτελεί μία ακόμα προτεραιότητα και μεταξύ των έξι έργων είναι και αυτό της Πάτρας.

Με την ολοκλήρωση των έργων αναβαθμίζεται ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των λιμένων της χώρας, ενισχύεται η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.