Σιδηρόδρομος: Κρατική ανικανότητα για αξιόπιστο σύστημα προστασίας του πολίτη
Του Γιώργου Α. Παπανδρέου, πρ. πρωθυπουργός – βουλευτής Αχαΐας ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής.
Η υλοποίηση των προγραμματισθέντων έργων υποδομής έχει κεντρική θέση, στο Σχέδιο Ανάκαμψης της περιοχής με μεγάλο πολλαπλασιαστή της Οικονομίας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα πολιτών, φορέων της, αλλά και της Δυτικής Ελλάδας.
Κατά τραγική σύμπτωση, ένα μόλις χρόνο από το οδυνηρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σημειώθηκε ένα νέο συμβάν στην Αχαΐα, που καταδεικνύει επικίνδυνη απραξία, καθώς 90 επιβάτες στην γραμμή του Οδοντωτού προς Καλάβρυτα, έμειναν για περισσότερο από δύο ώρες ακινητοποιημένοι εντός του συρμού, εξαιτίας κατολισθήσεων.
Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Πάτρας, στο ύψος του Αιγίου, με αποτέλεσμα συχνά να κλείνει η Παλαιά και να αποτελεί καθαρά θέμα τύχης το γεγονός ότι δεν έχουμε, προς στιγμήν, θρηνήσει νέα θύματα.
Ειδικότερα:
Α. Ο προγραμματισμός της ολοκλήρωσης των Μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας και ειδικότερα το φλέγον ζήτημα της υπογειοποίησής της, βρίσκεται σε επανασχεδιασμό, ο οποίος κι έχει τροποποιηθεί αρκετές φορές. Σε παρόμοια αδράνεια βρίσκεται και ο προγραμματισμός των έργων για την ολοκλήρωση των υποδομών του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, αναφορικά με την διέλευση της νέας γραμμής και την συνακόλουθη σύνδεση της Πάτρας με την Κάτω Αχαΐα, τη ΒΙΠΕ και το Αεροδρόμιο Αράξου. Σε αναμονή βρίσκεται και η έναρξη εργολαβίας του ΟΣΕ για την βαριά συντήρηση της γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας, 1 χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, καθώς έχει τεθεί εκτός λειτουργίας όλο το δίκτυο της χώρας, μπροστά στους σοβαρούς κινδύνους που είχαν αναδειχθεί για την ασφάλεια των μεταφορών. Οι χρήστες προειδοποιούν για την απαραίτητη επισκευή των συρμών για να μπορούν να πραγματοποιούνται τα δρομολόγια, με αξιοπιστία. Αναμφίβολα, ο Προαστιακός αποτελεί πολύτιμο συγκοινωνιακό αγαθό αλλά και κεκτημένο εξαιρετικής σημασίας. Οι θέσεις που υιοθέτησαν φορείς της Αχαΐας, σχετικά με την υπογειοποίηση της γραμμής πρέπει να αξιοποιηθούν και να αποτελέσουν προτεραιότητα στη στρατηγική υλοποίησης του έργου. Ο κρίσιμος αναπτυξιακός του ρόλος ενισχύεται από την αναγκαιότητα βέλτιστης συγκοινωνιακής διευκόλυνσης πολιτών και φοιτητών της περιοχής. Δυστυχώς, λείπουν οι καίριες και αναγκαίες πρωτοβουλίες για οριστική ολοκλήρωση του, οι οποίες λιμνάζουν αναίτια και αδικαιολόγητα.
Β. Ο Οδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων, αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο, που διασχίζει το Φαράγγι Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού, μέσα από περιοχές με ξεχωριστό ενδιαφέρον περιήγησης. Δυστυχώς, πέραν της αναγκαιότητας για αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού Δικτύου, αναδεικνύεται η κρατική ανικανότητα να συγκροτήσει ένα αξιόπιστο σύστημα προστασίας του πολίτη, βελτιώνοντας τα σχέδια αντιμετώπισης των επικίνδυνων φυσικών φαινομένων, με ολιστικές δράσεις καταστολής των άμεσων, αλλά και μακροχρόνιων επιπτώσεων.
Ερωτώνται οι υπουργοί:
> Σχετικά με την υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Γραμμής, στην Πάτρα, ποιο είναι το ακριβές φυσικό αντικείμενο του έργου, ποια η αναμενόμενη ημερομηνία εκκίνησης εργασιών, ποιο το συνολικό κόστος και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι επαφές με τους αρμόδιους της ΕΕ;
Β. Ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της Εργολαβίας του ΟΣΕ για την βαριά συντήρηση της Γραμμής του Προαστιακού Πάτρας και τις συνδέσεις του δικτύου με κρίσιμες περιοχές;
Γ. Σχετικά με τη Γραμμή του Οδοντωτού ποιος είναι ο σχεδιασμός αναβάθμισης και βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, αφής στιγμής η μορφολογία του εδάφους κρίνεται – και λόγω των μεγάλων κλίσεων – ιδιαίτερα επικίνδυνη;
Δ. Εχουν προβεί στην απαραίτητη χαρτογράφηση κινδύνων και εκτίμηση της επικινδυνότητας της περιοχής, αναφορικά με το συγκοινωνιακό και οδικό δίκτυο, με δεδομένο ότι αυτή είναι και βασική προϋπόθεση για έναν ορθολογικό σχεδιασμό της Πολιτικής Προστασίας;
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News