Από πότε αρχίζει η «ανέπαφη» πληρωμή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

Η χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στην κινητικότητα των πολιτών, περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ανέπαφη

Η χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στην κινητικότητα των πολιτών, περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με τις αστικές συγκοινωνίες, το επόμενο βήμα θα είναι η σταδιακή κατάργηση των σημερινών χάρτινων εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών και η αντικατάστασή τους από τις τραπεζικές κάρτες και τα smartphones.

Οι επιβάτες θα μπορούν να ανοίγουν τις πύλες των μέσων μαζικής μεταφοράς με εισιτήριο τη χρεωστική – πιστωτική τους κάρτα ή το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο, όπως γίνεται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Το e-ticket του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας(ΟΑΣΑ)

θα γίνει ακόμα πιο ευέλικτο, ανοίγοντας τον δρόμο για να εισέλθει η Αττική στην εποχή του Mobility as a Service (ΜaaS).

Με τη νέα δυνατότητα του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), εισιτήριο θα είναι πλέον η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε πλαστική μορφή είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο.

Το ΑΣΣΚ των αστικών συγκοινωνιών, μέσω τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες με το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που θα είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

Η εφαρμογή του ανέπαφου ψηφιακού εισιτηρίου σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, αναμένεται να δρομολογηθεί παράλληλα με την ανανέωση του υφιστάμενου στόλου των αστικών λεωφορείων, που σε πρώτη φάση προβλέπει την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Παράλληλα, με τη νέα εφαρμογή ετοιμάζεται και η ψηφιακή καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, που θα «απαγορεύσει» πλέον το σβήσιμο των κλήσεων.