Black Friday: Τι αγόρασαν περισσότερο πέρυσι οι καταναλωτές, συμβουλές για την «μαύρη» εβδομάδα, πότε πέφτει φέτος
Μετρώντας αντίστροφα για την φετινή «Μαύρη Παρασκευή» ας ρίξουμε μια ματιά στις κατηγορίες προϊόντων που ξεχώρισαν στις περσινές αγορές και ας ανακαλύψουμε τις τάσεις που πιθανόν θα δούμε και φέτος.
Η Black Friday είναι αναμφίβολα μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές μέρες του χρόνου, με καταναλωτές από όλο τον κόσμο να περιμένουν τις προσφορές της με ενθουσιασμό. Η περασμένη χρονιά δεν αποτέλεσε εξαίρεση, καθώς οι καταναλωτές «βούτηξαν» σε μεγάλες εκπτώσεις για να αποκτήσουν τόσο απαραίτητα προϊόντα όσο και μερικά πολυπόθητα αντικείμενα.
H Black Friday έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο δημοφιλείς ημέρες αγορών παγκοσμίως, και οι προετοιμασίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε πολλά καταστήματα για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και online.
Τι να περιμένουμε για φέτος;
Μετρώντας αντίστροφα για την Black Friday 2024, οι καταναλωτές αναμένεται να επικεντρωθούν περισσότερο σε προϊόντα τεχνολογίας και οικιακές συσκευές, δεδομένου ότι αυτά αποτελούν «έξυπνες» και μακροχρόνιες επενδύσεις. Η σταθερή ζήτηση για προϊόντα που ενισχύουν την καθημερινή ζωή και τις συνθήκες στο σπίτι πιθανότατα θα συνεχιστεί.
Από το 2018, η Black Friday στην Ελλάδα έχει επεκταθεί σε μια ολόκληρη εβδομάδα προσφορών, γνωστή ως «Black Week». Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος, με τα εμπορικά καταστήματα να ξεκινούν τις προσφορές τους από τη Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, και όχι μόνο την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, ενώ την Δευτέρα που ακολουθεί, δηλαδή στις 2 Δεκεμβρίου, «πέφτει» και η Cyber Monday, η οποία εστιάζει κυρίως στις online αγορές, δίνοντας στους καταναλωτές άλλη μια ευκαιρία να αποκτήσουν προϊόντα σε χαμηλές τιμές, ειδικά σε κατηγορίες όπως τεχνολογία, ηλεκτρονικά είδη, ρούχα και είδη σπιτιού.
Για όποιον σχεδιάζει αγορές φέτος, οι καλύτερες συμβουλές είναι να διατηρεί λίστα επιθυμιών, να θέτει ένα προϋπολογισμό και να συγκρίνει τις τιμές. Έτσι θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις προσφορές και να αποφύγει περιττές δαπάνες.
Black Friday 2024: Πότε πέφτει φέτος και τι πρέπει να προσέξετε
Η Black Friday είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς τα προϊόντα που χρειάζεται ή επιθυμεί σε τιμές που αξίζουν. Καλή προετοιμασία και καλές αγορές!
1 στους 4 θα κάνει αγορές την «Μαύρη Παρασκευή»
Πέρυσι, ένας στους τέσσερις καταναλωτές με μέση δαπάνη 257 ευρώ αγόρασαν την περίοδο της Black Friday-Cyber Monday, σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Το 24% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι αγόρασε προϊόντα την περίοδο της Black Friday, δηλαδή 1 στους 4 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 36%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 20%. Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο αυτή, για όσους επέλεξαν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 257€ κατά κεφαλήν.
Φέτος, η πλειονότητα των Eλλήνων καταναλωτών προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday (77% σε σύγκριση με 70% σε όλες τις χώρες συνολικά), ενώ το 70% έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο αυτή, σε σύγκριση με 68% σε όλες τις χώρες συνολικά.
Όσο για τις κορυφαίες προτιμήσεις σε προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν οι καταναλωτές, αυτές είναι τα ηλεκτρονικά είδη (55%), τα είδη ένδυσης και υπόδησης (52%) και τα προϊόντα ομορφιάς (25%).
Το 69% των καταναλωτών σκοπεύει να επενδύσει σε αγορές υψηλής αξίας, όπως ηλεκτρικές συσκευές, κοσμήματα και έπιπλα, με την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών να στρέφεται στις ηλεκτρονικές αγορές.
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών
«Πρωταγωνιστές» της Black Friday κάθε χρόνο οι συσκευές τεχνολογίας, οι οποίες βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο των αγορών. Πέρυσι οι έδειξαν ότι προτιμούν τις αγορές τεχνολογίας για την αξιοπιστία και τη διάρκεια των συσκευών, ενώ η άνεση του να «δουλεύουμε και να παίζουμε από το σπίτι» έδωσε ώθηση στη ζήτηση για τέτοιες συσκευές.
Με την Black Friday να έχει γίνει πλέον θεσμός στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον των καταναλωτών στράφηκε σε συγκεκριμένες κατηγορίες, οι οποίες κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση στις επισκέψεις που δέχτηκαν κατά την ευρύτερη εκπτωτική περίοδο Black Friday και Cyber Monday.
Ειδικότερα σύμφωνα με στοιχεία πέρυσι,τα δημοφιλή προϊόντα που στράφηκε το ενδιαφέρον καταναλωτών ήταν:
- Φριτέζες αέρος
- Σκούπες ρομπότ
- Σκούπες stick
- Στεγνωτήρια
- Γυναικεία μπουφάν
- Οθόνες υπολογιστών
- Κονσόλες
- Ανδρικά μπουφάν
- Τηλεοράσεις
- Κλιματιστικά
- Καρέκλες gaming
- Αφυγραντήρες
Η Black Friday αποτελεί επίσης εξαιρετική ευκαιρία για αγορές δώρων, και τα παιχνίδια είχαν μεγάλη απήχηση, ειδικά καθώς πλησίαζαν τα Χριστούγεννα. Τα παιχνίδια υψηλής τεχνολογίας και τα δημιουργικά παιχνίδια, όπως τα Lego και τα επιστημονικά κιτ, βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αίγιο: Πλήθος πιστών στη λιτανεία για να… βρέξει! ΦΩΤΟ
Καιρός: Κρύο και ισχυροί άνεμοι, η πρόγνωση μέχρι τη Δευτέρα 11/11
Αμερικανικές εκλογές: Διάγγελμα Μπάιντεν σήμερα, στον Λευκό Οίκο ο Τραμπ μετά από πρόσκληση του
Πολάκης από την Πάτρα: «Οταν θα γινω εγώ πρόεδρος, θα δείτε τι θα γίνει» ΒΙΝΤΕΟ
Η 95χρονη αχαιή Σύνεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στην «Π»: «Ο Κασσελάκης; Αυτός ήρθε να μας διαλύσει»!
Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Οι Αχαιοί που εκλέχθηκαν σύνεδροι
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News