Γιώργος Κοτρώνης: Διαμορφώνουμε τους αυριανούς ενεργούς πολίτες

Γιώργος Κοτρώνης: Διαμορφώνουμε τους αυριανούς ενεργούς πολίτες

Οντας  οπαδός της αριστοτελικής προσέγγισης του ενεργού πολίτη που συμβάλλει με ιδέες και θέτει εαυτόν στην υπηρεσία της κοινωνίας, ο Γιώργος Κοτρώνης επέλεξε να επενδύσει σε έναν φορέα που χτίζει την κοινωνία του αύριο. Ο ναυπάκτιος επιχειρηματίας έχοντας ήδη διαγράψει εμπράκτως μία αξιοσημείωτη πορεία με κοινωνική αναφορά, επεκτάθηκε στον τομέα της εκπαίδευσης επενδύοντας στα εκπαιδευτήρια «Πάνου».

Συνέντευξη στη Μαρίνα Ριζογιάννη

rizogianni@pelop.gr  

Η επιλογή του δεν ήταν τυχαία. Εχοντας ως  πεποίθηση πως ο τομέας της εκπαίδευσης είναι ένα πεδίο δημιουργίας και προσφοράς και όντας γονιός ο ίδιος,  ανέλαβε το τιμόνι της ιδιοκτησίας των εκπαιδευτηρίων τον Σεπτέμβριο του 2018 με στόχο να εργαστεί και να προσφέρει στους μαθητές του όλα τα απαραίτητα εφόδια για να σχεδιάσουν το μέλλον τους σε υγιή, δημιουργικά και ασφαλή θεμέλια.   

Κι αυτό μπορεί να το εγγυηθεί κάποιος που μέσα από την εργασία του την πρόοδο και την εξέλιξή του έχει φτιάξει ένα αξιοζήλευτο βιογραφικό. Ο Γιώργος Κοτρώνης υπήρξε επί 27 χρόνια μέλος της οικογενειακής εταιρείας «Πλαστικά Κοτρώνη», όπου διατέλεσε έως και τις θέσεις του προέδρου – διευθύνοντα συμβούλου. Επί ημερών του η εταιρεία αναπτύχθηκε φτάνοντας τους περίπου 200 εργαζόμενους (από τις μεγαλύτερες στη Δυτική Ελλάδα), με κύκλο εργασιών και πελάτες σε όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό.

Οι κοινωνικές και πολιτιστικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στο να συνδράμει σε περισσότερες από 15 εικαστικές εκθέσεις στην ευρύτερη περιοχή (Ναυπακτία αλλά και Πάτρα, π.χ. αρχαιολογικό μουσείο Πάτρας κ.λπ.). Εχει συνδράμει σε δράσεις των  εφορειών αρχαιοτήτων στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και της Φωκίδας (π.χ. αρχαιολογικό μουσείο Δελφών). Εχει υπάρξει αρωγός-υποστηρικτής σε παραστάσεις αρχαίου θεάτρου στην πόλη της Ναυπάκτου, στο αρχαίο θέατρο της Μακύνειας, ενώ η συνδρομή του υπήρξε καθοριστική στη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στις Συρακούσες και σε μία σειρά άλλων φεστιβάλ. Εχει υπάρξει χορηγός σημαντικών εκδόσεων που αφορούν στον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής (π.χ. «Ανθρώπων μνήμες», «Μικρασιάτες στη Ναύπακτο» κ.λπ.).  

Παράλληλα έχει έντονο αθλητικό παρών καθώς έχει διατελέσει πρόεδρος στο Ναυτικό Όμιλο Ναυπάκτου, για μία τριετία, περίοδο όπου έγινε πλήρης ανακαίνιση των εγκαταστάσεων και συνοδεύτηκε με τη φάση αναγέννησης συνολικά της λειτουργίας του ομίλου μετά από πολλά χρόνια.

Σήμερα είναι πρόεδρος της αιτωλικής Αναπτυξιακής Α.Ε. μίας εκ των κορυφαίων Αναπτυξιακών Εταιρειών της Ελλάδας.

 

Ενα πρώτο ερώτημα που θα θέλαμε να σας θέσουμε, είναι τι σας έκανε να στραφείτε στον χώρο της εκπαίδευσης;

Για περίπου 30 χρόνια υπήρξα μέλος της εταιρείας «Kotronis Packaging», η οποία στην πορεία της έμελλε να γίνει, και συνεχίζει να είναι, μία εκ των μεγαλύτερων της Δυτικής Ελλάδας. Λειτουργώντας, στην ουσία, μέσα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον όπου η δημιουργία και η εξέλιξη είναι πολύ σημαντικές παράμετροι, ανέκαθεν είχα το βλέμμα στραμμένο στο χώρο της εκπαίδευσης, τον κατεξοχήν χώρο όπου μπορούμε να προβλέψουμε, αν όχι να δούμε, το μέλλον πιο καθαρά. Λειτουργώντας σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούσαμε ως εταιρία τις προϋποθέσεις προκειμένου τα σχολεία της περιοχής να μας επισκέπτονται και μέσα από καλά οργανωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα να γνωρίζουν τόσο το κομμάτι της παραγωγής όσο και την όλη λειτουργία  μίας σύγχρονης και εξωστρεφούς εταιρείας.  Ηταν πάντα πεποίθησή μου πως ο τομέας της εκπαίδευσης είναι ένα πεδίο δημιουργίας και προσφοράς. Ως γονιός στην πορεία του χρόνου απέκτησα με τα εκπαιδευτήρια μία πιο άμεση επαφή και από το Σεπτέμβριο του 2018 αποφάσισα να αναλάβω ως νέος πλέον ιδιοκτήτης τους. Σε συνδυασμό των παραπάνω, λοιπόν, και έχοντας πλήρη γνώση του τι απαιτεί αυτό, αλλά και το μέγεθος της ευθύνης που φέρει, αποφάσισα να είναι η αποκλειστική μου επαγγελματική ενασχόληση, αφιερώνοντας όλο μου τον παραγωγικό χρόνο σε αυτά.  

 

 

Τι καινούργιο θέλετε να προσφέρετε στην κοινωνία μέσω του εκπαιδευτικού φορέα που διοικείτε;  

 Εχω την άποψη ότι, όποια αλλαγή ή βελτίωση αποζητούμε, θα πρέπει οι ίδιοι να ενεργήσουμε στο μέτρο των δυνατοτήτων μας ώστε να επιτευχθεί. Με αυτό ως αρχή εδώ και πολλά χρόνια ήταν επιλογή μου να στηρίζω δράσεις οι οποίες προσθέτουν αξία στον τόπο μας. Εστιάζοντας για αρχή στον τομέα του πολιτισμού, και με δεδομένο ότι είμαστε μακριά από αυτό που ονομάζουμε «κέντρο αποφάσεων ή εξελίξεων», έκρινα σκόπιμο πως θα πρέπει αφενός να βρούμε τον τρόπο να  φέρουμε στον τόπο μας αναγνωρισμένους καλλιτέχνες, αφετέρου να δημιουργήσουμε τις βάσεις ώστε οι καλλιτέχνες της ευρύτερης περιοχής να βρουν το δικό τους τρόπο και χώρο έκφρασης.

Οταν λοιπόν αποφασίζουμε, όσοι το κάνουμε, να ασχοληθούμε με τον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης, νομίζω πως δεν χρειάζεται να πω και πολλά για το πού στοχεύουμε, καθώς μιλάμε για ένα πολύ πιο σημαντικό κεφάλαιο. Εχουμε την ευθύνη στα χέρια μας, στο μέτρο που μας αναλογεί και δεν είναι λίγο, να δώσουμε στην κοινωνία ολοκληρωμένους πολίτες, με ευρεία γνώση, κριτική σκέψη και τα κατάλληλα εφόδια να φτιάξουν το δικό τους μελλοντικό κόσμο.  Και εδώ θα μου επιτρέψετε να πω και κάτι ακόμα… Αυτόν τον κόσμο δεν πρέπει να τον έχει σχεδιάσει κανείς μας. Χρέος μας είναι να δώσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία ώστε να τον σχεδιάσουν και να τον κάνουν πράξη οι γενιές που θα έρθουν. Εμείς απλώς πρέπει να τους δώσουμε το πιο εύπορο χωράφι για να καλλιεργήσουν.

 

 

Ποιες είναι οι βασικές αρχές που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του εκπαιδευτικού σας οργανισμού;  

Καταρχάς, έχουμε μία βασική αρχή: το σχολείο οφείλει να εμπνέει τους μαθητές του προκειμένου να τους μεταδώσει την αγάπη για το αγαθό της γνώσης. Κι αυτό συμβαίνει όταν οι μαθητές μαθαίνουν να αυτενεργούν και να έχουν ελευθερία σκέψης.

Πέραν αυτού, σε συνέχεια αυτού που σας ανέφερα λίγο πριν, αρχή μας είναι να καλλιεργούμε την ικανότητα στα παιδιά όχι μόνο να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη, αλλά και να είναι μέρος αυτής. Για παράδειγμα, ο τρόπος με τον οποίο το σχολείο μας προσαρμόστηκε άμεσα στις συνθήκες της πανδημίας με την τηλεκπαίδευση, χωρίς κραδασμούς, είναι απόρροια της δουλειάς χρόνων στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και των ψηφιακών γνώσεων-ικανοτήτων  των συνεργατών μας.     

Είναι κοινός τόπος η διαπίστωση πως στόχος του σχολείου είναι να καλλιεργήσει και να αναδείξει τις ιδιαίτερες δεξιότητες του κάθε παιδιού! Σε σχέση μ’ αυτό, έγνοια μας είναι να επιδιώκουμε εμπράκτως και συστηματικά να διαμορφώνουμε ένα πλαίσιο ποικίλων βιωματικών ερεθισμάτων προκειμένου να αναδειχθούν αν όχι όλες, σίγουρα οι περισσότερες από τις πιθανές κλίσεις που μπορεί να έχει ένα παιδί. Είναι τόσο μεγάλο το εύρος των εκπαιδευτικών δράσεων που αναπτύσσει το σχολείο μας, εντός και εκτός των τειχών του, που δεν μπορεί παρά να βρει μέσα από αυτές το δικό του δρόμο ο μαθητής. Εκεί υπεισέρχεται ο δικός μας ρόλος, να διαγιγνώσκουμε τις ανάγκες των μαθητών μας και να παρέχουμε όλες τις τεχνικές προϋποθέσεις διαμορφώνοντας κατάλληλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα ενεργητικής μάθησης.      

Παράλληλα, χρέος μας είναι, σε συνέχεια της οικογένειας, να βάλουμε το δικό μας λιθαράκι ώστε να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις αρχές της αλληλεγγύης και της συνεργατικότητας, μέσω των οποίων θα μπορούν να αναπτύξουν το αίσθημα του δικαίου. Ετσι ο κόσμος μας θα γίνει σίγουρα καλύτερος.

Πώς αντιμετωπίσατε τα νέα δεδομένα που διαμόρφωσε η πανδημία και εισήγαγε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Οπως σας απάντησα ήδη, από τη στιγμή που τόσο το εκπαιδευτικό μας προσωπικό, όσο και οι μαθητές μας ήταν εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η μετάβαση στις απαιτήσεις της περιόδου ήταν ομαλή. Σε συνδυασμό με τον υψηλό βαθμό οργάνωσης που επέδειξε το σχολείο καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας το έργο μας, αποδεικνύοντας στην πράξη πως είμαστε έτοιμοι για κάθε νέα πρόκληση.

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι και σχεδιασμοί για την ανάπτυξη των  εκπαιδευτηρίων σας;  

Οι στόχοι μας συναρτώνται με την ίδια τη φύση και την αποστολή ενός σχολείου. Στην εποχή μας οι αλλαγές συντελούνται με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Αλλάζουν καθημερινά πράγματα που έως χθες τα θεωρούσαμε δεδομένα. Για εμάς η έννοια της εκπαίδευσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια της αλλαγής. Ενας οργανισμός που παρέχει σωστή εκπαίδευση πρέπει να χαρακτηρίζεται από ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Το σχολείο οφείλει να είναι ένα παρατηρητήριο της εποχής και βασικός μοχλός προετοιμασίας του μέλλοντος των κοινωνιών.  Στόχος μας λοιπόν, είναι να μαθαίνουμε  πώς να αντιδρούμε θετικά και άμεσα στις αλλαγές, να προβλέπουμε τις ενδεχόμενες εξελίξεις που τείνουν να συμβούν και να προσαρμοζόμαστε εφαρμόζοντας σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες.  Είναι άλλωστε ακριβώς αυτό που διδάσκουμε και στα παιδιά. Ανά πάσα στιγμή θα πρέπει να είναι έτοιμα να προσαρμοστούν στην αλλαγή, όπου και όπως χρειαστεί, επιδιώκοντας στη ζωή τους να είναι δημιουργικό μέρος των αλλαγών που συντελούνται. Οι στόχοι μας συναρτώνται με τον εγγενή στόχο ενός σχολείου: να αφουγκραζόμαστε τους καιρούς και  να διαμορφώνουμε τις εκπαιδευτικές προϋποθέσεις προκειμένου να γεννάται ο «ανήσυχος» πολίτης, αυτός που συνεχώς ψάχνει, ρωτά και μαθαίνει, βλέπει το μέλλον πιο καθαρά, και μέσω αυτής της ικανότητας λαμβάνει στο παρόν τις πιο σωστές αποφάσεις. Μόνιμος στόχος μας, λοιπόν, οι κατά το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι μαθητές και αυριανοί ενεργοί πολίτες. Αυτό για εμάς είναι το σχολείο.    

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ