Η κριτική της «Π» για την έναρξη του Καρναβαλιού: Τα «πυροτεχνήματα» που δεν έσκασαν

Τα θετικά και τα αρνητικά της τελετής έναρξης. Φάλτσα μουσικά και πολιτικά, αλλά και οι όμορφες στιγμές της βραδιάς

κριτική

Μπορεί να έλειπαν τα πυροτεχνήματα από την τελετή έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού 2024, αλλά όπως φάνηκε, τα υποκατέστησαν άλλα «πυροτεχνήματα», πολιτικού περιεχομένου: Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία αποδείχθηκε για τον δήμαρχο Πατρέων η τελετή, προκειμένου να αναπαραγάγει κομματικά δόγματα του ΚΚΕ μπροστά σε ένα τεράστιο κοινό, το οποίο ωστόσο είχε κληθεί να παραστεί όχι σε κάποια πολιτική συγκέντρωση, αλλά σε μια εκδήλωση χαράς και κεφιού της Πάτρας.

Κατά τον χαιρετισμό του από το πατάρι της πλ. Γεωργίου, ο Κώστας Πελετίδης έστειλε αντιπολεμικά μηνύματα και αυτό ως επιλογή δεν είναι αναγκαστικά μεμπτό. Το κακό είναι ότι το έκανε εντελώς επιλεκτικά: Από τη μία έκανε ιδιαίτερη μνεία για τον πράγματι χειμαζόμενο παλαιστινιακό λαό, αλλά «ξέχασε» να αναφερθεί παράλληλα στην επιχείρηση-σφαγή της Χαμάς απέναντι σε αθώους Ισραηλινούς πολίτες, γυναίκες και παιδιά, όπως επίσης «απέφυγε» να αναφερθεί στον δοκιμαζόμενο και ομόθρησκο ουκρανικό λαό, που συνεχίζει να υποφέρει και να μετράει θύματα, από την απηνή επίθεση της Ρωσίας.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που η δημοτική αρχή επιλέγει να «εργαλειοποιήσει» το Πατρινό Καρναβάλι, προκειμένου να αποκομίσει μικροκομματικά οφέλη. Αλλωστε και το τεράστιο πανό με την υπογραφή του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη, που εδώ και καιρό έχει καλύψει ολόκληρη την πρόσοψη του Μεγάρου Λόγου και Τέχνης, είναι σίγουρο ότι θα παραμείνει τουλάχιστον μέχρι και τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση, προκειμένου να «ταξιδέψει», μέσω της ζωντανής αναμετάδοσης της ΕΡΤ, σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Αντιθέτως, η πρόεδρος του Καρναβαλικού Οργανισμού, Ηρα Κουρή, ήταν κατά τον χαιρετισμό της περιεκτική, σύντομη και εύστοχη, δίνοντας με μπρίο και μέσα σε λίγες φράσεις, το νόημα και τον στόχο της φετινής μεγάλης γιορτής της Πάτρας.

Κατά τα άλλα, η τελετή κινήθηκε σε ρηχά νερά, χωρίς κάτι καινοτόμο και ρηξικέλευθο και με τις πολυκατοικίες «γυμνές» τόσο από καρναβαλικά λάβαρα όσο και από κόσμο. Απεναντίας, η πλατεία είχε πολύ κόσμο, που αψήφησε το κρύο και έσπευσε να πλαισιώσει την εκδήλωση.

Πριν την επίσημη έναρξη, η πολύ καλή παράσταση του θιάσου Helix Action Theatre, με ξυλοπόδαρους, ζογκλέρ, ισορροπιστές με φωτιές και κρουστούς, αλλά και του συγκροτήματος κρουστών Ritmo Loco Street Band προκάλεσε τον θαυμασμό, μόνο όσων μπόρεσαν να την δουν. Και ήσαν λιγοστοί αυτοί, αφού ατυχώς, η παράσταση δόθηκε μπροστά από την εξέδρα και όχι πάνω σε αυτήν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα ορατότητας για τους απομακρυσμένους θεατές, παρά μόνο για όσους βρίσκονταν περιμετρικά των κιγκλιδωμάτων. Η παράστασή τους αυτή στην πλ. Γεωργίου ήταν η κατάληξη της Baroque Παρέλασής τους στο κέντρο της πόλης, που ξάφνιασε ευχάριστα τους Πατρινούς.

Η επιλογή των διοργανωτών να εντάξουν στην Εναρξη το παιχνίδι του Κρυμμένου Θησαυρού και την πραγματοποίηση μιας δοκιμασίας για τους συμμετέχοντες, προκάλεσε χάσμα στο πρόγραμμα και, σε συνδυασμό με τη λογοδιάρροια των παρουσιαστών, περισσότερο κούρασε, παρά βοήθησε σε κάτι την εξέλιξη της βραδιάς. Ζητήθηκε από κάθε πλήρωμα να βρει ένα άτομο εκτός Πατρών, αποδεδειγμένα με χαρτιά, και να το πάει στην είσοδο του Δημοτικού Θεάτρου, προκαλώντας για πέντε περίπου λεπτά ένα καταστροφικό κενό στη ροή.

Από την άλλη, η Βασίλισσα Γεωργία Σακκά, λιγόλογη και απαστράπτουσα, σημείωσε εντυπωσιακή εμφάνιση που ξεσήκωσε το κοινό και δίκαια χειροκροτήθηκε, ενώ φιλότιμες προσπάθειες έκαναν οι παρουσιαστές της τελετής, οι ερασιτέχνες ηθοποιοί Βάσω Καλοκαιρινού και Αλέξανδρος Μπίστας.

Επιβλητική ήταν η συμμετοχή των εκπροσώπων των συλλόγων «Σοκολατορίχτες», «Σοκολατομαχίες», «Σοκολατοδρομίες», «Σοκολατομανίες», «Σοκολατοπαίκτες» και «Σοκολατοβροχή», που έδωσαν το ιδιαίτερο χρώμα αυτού του εθίμου, με τη ρήψη εκατοντάδων σοκολατών και με το κέφι τους.

Δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσε η εμφάνιση της Πέννυς Μπαλτατζή, που περιέργως ήταν σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του κεφάτου προγράμματός της, εκτός τόνου. Κάτι που σχολιάστηκε αναλόγως και από έμπειρους πατρινούς μουσικούς και μαέστρους. Πάντως, επειδή η καλλιτεχνική αξία της τραγουδίστριας δεν αμφισβητείται, όπως και οι ιδιαίτερες φωνητικές της δυνατότητες, το πιθανότερο είναι να υπήρχε κάποιο πρόβλημα με τον ήχο που έφτανε στα αφτιά της, από τα ακουστικά ή τα ηχεία. Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι δυστυχώς απουσίαζαν πατρινά καρναβαλικά άσματα, το πρόγραμμά της ήταν ιδιαίτερα επιμελημένο και αρμονικό με το ύφος της βραδιάς.

Διαβάστε επίσης:

Εξαφάνιση στο Μεσολόγγι: «Πού είναι ο Μπάμπης» φωνάζουν έξω από τα δικαστήρια – Απολογείται ο 50χρονος κρεοπώλης

Μέτρα στήριξης νέων οικογενειών: Αυξάνεται το επίδομα γέννησης στα 2400 ευρώ – Οι ανακοινώσεις

Πάτρα: Περιεργή κατάρρευση στο ΠΓΝΠ – Ο Δημ. Μπάκος ανησυχεί για δολιοφθορά!

Τιμολόγια ρεύματος: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι – Γιατί ευνοούνται τα «κίτρινα», οι κίνδυνοι

Αναστάτωση σε Αίγιο, Μεσολόγγι, Ναύπακτο, Αμαλιάδα για τα Πρωτοδικεία – Ασπίδα Φαρμάκη στο δικαστικό κομφούζιο