ΚΤΕΟ: Δυσκολεύουν τα πράγματα για όσους τα αποφεύγουν

Στη χώρα υπολογίζεται ότι τέσσερα στα δέκα Ι.Χ. δεν είχαν περάσει από ΚΤΕΟ προ πανδημίας

ΚΤΕΟ

Έρχονται πιο αυστηρά πρόστιμα για την αποχή από τους ελέγχους ΚΤΕΟ, η οποία εκτoξεύτηκε στο 18μηνο της πανδημίας

Πλήγμα και στην οδική ασφάλεια έφερε η πανδημία, καθώς παρά τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων το διάστημα ισχύος των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων, η συντήρηση του στόλου των οχημάτων πέρασε σε δεύτερη μοίρα.

Με την αποχή από τους ελέγχους ΚΤΕΟ να αποτελεί μία ιδιαίτερα διαδεδομένη πρακτική, η πανδημία πρόσφερε ακόμα μία «δικαιολογία» στους ασυνεπείς ιδιοκτήτες Ι.Χ.

Τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας ήταν σε καθεστώς αναστολής λειτουργίας για μεγάλο διάστημα, ωστόσο από τον περασμένο Ιανουάριο λειτουργούν, προσφέροντας τεχνικούς ελέγχους με τα ισχύοντα μέτρα προστασίας κατά της διασποράς του κορονοϊού.

Οι ως τώρα εκτιμήσεις ωστόσο κάνουν λόγο για αύξηση της αποχής κατά 10% ακόμα. Ηδη στη χώρα υπολογίζεται ότι τέσσερα στα δέκα Ι.Χ. δεν είχαν περάσει από ΚΤΕΟ προ πανδημίας, με το ποσοστό πλέον να ανεβαίνει σχεδόν στο 50%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. «Εάν δεν ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική διασταύρωση των βάσεων δεδομένων των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών ώστε να διαπιστώνεται ηλεκτρονικά και αυτοματοποιημένα εάν ένα όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ ή όχι, δεν υπάρχει περίπτωση να λυθεί το πρόβλημα», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι το 2020 από τις συνολικά 869.392 παραβάσεις που βεβαιώθηκαν από την Τροχαία, μόλις οι 13.835 αφορούσαν σε παραβάσεις ΚΤΕΟ (μη έλεγχος από ΚΤΕΟ).

Εκ του αποτελέσματος μπορεί πλέον κανείς με ασφάλεια να εξαγάγει το συμπέρασμα ότι οι προσπάθειες αστυνόμευσης και ελέγχου των ιδιοκτητών οχημάτων δεν έχουν αποτέλεσμα. «Το φαινόμενο της ΚΤΕΟ-αποφυγής άρχισε να αναδεικνύεται έντονα από το 2007, οπότε και η χώρα εναρμονίστηκε με σχετική ευρωπαϊκή οδηγία», περιγράφει ο κ. Βήκας. Εκτοτε ωστόσο δεν φαίνεται να έχουν ληφθεί αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι μόλις το 4,5% των οχημάτων «κόβεται» στην Ελλάδα στο πλαίσιο του τεχνικού ελέγχου, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία είναι 35%. Τα δεδομένα καταδεικνύουν, πέραν της αποφυγής του ελέγχου, ότι μόνον οι ιδιοκτήτες που είναι βέβαιοι ότι το όχημά τους θα περάσει τον τεχνικό έλεγχο επιτυχώς προσέρχονται στα ΚΤΕΟ. Εξάλλου, το πρόστιμο για τους αμελείς οδηγούς ισούται σχεδόν με το κόστος του ίδιου του ελέγχου, καθώς φτάνει μόλις στα 65 ευρώ, γεγονός το οποίο όπως σημειώθηκε και πρόσφατα στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας στη Βουλή δεν λειτουργεί αποτρεπτικά. Το υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται στην αυστηροποίηση του προστίμου.