Μαθητής με φούστα στο σχολείο ή…πώς αλλιώς; – Εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι μιλούν στην «Π»

Η παιδοψυχίατρος, Βιολέτα Σιγάλα και ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος μιλούν στην «Π» με αφορμή το περιστατικό με τον μαθητή που πήγε στο σχολείο με φούστα.

Μαθητής με φούστα στο σχολείο ή...πώς αλλιώς; - Εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι μιλούν στην «Π» Το σχολείο, ως επέκταση της κοινωνίας, στέλνει λάθος μηνύματα στους μαθητές με την έλλειψη ορίων και την ατιμωρησία

Η εμφάνιση μαθητή με φούστα σε σχολείο των Αθηνών συζητήθηκε ποικιλοτρόπως και απασχόλησε την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τι ήθελε ένα δηλώσει ο μαθητής;
Ηταν σωστή η αντίδραση του εκπαιδευτικού;
Μπορεί το σχολείο να προλάβει ανάλογα συμβάντα;
Μήπως ήρθε η ώρα να επανέλθει η ομοιόμορφη ενδυμασία;

Μαθητής με φούστα στο σχολείο ή...πώς αλλιώς; - Εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι μιλούν στην «Π»Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα γεννήθηκαν με αφορμή το συγκεκριμένο συμβάν. «Το περιστατικό αυτό έχει πολλές αναγνώσεις» μας ανέφερε η παιδοψυχίατρος Βιολέτα Σιγάλα – Κοντούδη και εξηγεί:«Σε ό,τι αφορά την ενέργεια του μαθητή, ως παιδοψυχίατρος, πιστεύω ότι δεν ήθελε νε δηλώσει το προφανές. Αν ανήκει σε άλλο φύλο δεν θα το δήλωνε με τον τρόπο αυτό. Πιθανόν να το έκανε σαν αντίδραση στο οικογενειακό του περιβάλλον, στο σχολείο, στον καθηγητή ή για να τραβήξει την προσοχή».

Η ίδια προσθέτει ότι η αντίδραση του εκπαιδευτικού δεν ήταν η δέουσα. «Οφειλε να πάρει τον μαθητή ιδιαιτέρως να του μιλήσει, να τον προσεγγίσει με τον σωστό τρόπο και αναλόγως να ενημερώσει τη διεύθυνση του σχολείου και ακολούθως να κληθεί και η οικογένεια. Τα θέματα αυτά θέλουν συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Δυστυχώς όμως βλέπουμε ότι αρκετοί γονείς πιστεύουν ότι έτσι θίγονται τα παιδιά τους και προχωρούν ακόμα και στην καταγγελία των εκπαιδευτικών».

Η κ. Σιγάλα δεν βλέπει το περιστατικό αυτό ξεκομμένο από το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στην κοινωνία. «Το πρόβλημα πριν γίνει προσωπικό, έγινε κοινωνικό. Ολη η κοινωνία αυτή τη στιγμή θεωρεί ότι μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στο όνομα μιας κακώς νοούμενης ελευθερίας. Πιστεύω ότι η ατιμωρησία που επικρατεί σε κάθε έκφανση της κοινωνίας και η καταπάτηση των κανόνων και των ορίων ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για όλα αυτά που καταγράφουμε γύρω μας σήμερα» και προσθέτει:

«Για παράδειγμα όταν πήγαινα εγώ σχολείο δεν διανοούμαστε να κλειδώσουμε την πόρτα και να κάνουμε κατάληψη. Σεβόμασταν το σχολικό περιβάλλον και τον δάσκαλο. Ξέραμε ότι στο σχολείο υπάρχουν κανόνες τους οποίους αν δεν τηρούσαμε υπήρχε η τιμωρία. Η λειτουργία της κοινωνίας έχει κανόνες. Αν για παράδειγμα εγώ αισθάνομαι ότι οι φωτεινοί σηματοδότες μού στερούν την ελευθερία και περάσω με κόκκινο δεν θα έχω συνέπειες; Ή στο όνομα της ελευθερίας μου βγω γυμνή στον δρόμο δεν θα πρέπει να έχω συνέπειες; Εχουμε παρανοήσει την πραγματική ελευθερία».

Τέλος, η κ. Σιγάλα εκφράζει την άποψη ότι η επαναφορά της ομοιόμορφης ενδυμασίας, που ισχύει στα περισσότερα κράτη του κόσμου, θα έλυνε πολλά προβλήματα. «Η ενιαία ενδυμασία ήταν πολύ καλή. Ολοι μέσα στο σχολείο ήταν μαθητές, ήταν ίσοι και είχαν μία ευπρεπή εμφάνιση».

 

Αναγκαίος ο εσωτερικός κανονισμός

Μαθητής με φούστα στο σχολείο ή...πώς αλλιώς; - Εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι μιλούν στην «Π»«Οτιδήποτε κι αν γίνει και να είναι λάθος από την πλευρά του παιδιού ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να απαντάει με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. Ο εκπαιδευτικός οφείλει οτιδήποτε του προκύψει μέσα στην τάξη να το αντιμετωπίσει με παιδαγωγικούς όρους» επισημαίνει ο διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος.

Ο ίδιος εκτιμά ότι τέτοιες συμπεριφορές μπορούν αν αντιμετωπιστούν με την ύπαρξη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας. «Πιστεύω ότι είναι θέμα διαμόρφωσης  εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων. Κι αυτός ο κανονισμός πρέπει να προκύψει μέσα από κοινές προτάσεις, συναίνεση, συνεργασία και αποδοχή. Στον εσωτερικό κανονισμό μπορούμε να εντάξουμε πολλά θέματα όπως κι αυτό της ευπρεπούς εμφάνισης. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τον μαθητή αλλά και τον εκπαιδευτικό. Δεν μπορεί να εμφανίζεται ο εκπαιδευτικός όπως θέλει. Η εικόνα του μέσα στην τάξη παίζει καθοριστικό ρόλο».

Στο ερώτημά μας εάν πιστεύει αν η θεσμοθέτηση ενιαίας ενδυμασίας θα έλυνε τουλάχιστον τα προβλήματα ενδυμασίας, ο κ. Γιαννόπουλος εκφράζει την άποψη ότι «η σχολική ποδιά έχει 40 χρόνια που καταργήθηκε, από το 1982. Πιστεύω ότι η πλειονότητα των  μαθητών ντύνεται με ευπρέπεια, όπως αρμόζει. Ημουν και είμαι υπέρ της ευπρέπειας και για τον μαθητή και για τον εκπαιδευτικό. Η ενιαία ενδυμασία είναι κάτι που δεν πιστεύω ότι εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ