«Meta» το νέο όνομα του Facebook – Ποιες αλλαγές ανακοίνωσε ο Ζούκερμπεργκ

Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε στην εκδήλωση Connect της εταιρείας ότι το νέο όνομα της πλατφόρμας κοινωνικών μέσων θα είναι Meta. Η αλλαγή έρχεται με ένα νέο λογότυπο σχεδιασμένο σαν σύμβολο του άπειρου, ελαφρώς λοξό, σχεδόν σαν κουλουράκι.

Facebook

Ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε σήμερα ότι η μητρική εταιρεία θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα, όμως οι ονομασίες των διαφόρων υπηρεσιών της θα παραμείνουν ίδιες.

Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».

«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».

Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

«Είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει τεχνολογία για να συνδεθεί ο κόσμος», είπε ο Ζούκερμπεργκ. «Μαζί, μπορούμε επιτέλους να βάλουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο της τεχνολογίας μας» είπε μεταξύ άλλων.

Πρόσθεσε ότι το όνομα Facebook δεν περιλαμβάνει πλήρως όλα όσα κάνει η εταιρεία. «Αυτή τη στιγμή, η επωνυμία μας είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με ένα προϊόν», είπε τονίζοντας ότι «Με την πάροδο του χρόνου, ελπίζω να θεωρηθούμε ως μια εταιρεία metaverse».

Η αλλαγή έρχεται με ένα νέο λογότυπο σχεδιασμένο σαν σύμβολο του άπειρου, ελαφρώς λοξό, σχεδόν σαν κουλουράκι. Το Facebook, το Instagram και άλλες εφαρμογές θα παραμείνουν, αλλά κάτω από την ομπρέλα πλέον του Meta.

Η κίνηση αυτή επισημαίνει πώς ο Ζούκερμπεργκ σχεδιάζει να επικεντρώσει εκ νέου την εταιρεία του στη Silicon Valley σε αυτό που θεωρεί ως το επόμενο ψηφιακό σύνορο, που είναι η ενοποίηση ανόμοιων ψηφιακών κόσμων σε κάτι που ονομάζεται μετασύμπαν (metaverse).

Ο Ζούκεμπεργκ παρουσίασε σειρά από βίντεο τα οποία εξηγούν πώς θα λειτουργήσει το metaverse. Σε αυτά φάνηκαν εικονικά τραπέζια για επαγγελματικές συναντήσεις αλλά και παιχνίδια ανάμεσα σε φίλους.

 

Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού. Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.