Ο χάρτης των τροχαίων στη Δ. Ελλάδα- Οι διοικητές των τμημάτων σε Πάτρα, Πύργο, Μεσολόγγι και Αγρίνιο
Με βάση έρευνα της pricefox, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καταλαμβάνει την τρίτη θέση στα τροχαία, μετά την Αττική, τη Κεντρική Μακεδονία.

Αυξητική τάση στα τροχαία ατυχήματα καταγράφεται το πρώτο πεντάμηνο του 2025, στη Δυτική Ελλάδα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Από τις αρχές του έτους έως και τον Μάιο, σύμφωνα με τον μηνιαίο απολογισμό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, επί συνόλου 196 τροχαίων, τα 16 ήταν θανατηφόρα -όπως και το 2024 – με τον αριθμό των τραυματιών να ανέρχεται στους 259. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα τον περασμένο χρόνο, είχαν σημειωθεί συνολικά 131 τροχαία με 189 άτομα να τραυματίζονται.
Με βάση έρευνα της pricefox, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καταλαμβάνει την τρίτη θέση, μετά την Αττική, τη Κεντρική Μακεδονία.
Στην «Πελοπόννησο» μιλούν για πρώτη φορά οι διοικητές των Τμημάτων Τροχαίας, Πατρών, Χρήστος Ντεμίρης, Πύργου Αικατερίνη Μπόγλου, Αγρινίου Αλέξης Αντωνίου και Μεσολογγίου, Κωνσταντίνος Γκερέγκος, αποτυπώνοντας προβληματισμούς και προτάσεις, με γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών.
Μιλώντας στην «Π» ο Διοικητής Τμήματος Τροχαίας Πατρών – Αστυνομικός Υποδιευθυντής Χρήστος Ντεμίρης δήλωσε: «Το πρώτο πεντάμηνο του 2025 σε σχέση με το 2024 παρατηρείται στην περιοχή που αστυνομεύει η υπηρεσία μου δραστική μείωση των νεκρών, στα ίδια επίπεδα οι βαριά τραυματίες και αύξηση των ελαφρά τραυματιών κάτι το οποίο θεωρείται αστάθμητος παράγοντας και έγκειται στην ανθρώπινη οδηγική συμπεριφορά την οποία καλούμαστε να ελέγξουμε με κλήσεις, που έχουν αυξητική τάση. Ο νέος ΚΟΚ θεωρώ είναι στο πλαίσιο αυτό και με την εφαρμογή του θα μειωθούν περαιτέρω τα τροχαία ατυχήματα» και υπογράμμισε: «Η υπηρεσία μας, με το λιγοστό προσωπικό που διαθέτει, προσπαθεί προληπτικά και κατασταλτικά να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα τόσο με διαλέξεις σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με έμπειρους αξιωματικούς, προσαρμόζοντας τις εκπαιδεύσεις σε κάθε ηλικία».
Σε δηλώσεις στην «Π» η Διοικήτρια του Τμήματος Τροχαίας Πύργου- Αστυνομική Υποδιευθύντρια Αικατερίνη Μπόγλου ανέφερε: «Σε ό,τι έχει να κάνει με τα θανατηφόρα τροχαία είμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δύο τροχαία είχαμε πέρυσι δύο έχουμε και το πρώτο εξάμηνο του 2025. Στα ίδια επίπεδα κινούμαστε ως προς τις επιδόσεις παραβάσεων του ΚΟΚ. Καθημερινά από την υπηρεσία, συγκροτούνται συνεργεία ελέγχων με βάση τις υπηρεσιακές μας δυνάμεις» και σημείωσε: «Εφιστούμε την προσοχή όλων στη συμμόρφωση του νέου ΚΟΚ, για την ασφάλεια όλων μας. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, φοράμε ζώνη ασφαλείας, οι οδηγοί δικύκλων να φοράνε το κράνος ασφαλείας. Ας πάμε 10 λεπτά αργότερα στον προορισμό μας, ή ας ξεκινήσουμε 10 λεπτά νωρίτερα. Οχι ταχύτητα στον δρόμο».
-Πού οφείλεται κατά την υπηρεσιακή σας εμπειρία ο αυξανόμενος κάθε χρόνος αριθμός τροχαίων;
Νομίζω πως όλα έχουν να κάνουν με την παιδεία, την οποία έχουμε και το πώς μεγαλώνουμε. Σίγουρα σημαντικό ρόλο έχει και η οικογένεια, είναι καταλυτικός παράγοντας διαπαιδαγώγησης παιδιών. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ερχόμαστε σε επαφή με μαθητές στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων, κάνουμε διαλέξεις, μιλάμε με τα παιδιά σχολικών μονάδων στην ευρύτερη περιφέρεια του Δήμου Πύργου, για τον ΚΟΚ και τη συμμόρφωση σε αυτόν. Θεωρώ όμως πως ότι και να κάνουμε μεμονωμένα καταλυτικό ρόλο πάντα και βάση αποτελεί η οικογένεια. Τα παιδιά είναι πολύ δεκτικά, μάλιστα και φέτος σε νηπιαγωγείο της περιοχής μας ο ΚΟΚ αποτέλεσε αντικείμενο της καλοκαιρινής γιορτής για τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Ακόμα και τα παιδιά, προσπαθούν σε εμάς τους μεγαλύτερους να στείλουν μηνύματα.
Μιλώντας στην «Π» ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Μεσολογγίου – Αστυνομικός Υποδιευθυντής Κωνσταντίνος Γκερέκος τόνισε: «Ενδεικτικά το 2024 ως υπηρεσία κινηθήκαμε σε ένα αριθμό συνολικά 40 τροχαίων ατυχημάτων που είχαν σωματική βλάβη ή θάνατο όλο το έτος. Από τις αρχές του χρόνου μέχρι και σήμερα έχουμε συνολικά 18 τροχαία και είμαστε στον έκτο μήνα»,επεσήμανε Οπως λέει, παρά τους ελέγχους που γίνονται και οι οποίοι έχουν ενταθεί «η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει μείωση των τροχαίων».
-Πού οφείλεται κατά την άποψης;
«Για εμένα είναι η έλλειψη οδηγικής παιδείας, πανελλαδικά, όχι μόνο στην περιοχή μας. Οταν σε ξένες χώρες η κυκλοφοριακή αγωγή εισάγεται ως μάθημα στις πρώτες σχολικές βαθμίδες, ούτως ώστε ν’ αποκτήσουν νοοτροπία οι εκκολαπτόμενοι οδηγοί, του πώς θα κινούνται στον δρόμο, το πώς θα σέβονται τους χρήστες των οδών, πεζούς, ποδηλάτες κ.λπ. και εμείς ακόμα το σκεφτόμαστε και περιμένουμε τώρα από αποδυναμωμένες υπηρεσίες πότε θα μπορέσουν να στείλουν έναν αξιωματικό σ’ ένα σχολείο να πει πέντε πράγματα σε μισή ώρα, καταλαβαίνεται ότι δεν μπορεί να διαμορφωθεί σωστή παιδεία».
Ο κ. Γκερέγκος, αναφερόμενος στο νέο ΚΟΚ, παραδέχεται ότι είναι αυστηρός η εφαρμογή του όμως, επί του παρόντος είναι ακατόρθωτη, καθώς μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν στη διάθεσή τους τα ηλεκτρονικά μέσα, που θα συμβάλλουν στην αμεσότητα των ελέγχων και την επίδοση προστίμων. Οπως είπε: «Ψηφίστηκε το ένα βράδυ, το επόμενο πρωί εφαρμόστηκε, χωρίς να υπάρχει η προβλεπόμενη υλικοτεχνική υποδομή, ακόμα είμαστε με χειρόγραφα».
Όπως δήλωσε στην «Π» ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου – Αστυνομικός Υποδιευθυντής Αλέξης Αντωνίου: «Πολλές φορές όλοι μας έχουμε τη λανθασμένη αντίληψη ότι η τροχονομική αστυνόμευση είναι η μόνη λύση και ενδεχομένως η βεβαίωση παραβάσεων ν’ αποτελεί την πανάκεια του προβλήματος».
«Εμείς από ό,τι βλέπουμε από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, στις εθνικές οδούς έχουμε μείωση των ατυχημάτων. Στον αστικό ιστό του Αγρινίου, τόσο η δημιουργία πεζοδρόμων, όσο και η μετατροπή δρόμων από διπλής σε μονής κυκλοφορίας, συνέβαλλε στον περιορισμό των τροχαίων σε παρά πολύ μεγάλο ποσοστό. Ο ‘’βομβαρδισμός’’ αλληλογραφίας με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, για να τοποθετηθούν “κολωνάκια” και “σαμαράκια”, αυτομάτως οδήγησε στη μείωση ταχύτητας αυτοκινήτων και δικύκλων».
Και αυτός με τη σειρά του εστιάζει στην οδηγική παιδεία. «Ο γονέας και ο ενήλικας οδηγός αποτελεί για εμένα τον πρώτο δάσκαλο, σ’ έναν ανήλικο μελλοντικό οδηγό. Υπάρχει θέμα έλλειψης παιδείας και ενημέρωσης. Εμείς ως Τροχαία αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διαλέξεων στις σχολικές μονάδες, αλλά νομίζω θα πρέπει να θεσμοθετηθεί επίσημα. Η διάδραση που βλέπουμε στους μαθητές με τους διαλέκτες αξιωματικούς είναι καταπληκτική».
Κομβικής σημασίας ζήτημα για τον κ. Αντωνίου είναι και ο τρόπος απόκτησης διπλώματος οδήγησης. Εχοντας το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου γεννήθηκε και έζησε, ανέφερε πως ένας υποψήφιος οδηγός εξετάζεται τρεις ημέρες, οδηγεί ημέρα, νύχτα, αλλά και στην εθνική. Επιπλέον, βασική παράμετρος: «Είναι η κατάσταση και η συντήρηση οδοστρώματος. Αυτό δεν θα πρέπει να το παραβλέπουμε» και κατέληξε λέγοντας πως το θέμα της ανανέωσης διπλωμάτων υπερήλικων οδηγών, θα πρέπει να τεθεί σε νέα βάση.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News