Ο σιδηρόδρομος, τα δεδομένα και τα ζητούμενα

Το κύριο άρθρο της «Π»

ΘΑ ΔΕΙ τον υπουργό Υποδομών ο δήμαρχος Πατρέων την επόμενη εβδομάδα; Πιθανόν. Αλλά τι θα βγει από μια τέτοια συνάντηση;

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ σε σχέση με τη νέα σιδηροδρομική χάραξη είναι ότι όχι απλώς δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για υπόγεια χάραξη ανάμεσα στο Ρίο και την Πάτρα, αλλά απορρίπτεται η προοπτική το διάστημα από Ρίο έως Κανελλοπούλου, ως οικονομοτεχνικά ατεκμηρίωτο.

ΑΥΤΟ σημαίνει ότι ελπίδες για πλήρη υπογειοποίηση δεν υπάρχουν, εκτός εάν υπάρχει ο τεχνικός συνήγορος που μπορεί να κάνει θαύματα.

ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ να μην υπάρχουν καν σημαντικές ελπίδες για μερική υπόγεια χάραξη, ενώ εύλογο είναι να μας μπαίνουν ψύλλοι ακόμα και για το τμήμα από Κανελλοπούλου μέχρι νέο λιμάνι, που ούτε γι’ αυτό έχει εξασφαλιστεί τεκμηριωμένη χρηματοδοτική κάλυψη ως προς τη δυνατότητα και τη σκοπιμότητα.

ΕΙΝΑΙ πιθανό η πόλη να μπει προ σοβαρού διλήμματος -και πιθανότατα δεν είναι η πρώτη φορά που γράφεται αυτό- σύμφωνα με το οποίο είτε θα πρέπει να βάλουμε πολύ νερό στο κρασί μας ως προς το μήκος της υπόγειας διέλευσης που θεωρούμε ικανοποιητικό, είτε θα πρέπει να αρκεστούμε σε μια άφιξη της νέας γραμμής βία μέχρι το Ρίο.

ΣΕ ΜΙΑ τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να πείσουμε τις Βρυξέλλες ότι το κούμπωμα του τρένου με το λιμάνι δεν ματαιώνεται, αλλά θα προχωρήσει σε νέα φάση, όταν θα υπάρξει εμπορευματική ζήτηση που να το δικαιολογεί.

ΕΙΝΑΙ μάλλον αναγκαίο να ζυγίσει η πόλη τα δεδομένα και να κάνει τις επιλογές της. Αναπτύσσοντας καλύτερη επαφή με τα κέντρα των αποφάσεων, γιατί είναι απορίας άξιος ο χαλαρός δείκτης παρακολούθησης των εξελίξεων, τις οποίες μαθαίνουμε από τις εφημερίδες.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ