Πάτρα – Μαρίνα Mega Yacht: Η «Πάτρα αλά Θεσσαλονίκη» της Τογιοπούλου και οι θέσεις της αντιπολίτευσης

Η δημοτική Αρχή Πελετίδη ουσιαστικά προανήγγειλε αντιδράσεις για το θέμα της Μαρίνας Mega Yacht

Μαρίνα

Το πρώτο επεισόδιο του νέου σίριαλ που ξεκίνησε στην Πάτρα για την κατασκευή μαρίνας μεγάλων σκαφών ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στις εγκαταστάσεις Λαδόπουλου.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» του Κώστα Πελετίδη -που έλειπε χθες από τη συνεδρίαση λόγω έκτακτου προσωπικού προβλήματος- γνωμοδότησε αρνητικά στο αίτημα του ΟΛΠΑ για χωροθέτηση μαρίνας mega yacht στον βόρειο λιμένα της πόλης, καθώς είναι γνωστό ότι ζητά να του παραχωρηθεί ο χώρος. Αρνητική ήταν και η απάντηση της παράταξης του Βασίλη Αϊβαλή, που είναι όμως υπέρ της δημιουργίας μαρίνας, αλλά με προϋποθέσεις. Αντίθετα, υπέρ της χωροθέτησης, αλλά με τις δικές τους παρατηρήσεις η κάθε παράταξη, ψήφισαν οι παρατάξεις του Κώστα Σβόλη και του Πέτρου Ψωμά. Τα «όχι» υπερίσχυσαν, αφού ούτως η άλλως η παράταξη του Κ. Πελετίδη έχει την πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο.

Η αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου στην εισήγησή της εξέφρασε τις ανησυχίες της δημοτικής αρχής για το αν θα μπορεί κανείς να περνά ελεύθερα από το τμήμα που θέλει να χωροθετήσει ο ΟΛΠΑ, επισημαίνοντας «θα επιτρέπεται να “διαταράσσουμε” την ιδιωτικότητα αυτών που με τον “παρά” τους θα δένουν στη μαρίνα τα μεγάλα σκάφη;». Γι΄αυτό τον λόγο ζήτησε να προχωρήσει ο ΟΛΠΑ στη δημιουργία εμπορικού λιμένα στο νέο λιμάνι, ώστε να απελευθερωθεί και να παραχωρηθεί η βόρεια λιμενολεκάνη.

Σημείωσε επίσης ότι ο Δήμος έχει κάνει ενέργειες για να αποκτήσει η πόλη μαρίνα μικρών σκαφών, στο σημείο της υπάρχουσας κατεστραμμένης υποδομής. «Στο υπουργείο έμειναν έκθαμβοι με τη μελέτη που κάναμε. Η μαρίνα μικρών σκαφών θα έχει χαμηλά κτίρια. Επομένως, για τους πολίτες μας έχουμε κάνει τα κουμάντα μας. Για τα επενδυτικά πλάνα των δανειστών για να αφαιμάζουν τη δημόσια περιουσία, δεν καταναλώνουμε φαιά ουσία» επισήμανε η κ. Τογιοπούλου.

Επιπλέον, θαύμασε το παράδειγμα της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης και ρώτησε αν η Πάτρα θέλει να αποκτήσει παρόμοιο παραλιακό μέτωπο. Κατέληξε για το θέμα: «Παίρνουμε θέση και διαλέγουμε μετερίζι. Θέλουμε την Πάτρα ελεύθερη και παραλιακή ή κάτι μεσοβέζικο και να βλέπουμε από μακριά τον πλούτο και να τον θαυμάζουμε. Το μέλλον της πόλης δεν μπαίνει σε ζυγαριά».

Παρέμβαση έκανε και ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης με ανακοίνωσή του. Είναι ξεκάθαρο ότι θα μείνει πιστός στις θέσεις του και θα διεκδικήσει μαχητικά να αποδοθεί το τμήμα του εμπορικού λιμένα στον Δήμο.

«Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε την περιουσία του πατραϊκού λαού, για να γίνει Χαρτοφυλάκιο, να μπει στο Χρηματιστήριο και να μείνει στα χέρια του πλούτου. Με όλες μας τις δυνάμεις, δεν θα το επιτρέψουμε. Οι προσκυνημένοι στο σύστημα και στα οικονομικά συμφέροντα θα μείνουν με την όρεξη! Ο αγέρωχος πατραϊκός λαός, ξέρει και μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και αυτό θα κάνει και σε αυτή την περίπτωση» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Πελετίδης.

Σβόλης: «Θέλουμε το χρήμα του τουρίστα; Αν ναι…»

Υπέρ της μαρίνας, αλλά με όρους είναι ο Κώστας Σβόλης και η παράταξή του. Στη χθεσινή συνεδρίαση καυτηρίασε το γεγονός πως ο Δήμος «δεν είχε δρομολογήσει εξελίξεις και έρχεται ο ΟΛΠΑ να το κάνει», ενώ επιπλέον σημείωσε ότι με τη μαρίνα η Πάτρα θα αποκτήσει προβολή και οικονομική ανάπτυξη.

«Θεωρούμε ότι αν γίνει αυτό που λέει το master plan και χρησιμοποιηθούν τα κτίρια που ήδη υπάρχουν και δεν φτιαχτούν καινούργια, οι παρεμβάσεις δε θα είναι ιδιαίτερα σοβαρές για την περιοχή, ούτε αισθητικά, ούτε λειτουργικά. Η μέγιστη δόμηση είναι 5.000 τετραγωνικά. Δεν σημαίνει ότι θα φτάσουμε εκεί. Τα κτίρια που υπάρχουν ήδη, σύμφωνα με το σχέδιο, θα χρησιμοποιηθούν» ανέφερε.

Επιπλέον, τόνισε με νόημα: «Είναι παράξενο ότι όλες οι πόλεις που βρέχονται από θάλασσα έχουν ή θέλουν μαρίνα κι εμείς να μη θέλουμε. Θέλουμε το χρήμα του τουρίστα; Αν ναι, κάνουμε μαρίνα. Γιατί δεν έχετε γκρεμίσει τόσα χρόνια τη μάντρα δίπλα στο τρένο; Γιατί δεν ρίξατε το κτίριο λιμένα; Για μένα όλα αυτά τα κάνουν οι πολιτικοί υποκριτές».

Βασίλης Αϊβαλής: Θέλει μαρίνα, αλλά όχι όπως προτείνεται

«Ναι στην κατασκευή μαρίνας μεγάλων σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της Πάτρας, ναι στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα, όχι στην επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης, όχι στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης». Αυτή ήταν η θέση-πρόταση της παράταξης του Βασίλη Αϊβαλή, σε σχέση με το προτεινόμενο από τον ΟΛΠΑ σχέδιο για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών στο βόρειο τμήμα του λιμανιού της Πάτρας. Υπενθύμισε δε ότι η πόλη πρέπει να συνεχίσει τη διεκδίκηση του συνόλου του παραλιακού μετώπου.

Ο Βασίλης Αϊβαλής θεωρεί πως πρέπει να βρεθεί μία χρυσή τομή στο θέμα, η οποία όμως «δεν εξυπηρετείται από το παρόν σχέδιο χωροθέτησης του ΟΛΠΑ ως προς “τα θέλω” της πόλης που προκύπτουν από θεσμικά κείμενα». Καταλήγοντας, ο Β. Αϊβαλής τόνισε πως είναι υπέρ της κατασκευής μαρίνας μεγάλων σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της πόλης αλλά και στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν, όμως διαφωνεί με την επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης και με την αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης.

Πέτρος Ψωμάς: «Ναι» με σεβασμό στην πόλη και τους δημότες

Η θέση του «σπιράλ» και του Πέτρου Ψωμά είναι χρόνια διατυπωμένη: «Η Πάτρα χρειάζεται μια σύγχρονη μαρίνα».

Η παράταξη υπερψήφισε με συγκεκριμένες παρατηρήσεις και μάλιστα είχε φροντίσει προχθές να συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Παναγιώτη Αναστασόπουλο για να γίνουν απαραίτητες διευκρινίσεις. Σημείωσε όμως ο Π. Ψωμάς πως η δημοτική αρχή αρνήθηκε να καλέσει τον κ. Αναστασόπουλο στη συνεδρίαση.

«Οραματιζόμαστε μία πόλη επισκέψιμη, με σύγχρονη αισθητική, που αξιοποιεί τις ευκαιρίες, ανοίγει προοπτικές, απαντά στις σημερινές ανάγκες και ευκαιρίες, μια πόλη-πρότυπο, μια πόλη-πρωτοπόρο. Μας βρίσκει σύμφωνους επομένως μία μαρίνα στα πρότυπα της αντίστοιχης του Φλοίσβου ή του Αλίμου, μια ανάπτυξη που έρχεται από τη θάλασσα, όπως στη Λεμεσό» είπε ο κ. Ψωμάς.
Ωστόσο ζήτησε να διασφαλιστεί ότι θα τηρηθούν οι περιβαλλοντικοί όροι και οι ήπιες παρεμβάσεις κατά την κατασκευή, αλλά και επιπλέον να επιτρέπεται ελεύθερα η διέλευση Πατρινών και επισκεπτών στις εγκαταστάσεις. Τέλος, ζήτησε την τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας, τον σεβασμό στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, στο θαλάσσιο μέτωπο, στους δημότες και στην αισθητική.

Διαβάστε επίσης:

Πάτρα: «Εσπρωχνε» ναρκωτικά σε φοιτητές – Τον προμήθευε ο αδελφός του!

Αιτωλοακαρνανία: Χωρίς τις αισθήσεις του εντοπίστηκε ο 65χρονος αγνοούμενος αγρότης – ΒΙΝΤΕΟ

Βρυξέλλες: Συμφωνία των ευρωπαίων ηγετών για την οικονομική ενίσχυση στην Ουκρανία – ΦΩΤΟ

Πάτρα: Το κρύο ζέστανε την αγορά πετρελαίου – Αυξήθηκε η ζήτηση, αλλά για μικρές ποσότητες

Βρυξέλλες: 1.000 τρακτέρ στην καρδιά της ΕΕ – Φωτιές μπροστά από το κοινοβούλιο – ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ