Πάτρα – Τρένο Προαστιακού: Οι επιβάτες έστειλαν μήνυμα στους αρμόδιους

Κομφούζιο, σύγχυση και ασυνεννοησία στον Προαστιακό

Πάτρα

Με 15λεπτες και 20λεπτες καθυστερήσεις συνεχίστηκαν χθες τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας, τόσο προς τον νότιο όσο και προς τον βόρειο κλάδο.

Η εύρυθμη λειτουργία του μέσου φαίνεται ότι δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα πλήρως, μετά τη διατάραξη που προκάλεσε η αναστολή λειτουργίας του νότιου κλάδου για σχεδόν ένα μήνα, με τη Hellenic Train να μην έχει δώσει ακόμα επαρκείς εξηγήσεις στο επιβατικό κοινό, το οποίο αυξάνεται όσο μπαίνουμε στο καλοκαίρι.

Πάντως, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η κίνηση στους συρμούς του νότιου κλάδου προς Καμίνια και Κάτω Αχαΐα αυξήθηκε από το Σάββατο και μετά κατά 30% σε σύγκριση με την περίοδο προ της διακοπής των δρομολογίων, γεγονός που αποδεικνύει ότι το τρένο είχε λείψει στο επιβατικό κοινό όλο αυτό το διάστημα. Και είναι φυσιολογικό κάτι τέτοιο, γιατί το μέσο χρησιμοποιείται από πολλούς Πατρινούς που πηγαίνουν για τα καλοκαιρινά τους μπάνια στις νότιες συνοικίες.

Την ίδια στιγμή, εντύπωση έχουν προκαλέσει οι βολές που εξαπολύουν στελέχη του ΟΣΕ εναντίον της Hellenic Train, για τη βιασύνη που επέδειξε στη διαδικασία επαναφοράς των δρομολογίων στον νότιο κλάδο του πολύπαθου Προαστιακού της Πάτρας, προκαλώντας σύγχυση στο επιβατικό κοινό.

Οπως αποκάλυψε η «Πελοπόννησος», βασικός λόγος για το κομφούζιο δεν ήταν άλλος από την ασυνεννοησία μεταξύ του ΟΣΕ, του διαχειριστή της υποδομής αλλά και της Hellenic Train που διαχειρίζεται τις αμαξοστοιχείες.

Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη 6 Ιουλίου αργά το απόγευμα, η Hellenic Train ανακοίνωσε πως στις 7 Ιουλίου θα προχωρούσε σε ενεργοποίηση των δρομολογίων του νότιου τμήματος του Προαστιακού Πάτρας (Κάτω Αχαΐα – Αγιος Ανδρέας – Καμίνια), δρομολόγια τα οποία από τον Ιούνιο δεν εκτελούνται με τρένα αλλά με λεωφορεία της σιδηροδρομικής εταιρείας.

Ωστόσο σε νεότερη ανακοίνωσή της, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, γνωστοποιούσε τελικά στο επιβατικό κοινό πως «για λόγους υποδομής αναβάλλεται η έναρξη δρομολογίων στο νότιο τμήμα του Προαστιακού Πατρών έως το Σάββατο 8 Ιουλίου».

Το όλο σκηνικό, εκτός από την αναστάτωση που προκάλεσε στους επιβάτες, οι οποίοι ανέμεναν σχεδόν ένα μήνα την επιστροφή των τρένων του Προαστιακού Πάτρας στις ράγες, επιβεβαίωσε τις αδυναμίες που επικρατούν ακόμη στον σιδηρόδρομο, λίγους μάλιστα μήνες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι δύο ενημερώσεις της Hellenic Train προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση του ΟΣΕ, ο οποίος υποστηρίζει πως δεν προηγήθηκε ενημέρωση του οργανισμού και ότι το επιχείρημα από την πλευρά της Hellenic Train –πως για λόγους υποδομής αναβάλλεται η έναρξη δρομολογίων– «είναι εκτός πραγματικότητας».

Πηγές από τον ΟΣΕ ανέφεραν ότι χωρίς «καμία προηγούμενη συνεννόηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ» η Hellenic Train έστειλε επιστολή με την οποία ανήγγειλε την έναρξη των δρομολογίων μέσα σε διάστημα λιγότερο των 24 ωρών.

Ο ΟΣΕ ενημερώνει πως αν και πρόσφατα η επιδομή ελέγχθηκε από καταγραφικό τρένο και δεν διαπιστώθηκε κάποιο σφάλμα, «ήταν απαραίτητος ο έλεγχος της υποδομής από πλευράς εμποδίων, ορθής λειτουργίας των αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων και άλλων παραγόντων που απαιτεί, ανάλογα με τα ευρήματα, χρονικό διάστημα τουλάχιστον 2 ημερών».

«Συνεπώς», όπως αναφέρουν από τον ΟΣΕ, «η ανακοίνωση της Hellenic Train, που βιάστηκε να ενημερώσει ότι για λόγους υποδομής, αναβάλλεται η έναρξη δρομολογίων, είναι εκτός πραγματικότητας» αφού, όπως υποστηρίζει, το αίτημα δεν τέθηκε έστω και προφορικά στη διοίκηση του ΟΣΕ.

Τα ίδια στελέχη του ΟΣΕ τονίζουν ακόμα ότι η Ηellenic Τrain ξέρει πολύ καλά, ύστερα από τόσα χρόνια συνεργασίας με τον Οργανισμό, ότι το να ξεκινήσουν δρομολόγια σε μία γραμμή που για διαφόρους λόγους δεν κυκλοφορείται για έστω και για λίγες μέρες απαιτεί ελέγχους που θα επιβεβαιώσουν την ασφαλή επανέναρξη των δρομολογίων.

Μάλιστα, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, για να μην επαναληφθούν άστοχες ανακοινώσεις, το οποιοδήποτε αίτημα της Hellenic Train σχετικά με την επανέναρξη των δρομολογίων, θα πρέπει να κατατίθεται στον διαχειριστή υποδομής τουλάχιστον 15 ημέρες νωρίτερα.

Το τελευταίο αυτό συμβάν έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα των προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου, που περιλαμβάνει βλάβες στην υποδομή και στο τροχαίο υλικό, ακινητοποιήσεις αμαξοστοιχιών ακόμη και σε σήραγγες, αντικατάσταση δρομολογίων με τρένα κ.ά.