Πάτρα: Ξανασκάβεται ο πεζόδρομος της Αγίου Νικολάου

Εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ζήτησε να περάσει οπτικές ίνες

 

 

Ξανασκάβεται

Σε εργοτάξιο κινδυνεύει να μετατραπεί ξανά ο πεζόδρομος της Αγίου Νικολάου: Ιδιωτική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, με αίτημα που απέστειλε στον Δήμο Πατρέων ζητά να σκάψει και πάλι τον δρόμο, προκειμένου να τοποθετήσει οπτική ίνα.

Μάλιστα οι πληροφορίες της «Π» αναφέρουν και ότι και δεύτερη αντίστοιχη εταιρεία σύντομα θα ζητήσει και αυτή άδεια για να σκάψει στο παραδομένο τμήμα του πεζοδρόμου της Μαιζώνος!

Έτσι, σε ένα έργο που κατασκευάστηκε και κόστισε χρήματα και χρόνο, επιφέροντας τεράστια ταλαιπωρία στους κατοίκους και καταστηματάρχες της περιοχής, είναι πολύ πιθανό να ξαναμπούν και πάλι μηχανήματα εκσκαφής και… μπουλντόζες!

Από την πλευρά του πάντως ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παναγιώτης Μελάς επιβεβαιώνει την αποκάλυψη της «Π», αλλά ξεκαθαρίζει ότι ο Δήμος Πατρέων δεν θα επιτρέψει καμία παρέμβαση στους ήδη παραδομένους πεζοδρόμους.

Όπως εξηγεί, εδώ και ένα χρόνο είχε ενημερώσει ο Δήμος όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους οργανισμούς ότι θα έπρεπε να είχαν ολοκληρώσει τις όποιες παρεμβάσεις τους, πριν τις εργασίες επικάλυψης των πεζοδρόμων. Και πράγματι κάποιες εταιρείες ανταποκρίθηκαν και ενήργησαν αναλόγως.

Σε κάθε περίπτωση ο κ. Μελάς ξεκαθαρίζει ότι ο Δήμος δεν θα συναινέσει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο:
«Δεν γίνεται να παραδίδουμε έργα και λίγους μήνες μετά, να τα ξηλώνουμε. Πρέπει να υπάρξει σοβαρός σχεδιασμός και σεβασμός προς τη δημόσια περιουσία και τους πολίτες».

Μπορεί η δημοτική αρχή να φαίνεται κάθετα αρνητική στο ενδεχόμενο νέων παρεμβάσεων στους πεζοδρόμους, αλλά το θέμα είναι εάν τελικά μπορεί με βάση τον νόμο να το απαγορεύσει.

Καθώς το έργο τοποθέτησης οπτικών ινών εντάσσεται σε εθνικό σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών επικοινωνίας, με σκοπό τη μετάβαση της χώρας στην ψηφιακή εποχή και οι δήμοι ανά τη χώρα είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται.

Η υπόθεση αναδεικνύει ξανά το γνωστό πρόβλημα, της έλλειψης συντονισμού μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών φορέων κατά την υλοποίηση έργων σε αστικό περιβάλλον. Δεν είναι η πρώτη φορά που δρόμος παραδίδεται και κατόπιν ξανασκάβεται–είτε για καλώδια, είτε για σωληνώσεις, είτε για άλλη υποδομή. Ομως στην περίπτωση της Πάτρας, η χρονική συγκυρία –και το γεγονός ότι πρόκειται για πεζόδρομο που μόλις ολοκληρώθηκε– προσθέτει έναν έντονο συμβολισμό στη συζήτηση.

Οι κάτοικοι παρακολουθούν με προβληματισμό τη νέα κόντρα. Πολλοί εκφράζουν ανησυχία για το κατά πόσο τέτοιες παρεμβάσεις θα αλλοιώσουν τη φυσιογνωμία του πεζόδρομου ή θα οδηγήσουν σε μακροχρόνιες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία.

Το σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για «ράβε – ξήλωνε». Η πρόοδος δεν πρέπει να περνάει μόνο πάνω από τα πεζοδρόμια, αλλά να χτίζεται με θεμέλια διαλόγου, σχεδίου και σεβασμού στον αστικό ιστό.

Διαβάστε ακόμη

Ντόναλντ Τραμπ: «Κανείς δεν θα γλιτώσει από τους δασμούς» – Τι είπε για κινητά, υπολογιστές και τσιπ

Βόμβα στην Hellenic Train: Το «προφίλ» του βομβιστή και η οργάνωση που ανέλαβε την ευθύνη

Καιρός: Ανοιξιάτικες συνθήκες τη Μεγάλη Εβδομάδα – Πού αναμένονται βροχές

Πάτρα: Ελεύθεροι οι 5 μαθητές για τον τραυματισμό του 13χρονου σε σχολείο – Τι λέει ο πατέρας

«Ακυρο» της Νέας Αριστεράς για συγκόλληση με τον ΣΥΡΙΖΑ – Το παρασκήνιο της Κεντρικής Επιτροπής

Αιτωλοακαρνανία: Διάσωση τριών ατόμων από την 6η ΕΜΑΚ στη Βαράσοβα

Όπου φύγει-φύγει οι Πατρινοί για Πάσχα, παρά την ακρίβεια μεγάλο το ενδιαφέρον για εξορμήσεις

Ακίνητα: Τιμές φωτιά στην Πάτρα ακόμα και σε ερείπια