Πάτρα: Ξεπαγώνουν τα έργα σε Αραχωβίτικα, Άγιο Βασίλη και Ρίο – Χωρίς υπογειοποίηση

Θετικές είναι οι εξελίξεις για τους κατοίκους των Αραχωβιτίκων, του Αγίου Βασιλείου και του Ρίου, καθώς τα έργα για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, πρόκειται να ξεκινήσουν πάλι.

Πάτρα

Η εργολαβία που αφορούσε στην κατασκευή της υποδομής για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο και είχε αναλάβει η ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture, πρακτικά είχε παγώσει τα τέσσερα τελευταία χρόνια.

Τώρα, με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ, υπογράφεται εντός των επόμενων ημερών συμπληρωματική σύμβαση ύψους 10,47 εκατ. ευρώ, με την οποία η εργολαβία πρόκειται να ολοκληρωθεί, όπως διαβεβαίωσαν την «Π» αρμόδιοι παράγοντες. Μάλιστα, τα συνεργεία της GD Infrastrutture πρόκειται να μπουν ξανά στο εγκατελειμένο εργοτάξιο την παραπάνω Δευτέρα, για να ολοκληρώσουν τις υπολειπόμενες εργασίες, που δεν είναι λίγες.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η διάνοιξη της σιδηροδρομικής σήραγγας μήκους 600 μέτρων στον Αγιο Βασίλειο και η ολοκλήρωση του 50% της δεύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας μήκους 500 μέτρων στο Ρίο, που υλοποιούνται με τη μέθοδο cut & cover.

Ακόμα, πρόκειται να γίνουν επενδύσεις και πασσαλοδεσίες, έργα οδοποιίας που θα διευκολύνουν την επικοινωνία των κατοίκων των οικισμών απ’ όπου θα διέρχεται η νέα γραμμή και σήμερα είναι αποκομμένοι, υδραυλικά και αντιπλημμυρικά έργα, κ.ά.

Το «κόλλημα» στην εν λόγω εργολαβία προέκυψε επί των ημερών του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, όταν ο δήμος και οι κάτοικοι της περιοχής, ήγειραν αξιώσεις για υπογειοποίηση και του τμήμα- τος από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου.

Επειδή το τμήμα της τρέχουσας εργολαβίας Ψαθόπυργος- Ρίο θα επηρεαζόταν από αυτή την εξέλιξη, δόθηκε τότε η εντολή να σταματήσουν τα έργα για να εξεταστεί, αν και πως θα μπορούσε να αλλάξει η αρχική μελέτη που προβλέπει επίγεια διέλευση του τρένου μέχρι την Κανελλοπούλου.

Ωστόσο, η κυβέρνηση άλλαξε, ο Κώστας Καραμανλής ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών, αλλά η εργολαβία στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο παρέμενε μέχρι και σήμερα «παγωμένη», λόγω αυτής της εκκρεμότητας και κάποιων διαφορών με τον εργολάβο.

Επιφανειακά μέχρι την Κανελλοπούλου
Η εργολαβία της υποδομής από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο, περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από το 2020, ωστόσο, «πάγωσε» σε αναμονή των αποφάσεων για την υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου, δηλ. την χιλιομετρική θέση 123+500.

Επειδή η συγκεκριμένη εργολαβία, εξελίσσεται μέχρι το συγκεκριμένο σημείο και δεν προβλέπει καμία υπογειοποίηση, συνάγεται το λογικό συμπέρασμα, ότι το αίτημα του Δήμου Πατρέων και των κατοίκων της περιοχής για έναρξη της υπογειοποίησης από το Ρίο δεν μπορεί να υλοποιηθεί, τουλάχιστον από την υφιστάμενη εργολαβία. Να σημειωθεί ότι την ερχόμενη Πέμπτη, ο δήμαρχος έχει ραντεβού με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή στην Αθήνα, γι’ αυτό ακριβώς το θέμα αλλά και για το μέλλον της υπογειοποίησης της γραμμής από το κεντρικό τμήμα της πόλης. Λογικά ο υπουργός θα ανακοινώσει τα «μαντάτα» στον δήμαρχο και τους εκπροσώπους της περιοχής.