Ρίο-Νέο λιμάνι – Μάχη γιγάντων για τον σιδηρόδρομο της Πάτρας

Τρία μεγάλα σχήματα κατασκευαστικών ομίλων για την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.

Ρίο-Νέο λιμάνι - Μάχη γιγάντων για τον σιδηρόδρομο της Πάτρας

Το «πρώτο βήμα» μιας διαδικασίας που θα καταλήξει στην ανάδειξη των αναδόχων μέσα στους επόμενους μήνες, για την τελική φάση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας, έγινε χθες με την κατάθεση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Η διαδικασία για το μεγάλο έργο της Πάτρας, έγινε στο πλαίσιο των 6 ξεχωριστών σιδηροδρομικών διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικούς ύψους 4 δισ. ευρώ που προωθούνται σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ενδιαφέρον εκδήλωσαν τρία σχήματα, που αποτελούνται από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας και με διεθνή συμμετοχή:
>ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ
> ΑΒΑΞ με την ALSTOM και
> ΑΚΤΩΡ με την ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Αυτά είναι τα τρία σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον σε πρώτη φάση. Στη συνέχεια, η ΕΡΓΟΣΕ θα εξετάσει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που υποβλήθηκαν στην παρούσα Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ
Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες.
Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.

ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
Οι συμμαχίες που συνάφθηκαν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν σκεφτούμε ότι υπάρχουν αλλαγές ισορροπιών. Για παράδειγμα, στο έργο της ηλεκτροκίνησης από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη και στο έργο της επιδομής από την Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο, συνεργάζονται σήμερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Μυτιληναίος.

Η συμμαχία ΑΒΑΞ-Alstom συνεχίζεται σταθερά ενώ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ κάνει αισθητή την παρουσία της με μια ισχυρή συμμαχία. Η ΑΚΤΩΡ επίσης συμμαχώντας με τη Μυτιληναίος δημιουργεί μια δυνατή συμμαχία στην οποία θα δοθεί σκληρή μάχη για την ανάληψη των εργών αυτών.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι συμμαχίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αποτελούνται από τους κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, που έχουν τις δυνατότητες και την εμπειρία.

 

Βίνης: Εργα που αλλάζουν τον χάρτη

Ρίο-Νέο λιμάνι - Μάχη γιγάντων για τον σιδηρόδρομο της ΠάτραςΝα σημειωθεί ότι, σε σχέση με το παρελθόν, η εργολαβία για την έλευση του τρένου στην Πάτρα, θα είναι «με το κλειδί στο χέρι». Δηλαδή, θα ανατεθεί συνολικά η μελέτη και η κατασκευή στον ίδιο μειοδότη του υΥπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και κατ` επέκταση και της ΕΡΓΟΣΕ, είναι οι διαγωνισμοί και για τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά εργα να τεθούν κάτω από την ομπρέλα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για να τρέξουν και σύντομα.
Ο πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τόνισε σχετικά: «Προχωράμε με σταθερά βήματα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των έξι έργων εθνικής εμβέλειας, που δίνουν αναπτυξιακή πνοή και αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας. Αξιοποιούμε στρατηγικά τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με στόχο να σχεδιαστούν άρτια τεχνικά έργα και, παράλληλα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης και κατασκευής τους».

 

Πελετίδης: Με αγώνες θα πάρουμε και το υπόλοιπο κομμάτι της υπογειοποίησης

Ρίο-Νέο λιμάνι - Μάχη γιγάντων για τον σιδηρόδρομο της ΠάτραςΜε αφορμή την ολοκλήρωση της υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου, η «Π» ζήτησε από τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη ένα σχόλιο σχετικά με το πως σκοπεύει να αντιδράσει η δημοτική αρχή για τη διαφαινόμενη πορεία των εργασιών με υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου και όχι από το Ρίο όπως έχει ζητηθεί.
«Εμείς προχωράμε και διεκδικούμε με την πρώτη μεγάλη κινητοποίηση. Γι’ αυτό δεν πρέπει να λείψει κανείς το Σάββατο 29 Ιανουαρίου από την πορεία. Δεν αφήνουμε κανένα θέμα εκτός διεκδικήσεων, όλα είναι κομμάτι της ζωής μας» δήλωσε αρχικά ο Κ. Πελετίδης και συνέχισε: «Μας απασχολεί η Πάτρα του μέλλοντος. Βλέπουμε το μέλλον μακροπρόθεσμα με υποδομές και έργα. Δεν μπορεί η κυβέρνηση ή η ΕΡΓΟΣΕ να περάσει επιφανειακά το τρένο. Με αγώνες κερδίσαμε τα 5,5 χιλιόμετρα της υπογειοποίησης, με αγώνες θα πάρουμε και το υπόλοιπο κομμάτι. Αν νομίζουν κάποιοι πως θα περάσουν καλά στην Πάτρα, είναι γελασμένοι».
Παράλληλα, έγινε γνωστό από τον δήμαρχο πως θα κατατεθεί ειδικό υπόμνημα για το θέμα του τρένου τόσο στην κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών, όσο και στα υπόλοιπα κόμματα. «Αυτό που λέγαμε, θα γίνει. Είναι το μέλλον και όσοι δεν θέλουν το μέλλον, αλλά λόγια, θα κριθούν» είπε χαρακτηριστικά ο Κ. Πελετίδης.

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ