Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα κρίσιμα ερωτήματα για τις βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας

Τι απαντά ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, για το μοιραίο δυστύχημα των τρένων στα Τέμπη.

Τέμπη

O πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, δίνει τις δικές του απαντήσεις  σε ότι αφορά το μοιραίο δυστύχημα των τρένων στα Τέμπη.

Ο κ. Ρετσινάς αναφέρθηκε στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη λέγοντας πως στη βάρδια δεν υπήρχαν δύο σταθμάρχες αλλά ένας, ενώ όπως σημειώνει δύο σταθμάρχες υπήρχαν στην απογευματινή βάρδια: «Έλεγξα την πληροφορία και εκείνο που αποδεικνύεται είναι ότι η απογευματινή βάρδια ήταν με δύο σταθμάρχες, οι οποίοι δούλευαν από τις 14:00 μέχρι τις 23:00».

Ωστόσο, αυτό που σημειώνει μιλώντας στην ΕΡΤ είναι γιατί οι δύο σταθμάρχες δεν περίμεναν να περάσει πρώτα η εμπορική αμαξοστοιχία: «Τώρα η επιτροπή θα ψάξει να δει γιατί αυτοί που ήταν μέχρι τις 23:00 δεν περίμεναν να φύγει – αφού ο άλλος ήταν άπειρος – και το Intercity 62. Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα και ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί να μην είχαμε στην απογευματινή βάρδια τον εν λόγω σταθμάρχη που ήταν άπειρος και στη νυχτερινή να είχαμε τον έμπειρο;».

«Ο εν λόγω σταθμάρχης έχει δώσει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ – ο οποίος συμπληρώνει τον γραφικό πίνακα που συμπληρώνουν τα τρένα, τις διασταυρώσεις, τις καθυστερήσεις κλπ – ότι φεύγει από την άνοδο, ότι φεύγει κανονικά. Αυτό είναι σημειωμένο στην Καρόλου[…] Τώρα βγήκε ότι ο μηχανοδηγός του είπε είμαι στην κάθοδο, “είμαι καλά;” και δεν έπαιρνε απάντηση και κακώς συνέχιζε. Θα έπρεπε ακαριαία να είχε πεδήσει την αμαξοστοιχία και να είχε ειδοποιήσει και να φώναζε από τα ραδιοτηλέφωνα και το κατερχόμενο τρένο για να τον ακούσουν οι μηχανοδηγοί» τόνισε.

 

Ο ίδιος σημείωσε πως αν υπήρχε το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη».

«Θεώρησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι το θέμα της ασφάλειας – πολύ κακώς για μένα – είναι θέμα του ΟΣΕ αποκλειστικά και των συστημάτων και έβαλε ένα δικό της υποτίθεται σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, όχι της ασφάλειας, το οποίο με GPS στις μηχανές δείχνει πού είναι το τρένο. Αυτό από πλευράς ασφάλειας είναι άχρηστο.

Μου δείχνει ότι τώρα στη Θήβα, μετά μετακινείται η κουκίδα προς τη Λιβαδειά. Δεν μου δείχνει σε ποια γραμμή πάει το τρένο και αν έρχεται το άλλο κατερχόμενο και πρόκειται να συγκρουστούν. Γιατί αν το έδειχνε αυτό το σύστημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς να σταματήσουν τα τρένα» κατέληξε.