Τέμπη: Ανοίγει ξανά και η υπόθεση του εκτροχιασμού στο Άδενδρο- Τη δικογραφία του δυστυχήματος του 2017 ζητά ο Ντογιάκος
Τη δικογραφία για το δυστύχημα του 2017 στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης ζητά για διερεύνηση ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος.
Tη δικογραφία για τον εκτροχιασμό του τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, το 2017 με τρεις νεκρούς, ανάμεσά τους κι ο ένας μηχανοδηγός, η οποία είχε κλείσει, ζήτησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος προκειμένου να κρίνει αν θα πρέπει να ξεκινήσει νέος κύκλος έρευνας.
Με έγγραφό τους προς την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης ζήτησε να του αποσταλεί η εν λόγω δικογραφία η οποία είχε κλείσει με την αθώωση του άλλου μηχανοδηγού ο οποίος είχε παραπεμφθεί σε δίκη. Στην κίνηση αυτή προχώρησε ο κ. Ντογιάκος ύστερα από δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, και τότε, είχαν γίνει παρόμοιες καταγγελίες που δεν διερευνήθηκαν όμως για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου οι οποίες θα πρέπει πιθανότατα να αναζητηθούν τώρα.
Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ανέθεσε την διερεύνηση των συμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, κατά απόλυτη προτεραιότητα σε τρεις εισαγγελείς
Μεταξύ των εισαγγελικών λειτουργών που ανέλαβαν την έρευνα είναι και η εισαγγελέας που είχε ερευνήσει τη σύμβαση 717 του 2014 για την τηλεδιοίκηση η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Η εισαγγελέας που είχε διερευνήσει τις καταγγελίες για ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων είχε καταλήξει στην αρχειοθέτηση της υπόθεσης, το 2021, μετά από πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, σύμφωνα με το οποίο, δεν φαινόταν να προκύπτει ζημία για το δημόσιο.
Νεότερα στοιχεία , ωστόσο, από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία οδήγησαν στην ανάσυρση από το αρχείο της υπόθεσης , το 2022. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει σε εξέλιξη έρευνα σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.
ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟ ΑΔΕΝΔΡΟ
Ήταν 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Άδενδρο, ένα χωριό κοντά στη Θεσσαλονίκη.
Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι δέκα τραυματίστηκαν, καθώς το τρένο σύρθηκε για περίπου 250 μέτρα, ενώ η μηχανή αποκόπηκε και προσέκρουσε με δύναμη πάνω σε παρακείμενο κτίσμα.
Το δυστύχημα αυτό, θεωρείται από πολλούς «πρόδρομος» της τραγωδίας των Τεμπών, καθώς από τότε ήταν απόλυτα ξεκάθαρο – και ρητά γραμμένο στα τότε πορίσματα – πως δεν υπήρχε καμία από τις δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος.
Υπενθυμίζεται πως για την υπόθεση του 2017, ένας μηχανοδηγός παραπέμφθηκε σε δίκη ως υπεύθυνος του δυστυχήματος – ο οποίος και τελικά αθωώθηκε.
Συγκεκριμένα, στις 10/10/2022 το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αθώωσε τον μηχανοδηγό, ενώ το μοναδικό αδίκημα που ερευνήθηκε ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας.
Τρείς νεκροί δεν ήταν τότε αρκετοί ούτε για να αποδοθούν ευθύνες, αλλά ούτε και για να ληφθούν μέτρα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News