Ο Χ. Χωμενίδης στην «Π» για τον «αφορισμό» του από τον Αμβρόσιο: Δεν είμαι άθεος και δεν αφορίζω
Ψύχραιμη απάντηση από τον συγγραφέα μέσω της «Π» για τον «αφορισμό»του από τον Αμβρόσιο.
Υποβαθμίζει ο Χρήστος Χωμενίδης τον «αφορισμό του» από τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο, στον οποίο ο τέως επίσκοπος Αιγιάλειας- Καλαβρύτων προχώρησε την Κυριακή, εξαιτίας χριστουγεννιάτικου διηγήματος του συγγραφέα που ο ιεράρχης έκρινε βλάσφημο.
Σε επικοινωνία που είχε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» μαζί του, ο Χ. Χωμενίδης σχολίασε:
Δεν υπάρχει λόγος να δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη σημασία σε ένα περιστατικό το οποίο δεν έχει τόση. Ούτε εγώ έχω καμία ανάγκη να παίρνω φήμη από τη συμπεριφορά του Αμβρόσιου, ο οποίος αν ήταν μητροπολίτης εν ενεργεία να το δεχτώ, να συζητήσουμε, αλλά ο άνθρωπος είναι και σχολάζων. Αλλωστε ο αφορισμός δεν ισχύει, όπως ξέρετε.
Ανευλαβές το διήγημά μου; Εδώ έχουμε τον «Τελευταίο πειρασμό», έχει ταυτίσει ο Σικελιανός τον Χριστό με τον Διόνυσο, έχει γυριστεί το «Jesus Christ Superstar», ακόμα και ο Μικελάτζελο έχει κάνει την Πιετά που είναι εκτός της παραδεδομένης χριστιανικής ηθικής κ.λπ. το διήγημά μου τους μάρανε; Που στο φινάλε, όποιος διαβάσει το διήγημά μου θα δει ότι η άποψη του ανθρώπου αυτού που αφηγείται, αμφισβητείται από τη Μαρία. Του λέει κάποια στιγμή «αυτά τα ονειρεύτηκες».
Εγώ δεν είμαι ούτε αντικληρικαλιστής ούτε έχω μια σαφή χριστιανική θέση. Δεν είμαι άθεος, είμαι εναλλασσόμενος. Πότε είμαι πότε δεν είμαι. Και με απασχολεί πάρα πολύ το θέμα της θρησκείας και των ευαγγελίων… Δεν είμαι ένας άνθρωπος, ο οποίος το λύνει με έναν απλοϊκό και αφοριστικό τρόπο. Ούτε σνομπάρω τους ανθρώπους οι οποίοι πιστεύουν. Γι’ αυτό ήταν λάθος επιλογή και η εναντίον μου επίθεση. Ελπίζω ότι η Εκκλησία συνόλου δεν έχει αυτή την ιδιοκτησιακή τάση απέναντι στις κοινές μας αναφορές και ρίζες.
Δεν νομίζω ότι το θέμα πήρε καμιά έκταση. Το βλέπω ως φαινόμενο της εποχής μας. Κάθε μέρα, και εξαιτίας των σόσιαλ μίντια, οι άνθρωποι θέλουν με κάτι να παθιάζονται. Τα σημαντικά είναι αλλού: Πώς θα πάει η πανδημία, πώς θα επανεκκινήσει η οικονομία και θα μπορέσουν οι ημιαπασχολούμενοι και οι άνεργοι να ξαναβρούν τις δουλειές τους, πώς θα πάνε τα παιδάκια στο σχολείο, αυτά είναι τα μεγάλα ζητούμενα τώρα.
Τι απαντά ο Χρήστος Χωμενίδης για τον αφορισμό από τον πρώην Μητροπολίτη Αμβρόσιο – ΒΙΝΤΕΟ
Κατηραμένος, ασυγχώρητος και μετά θάνατον τυμπανιαίος
O ίδιος ο πρώην επίσκοπος Καλαβρύτων- Αιγιάλειας έδωσε στη δημοσιότητα την «Πράξη αφορισμούκ και αποκοπής εκ του σώματος της Εκκλησίας του κ. Χρήστου Χωμενίδη, συγγραφέως, υβριστού της Υπεραγίας Θεοτόκου» που έγινε με την «Κραυγή Αγωνίας 30» την Κυριακή, από τον ναό της Τρυπητής.
Ο Μητροπολίτης μνημονεύει το μυθοπλαστικό διήγημα του έγκριτου λογοτέχνη (και όχι «άρθρο», όπως το αποκαλεί) στα «Νέα»της 20ήςΔεκεμβρίου , όπου «….-ούτε λίγο, ούτε πολύ- ισχυρίζεται ότι, η Παναγία είχε παράνομη σχέση με ένα Ρωμαίο στρατιώτη». Οπως λέει, στο διήγημα αυτό, κάποιος δήθεν Ρωμαίος στρατιώτης εμφανίζεται διηγούμενος περί της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, την οποίαν μάλιστα αποκαλεί «μικρή λαντζέρισσα» τα κάτωθι φρικτά και άκρως βλάσφημα λόγια: «….Ετσι έλυσε τα μαλλιά της και γδύθηκε το μπαλωμένο της φουστάνι. Και κόλλησε το σώμα της στο σώμα μου… Με τη μικρή λαντζέρισσα σμίγαμε σαρκικά ένα ολόκληρο χειμώνα. Κάθε μέρα σχεδόν. Οποτε διαφεύγαμε της προσοχής των αξιωματικών, των φαντάρων, των κρατουμένων και του βοηθητικού προσωπικού του στρατοπέδου. Κλεινόμασταν στο γραφείο μου. Τραβούσα τον σύρτη. Την ξάπλωνα στο πάτωμα. Ή στο σανιδένιο τραπέζι. Ή την έπαιρνα στα όρθια, στηρίζοντάς την στον τοίχο. Βαστικά. Λαχανιαστά. Εξαίσια…»
Ακολουθεί ο αφορισμός:
«Κατηραμένος, ασυγχώρητος, και μετά θάνατον άλυτος και τυμπανιαίος έστω. Κληρονομήσαι την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του προδότου Ιούδα. Σχισθείσα η γη και καταπίοι αυτόν ως τον Δαθάν και Αβειρών… Τα υπάρχοντα αυτού έστωσαν εις διαρπαγήν. Συνεκλειπέτωσαν εκ της οικίας αυτού, ως εκλείπει καπνός από προσώπου πυρός. Εν γενεά μιά εξαλειφθείη το όνομα αυτού. Αγγελος Σατάν προπορεύεσθω έμπροσθεν αυτού. Γένοιτο κατάβρωμα των σκωλήκων, στένων και τρέμων επί της γης ως ο Κάϊν. Πρόσωπον Θεού ου μη ίδη. Είη υπόδικος τω αιωνίω αναθέματι και υπέκαυμα της ατελευ-τήτου κολάσεως, έχοιεν δε και τας αράς απάντων των Οικου-μενικών Συνόδων και λοιπών αγίων Πατέρων.
Ει δε τις των Ορθοδόξων χριστιανών συγχρωτίζεται και συνεργεί αυτώ, και ούτος έσται κατάκριτος από της Εκκλησίας».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News