Πάτρα – Το νέο τρένο φτάνει στο λιμάνι μετά το 2028

Το έργο ύψους 635,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής

Παράταση μιας εβδομάδας στην προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ για την Πάτρα

Πάτρα - Το νέο τρένο φτάνει στο λιμάνι μετά το 2028

Παράταση μιας εβδομάδας πήρε η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους έξι ανοικτούς διεθνείς διαγωνισμούς που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ, μεταξύ των οποίων είναι και η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας.
Η παράταση και για τους έξι διαγωνισμούς δόθηκε, μέχρι την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου στις 10 το πρωί, έπειτα από γνωστοποίηση της σχετικής απόφασης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ που θα γίνουν με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, αποτελούν το μεγαλύτερο πακέτο έργων στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ. Προφανώς μπαίνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγαλύτερων τεχνικών ομίλων της χώρας, μετά από αρκετά χρόνια έλλειψης τεχνικού αντικειμένου.

 

Η ΠΑΤΡΑ
Το πρώτο έργο ύψους 635,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο Τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Πάτρας.
Στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο, διαμορφώνονται εδώ και αρκετό καιρό, οι εταιρικές συμμαχίες, που θα δώσουν μάχη για τα συγκεκριμένα έργα.
Οπως φάνηκε στην πορεία της περασμένης χρονιάς, η συμμαχία των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και Mytilineos συμμετείχε από κοινού σε όλους τους διαγωνισμούς για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, επικρατώντας σε δύο εξ αυτών (Κιάτο-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ρίο) προσθέτοντας κατ’ αυτό τον τρόπο συμβάσεις αξίας 259 εκατ. ευρώ στα χαρτοφυλάκιά τους.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει συμφωνία για από κοινού διεκδίκηση της Μυτιληναίος με την Ελλάκτωρ.
Το παζλ των συμμετοχών συμπληρώνουν -μεταξύ άλλων- οι όμιλοι Intrakat και πιθανώς η Siemens αλλά και η ΑΒΑΞ με την Alstom.
Με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι υποψήφιοι στην ουσία θα συνδιαμορφώσουν τα τεύχη προκήρυξης, τα οποία θα απαιτήσουν αρκετό χρόνο για να ωριμάσουν. Εκτιμάται ότι με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών θα χρειαστεί τουλάχιστον μία διετία, επομένως μιλάμε για έργα που θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται την περίοδο 2024 -2025 και αν συνυπολογίσουμε και τους 48 μήνες προθεσμίας για την παράδοση των έργων, τότε η Πάτρα θα δει το τρένο να φτάνει στο λιμάνι, την διετία 2028-29, αν όλα κυλήσουν ομαλά.

Κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου, τα σχήματα που θα συγκροτηθούν, θα δημιουργήσουν τις δικές τους μελέτες για τη χάραξη των έργων, και η ΕΡΓΟΣΕ θα καταλήξει στους αναδόχους με κριτήριο την καλύτερη μελέτη και την πλέον συμφέρουσα προσφορά.
Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ θα τρέξει διαγωνισμούς και για project managers, οι οποίοι θα συνεπικουρούν την αναθέτουσα αρχή στην εφαρμογή των μελετών των αναδόχων κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των έργων.

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ