Τον Ιούνιο η απόφαση για την χρηματοδότηση του τρένου έως το λιμάνι της Πάτρας

Tα μεγάλα έργα υποδομής μεταφορών στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2030, ώστε να εξασφαλιστεί ένα εκτεταμένο δίκτυο έως το τέλος του 2050. Για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη έργων σε όλο το δίκτυο, ορίζεται ενδιάμεση προθεσμία έως το 2040.

τρένο

Για το 2030 βάζει πλώρη η σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμένα Πατρών, μέσω υπογειοποίησης της γραμμής, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο σχέδιο των σημαντικών διευρωπαϊκών έργων μεταφορών, που ενέκρινε στα τέλη Απριλίου το Ευρωκοινοβούλιο.

Σύμφωνα με την απόφαση που έλαβαν οι ευρωβουλευτές, τα μεγάλα έργα υποδομής μεταφορών στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2030, ώστε να εξασφαλιστεί ένα εκτεταμένο δίκτυο έως το τέλος του 2050. Για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη έργων σε όλο το δίκτυο, ορίζεται ενδιάμεση προθεσμία έως το 2040.

Τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν από το Ευρωκοινοβούλιο, δίνουν έναν χρονικό ορίζοντα για την υλοποίηση των έργων, αλλά, την ίδια στιγμή, με αργούς ρυθμούς και προϋπόθεση την εξασφάλιση χρηματοδότησης κινείται η υπόθεση της σύνδεσης του σιδηρόδρομου με το λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια με την ΒΙΠΕ.

Η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης των λιμένων Πάτρας και Ηγουμενίτσας με τα ελληνοαλβανικά σύνορα βάζει της χώρα μας στους διευρωπαϊκούς διαδρόμους. Και καθώς η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία, από τη Θεσσαλονίκη ως την Ηγουμενίτσα, παραμένει προς το παρόν μακρινή σκέψη λόγω υψηλότατου κόστους, παραμένει το «κλειδί» για τις εμπορευματικές μεταφορές στα δυτικά.

Εκεί όμως, όπου ο σιδηρόδρομος παλεύει να φτάσει χρόνια και έχει εξελιχθεί σε «γεφύρι της Άρτας» είναι το λιμάνι της Πάτρας. Η δυσκολία εξασφάλισης χρηματοδότησης είναι μόνο το ένα εμπόδιο. Παρότι όλοι συνομολογούν ότι το λιμάνι δεν μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς τρένο, οι διαφωνίες για το πώς θα φτάσει το τρένο από το Ρίο ως το νέο λιμάνι, έχουν ναρκοθετήσει κάθε προσπάθεια. Ακόμα και η σημερινή πρόταση για υπογειοποίηση της γραμμής σε μήκος 5,2 χλμ. συναντά αντιδράσεις από τη δημοτική αρχή της πόλης, που διεκδικεί επιμήκυνση του έργου.

Ομως, όλα θα εξαρτηθούν από την ένταξη ή μη -και με ποιο ποσό- του έργου στο CEF II. Για το έργο, που αποτελεί μέρος του πάλαι ποτέ μεγάλου διαγωνιστικού πακέτου των 4 δισ. της ΕΡΓΟΣΕ, έχουν ζητηθεί από τον μηχανισμό 366 εκατ. από το συνολικό κόστος των 477 εκατ. ευρώ. Η απάντηση στο αίτημα του υπουργείου αναμένεται τον Ιούνιο.

Να σημειωθεί ότι το πρώτο αίτημα χρηματοδότησης, που είχε υποβληθεί πριν από δύο χρόνια, απορρίφθηκε. Η Κομισιόν, όπως είχε διαρρεύσει από αρμόδιες πηγές, έκρινε τότε ασύμφορο οικονομικά το αντικείμενο της υπογειοποίησης, προφανώς γιατί δεν έβγαιναν τα νούμερα της μελέτης ανταπόδοσης κόστους οφέλους.

Διαβάστε επίσης:

Πάτρα: Κρέμασαν ανάποδα μαθητή οι διακινητές ναρκωτικών, γονείς «φυγάδευσαν» παιδιά

Καιρός: Έρχεται αεροχείμαρρος με σκόνη και 35αρια …διαρκείας, ποιες περιοχές θα επηρεάσει

Συμφωνία Πρεσπών: Αυστηρό μήνυμα Γεραπετρίτη στις νέες προκλήσεις Σιλιάνοφσκα

Μύκονος: ΒΙΝΤΕΟ ντοκουμέντο από τη φονική συμπλοκή

Έληξε η κατάληξη της νομικής σχολής της Αθήνας μετά απο επιχείρηση της αστυνομίας,27 προσαγωγές