ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οταν ο ερχομός σου χαλάει την επιθυμητή αναλογία

Οταν ο ερχομός σου χαλάει την επιθυμητή αναλογία



ΤΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ ΠΛΙΑΚΑ *

Ημέρες εγγραφών για τα νέα μας πρωτάκια. Γονείς έρχονται με τα μικρά τους για να εγγραφούν στην πρώτη τάξη, στο νέο τους μεγάλο σχολείο, το Δημοτικό, το χώρο στον οποίο θα περάσουν τα πιο σημαντικά πρώτα χρόνια της ζωής τους και θα γίνει σύντομα το δεύτερο σπίτι τους. Ολα βέβαια είναι διαφορετικά φέτος, όλα από μια απόσταση ασφαλείας, με επιφύλαξη, χωρίς αγγίγματα, μ' έναν αδιόρατο φόβο για το τι ακουμπάς, πού μπαίνεις, με ποιον μιλάς και από πόσο κοντά. Μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κι απολυμαντικά παντού τριγύρω, μαθητές και δάσκαλοι πουθενά. Μάτια ερευνητικά λίγο παραπάνω από το συνηθισμένο. Μια μικρή βιασύνη, να το κάνεις γρήγορα και να φύγεις, να γυρίσεις στην ασφάλεια του δικού σου χώρου.
Τι γίνεται όμως όταν πέρα από όλες αυτές τις ανεπιθύμητες αλλαγές που έφερε στη ζωή μας ο κορονοϊός, νιώθεις ταυτόχρονα και εσύ κάπως «ανεπιθύμητος» με την πρώτη σου επίσκεψη στο νέο σου σχολείο;
Και τι άραγε μπορείς εσύ να πεις σε κείνα τα μάτια που έρχονται σε σένα, τον Διευθυντή του σχολείου, με τόση χαρά και προσμονή, αλλά σιγά σιγά σκοτεινιάζουν όταν σε ακούν να τους λες ότι δεν μπορείς να τα δεχτείς σε αυτό το σχολείο; Δεν μπορείς να τα δεχτείς, παρότι μένουν δίπλα ή απέναντι ή λίγο πιο κάτω και αυτό το κτίριο είναι το πρώτο που αντικρύζουν με το ξημέρωμα της ημέρας, περιμένοντας πότε θα μεγαλώσουν να γίνουν κι αυτά ένας από τους μαθητές του;
Δεν μπορείς να τα δεχτείς παρότι ανήκουν σε αυτό το σχολείο… Δεν μπορείς να τα δεχτείς, γιατί υπάρχει κάποιο απαγορευτικό κριτήριο για τη δική τους μόνον εγγραφή… Η αυστηρή τήρηση της επιθυμητής αναλογίας! Αναλογίας απαραίτητης για την «ενσωμάτωση» των «διαφορετικών» πληθυσμών στο σχολείο, για μια ίσως αποδοτικότερη μάθηση, ένα πιθανά καλύτερο αποτέλεσμα…
Ανεπιθύμητα; Nαι, γιατί η παρουσία τους δυστυχώς δεν είναι παρά ένας «αριθμός», ένας αριθμός που προστίθεται στον ήδη υπάρχοντα και «χαλάει» την επιθυμητή αναλογία «Λαϊκών-Ρομά» ή «Ρομά-Λαϊκών», όπως συνηθίζεται να διαχωρίζεται ο πληθυσμός σε κάποιες περιοχές.
Και άραγε με ποιον τρόπο πρέπει εσύ, ο διευθυντής, να διαπιστώσεις αν αυτός ο γονιός που στέκεται απέναντί σου, είναι Ρομά, Τσιγγάνος, ή Λαϊκός; Να κοιτάξεις εξερευνητικά τη συμπεριφορά, το χρώμα, την ομιλία; Να πάρεις το ρόλο του ντεντέκτιβ και ν' αρχίσεις την εξακρίβωση; Λυπηρό αν μη τι άλλο, θλιβερό και δύσκολο, όχι τόσο στην «εξακρίβωση», όσο στη «διεκπεραίωση»… Ξέρετε, δεν ανήκετε σ΄αυτό το σχολείο. Πρέπει να πάτε στην άλλη άκρη της περιοχής, στο άλλο σχολείο, εκεί ανήκει το γράμμα σας, το επίθετό σας ή εκεί συμπληρώνετε την επιθυμητή αναλογία (δεν το λες, όμως το σκέφτεσαι και τοετράς σιωπηλά…).
Αυστηρή τήρηση της επιθυμητής αναλογίας! Πόσα έχεις εσύ, πόσα έχω εγώ, πόσα ο άλλος; Πόσα τα Λαϊκά, πόσα τα Ρομά; Αν η αναλογία είναι μη …επιτρεπτή, όλοι στο πόδι, ν' αλλάξει η ανεπιθύμητη αναλογία, να γίνει το «σωστό μοίρασμα»… Γιατί δεν μπορεί ένα σχολείο να … «ευνοείται» και άλλο να … «υποφέρει»... Γιατί πέντε, δέκα παιδιά παραπάνω από την μια ή την άλλη μεριά της ζυγαριάς, αναρωτιέμαι μπορεί αλήθεια να κάνουν τόση «ζημιά» σε μια τάξη, σ΄ ένα σχολείο; Τι δάσκαλοι είμαστε τότε; Και τι δουλειά έχουμε σε μια περιοχή όπου ο μαθητικός πληθυσμός δεν είναι τόσο «ομοιόμορφος» όσο πιθανά θα θέλαμε;
Και φεύγεις απογοητευμένος, με την καρδιά σφιγμένη, το κεφάλι θολωμένο, το βλέμμα στο πουθενά, να κάνεις τα 35 καθημερινά χιλιόμετρα της επιστροφής σου στο σπίτι, απλά καταρρακωμένος…
Για ποια κοινωνία ισότιμη μιλάμε; Με ποιες αρχές, ποια πρόοδο, ποιες ευκαιρίες; Πώς να γίνει καλύτερος ένας άνθρωπος όταν βλέπει με το καλημέρα πως δεν τον θέλεις, πως είναι ανεπιθύμητος, πως δημιουργεί πρόβλημα η παρουσία του χωρίς να το θέλει, να το έχει επιδιώξει ή να έχει κάνει κάτι γι' αυτό; Μόνο και μόνο επειδή ανέβασε τον δείκτη, ένα νούμερο ακόμη στην αναλογία… Γιατί μάλλον μόνον έτσι τον μετρούν κάποιοι, σαν έναν αριθμό που «βαραίνει» πολύ κάποιους…

* Η Μαρίζα Πλιάκα είναι εκπαιδευτικός, διευθύντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [17:44:32]