ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΝΑ


Κακός βαθμός στη μαθητεία



Κι ενώ βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας και οι εκπαιδευτικές διοικητικές αρχές της χώρας μας αγωνιούν αν την 11η Σεπτεμβρίου, ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς, θα υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές ώστε να ανοίξουν όλα τα σχολεία. Κι όταν το επιτυγχάνουν, περιχαρείς το παρουσιάζουν ως επίτευγμα.
Κάτι δηλαδή που είναι αυτονόητο σε κάθε οργανωμένο και κανονικό κράτος του κόσμου. Οχι όμως και στη χώρα μας, όπου η κρατική διοίκηση περιμένει το ευρωπαϊκό κονδύλι για να προσλάβει τα Χριστούγεννα τον δάσκαλο προκειμένου να διδάξει τα ελληνόπουλα κι όταν φτάσει ο Ιούνιος να τον απολύσει. Οπισθοχωρεί κάθε φορά που επιχειρεί την αξιολόγηση και αντιδρούν οι συνδικαλιστές. Δεν μεριμνά για τη συνεχή επιμόρφωση και μετεκπαίδευση του εκπαιδευτικού κόσμου.
Φυσικό επακόλουθο, και αυτών των επιλογών, είναι τα ιδιαίτερα ανησυχητικά και θλιβερά αποτελέσματα που παρουσίασε ένας φορέας του ίδιου του υπουργείου Παιδείας. Η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) επισημαίνει ότι κινδυνεύει να ολοκληρώσει το σχολείο λειτουργικά αναλφάβητη μεγάλη μερίδα μαθητών. Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου υστερούν σημαντικά σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου. Η αρμόδια αρχή ζητάει επειγόντως τη λήψη μέτρων και μάλιστα από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη Νεοελληνική Γλώσσα το 7,1% των μαθητών γενικού λυκείου έχει βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση κατά το σχολικό έτος 2017-2018, στη Φυσική ένας στους δύο βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση, ενώ στα μαθηματικά στην Αλγεβρα το 38,9% και στη Γεωμετρία το 44,2%.
Αλλά τι σημασία έχει; Μαθηματικός της περιοχής μας μάς έλεγε ότι μαθητής του που στα Μαθηματικά δεν είχε περάσει ποτέ πάνω από τη βάση πέρασε φέτος με περίπου 5.000 μόρια σε περιφερειακό Μαθηματικό Τμήμα και με μεταγραφή θα έρθει στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών. Ποιο θα είναι το μέλλον αυτού του νέου και του κάθε νέου που εισάγεται στο Πανεπιστήμιο με αντίστοιχα προσόντα; Ποιο θα είναι το μέλλον του πανεπιστημιακού Τμήματος, όταν θα κληθεί να ρίξει το επίπεδό του; Ποιο θα είναι το μέλλον του σχολείου, όταν σε λίγα χρόνια θα στελεχωθεί από καθηγητές και δασκάλους μειωμένων προσόντων; Διότι καλώς ή κακώς όλοι κάποια στιγμή θα αποφοιτήσουν και θα διεκδικήσουν θέση στην αγορά εργασίας.
Αν συνεχίσουμε ως χώρα να ζούμε στο συννεφάκι της ικανοποίησης ότι άνοιξαν και φέτος όλα τα σχολεία, το κύμα των λειτουργικά αναλφάβητων θα φουσκώνει συνεχώς μέχρι που θα μας πνίξει. Η Ελλάδα θα έχει γίνει, στην καλύτερη περίπτωση... «Αιλάδα».





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:37:43]