ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Θέατρο: Τα θεάματα του θεατρικού χειμώνα

Θέατρο: Τα θεάματα του θεατρικού χειμώνα



Σε προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας αναφέρθηκα στον προγραμματισμό των θεάτρων ρεπερτορίου για την ούτως ή άλλως τραυματισμένη σεζόν του χειμώνα, αφού τα θέατρα θα λειτουργήσουν με περιοριστικά μέτρα και με πληρότητα μόλις 30%. Από τη νέα θεατρική περίοδο όμως δε θα λείψουν, ως είθισται και τα θεάματα, που κατά κανόνα χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια και στοχεύουν στη μεγάλη θεαματικότητα.
Στη θεατρική γλώσσα το θέατρο προβληματισμού και ιδεών διαφοροποιείται από το έντεχνο θέαμα, στο οποίο προέχει η εικόνα, ο εντυπωσιασμός και τελικά η εκζήτηση. Το δεύτερο παράγεται με όρους μαζικότητας και εμπορικότητας, φιλοξενείται συνήθως σε χώρους μεγάλης χωρητικότητας και είναι μια γιορτή των ματιών κυρίως. Αυτό δεν αποκλείει μια μεγάλη παραγωγή οπτικών εντυπώσεων και ενίσχυσης του θεαματικού μέρους από το να προσφέρει στον θεατή τροφή για σκέψη και ενδοσκόπηση. Κατ' αναλογία και μια παράσταση θεάτρου μπορεί να εμπλουτίζεται με θεαματικά στοιχεία, αρκεί αυτά να μην πλεονάζουν.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την ειδοποιό διαφορά, στην κατηγορία των θεαμάτων θα μπορούσαν να ενταχθούν πέντε παραγωγές αθηναϊκών θεάτρων με σπουδαία έργα, τα οποία έχουν ήδη διαγράψει μια αξιομνημόνευτη πορεία είτε στη σκηνή, είτε στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη. Στο «Παλλάς» αναμένεται το «Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή, ένα μυθιστόρημα - σταθμός στη νεοελληνική λογοτεχνία με πολλές αυτοβιογραφικές αναφορές, μια τοιχογραφία εποχής του Μεσοπολέμου και της Κατοχής, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Στους δύο εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας η Μαρία Καβογιάννη και η Μαρία Κίτσου αντιστοίχως. Η δεύτερη μεταφορά του έργου στο θέατρο μετά από εκείνη του 2009 στο Εθνικό από το Σταμάτη Φασουλή και την τότε μοιρασιά των δύο κεντρικών ρόλων μεταξύ της Νένας Μεντή και της Φιλαρέτης Κομνηνού.
Τα ερμηνευτικά του «μαχαίρια» ακονίζει ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος για να υποδυθεί τον Φίγκαρο, τον κατεργάρη αλλά και ονειροπόλο ήρωα του Μπομαρσέ στον «Κουρέα της Σεβίλλης» (1773), κωμωδία εποχής στις παραμονές της Γαλλικής Επανάστασης, που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα της στο λυρικό θέατρο με την ομώνυμη όπερα-μπούφα του Ροσσίνι, η δημοφιλία της οποίας επεσκίασε το πρωτότυπο. Στο πλευρό του δημοφιλούς ηθοποιού και στον ρόλο του Ντον Μπάρτολο ο Φάνης Μουρατίδης -συμπρωταγωνιστικό δίδυμο επικεφαλής πολυπρόσωπου θιάσου- με τη σκηνοθετική ματιά της Σοφίας Σπυράτου, που εύλογα μας προϊδεάζει για ένα πλούσιο μουσικοχορευτικό θέαμα, στο θέατρο «Ακροπόλ».
Στη συλλογική εικόνα της μεταπολεμικής Ελλάδας, τις αγωνίες για ένα καλύτερο αύριο, τις πίκρες και τις χαρές των περιθωριοποιημένων φτωχών και ανέστιων της εποχής μας μεταφέρει στο «Γυάλινο Μουσικό Θέατρο» η διασκευή για τη σκηνή του σεναρίου της ταινίας «Συνοικία το Ονειρο» - γνωστής από τη μνημειώδη σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη στα βήματα του ιταλικού νεορεαλισμού- από τον Σωτήρη Χατζάκη, που επωμίζεται και τη σκηνοθεσία της παράστασης, που ήδη έκανε πρεμιέρα. Η μουσική και τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, μεταξύ των οποίων και το πολυτραγουδισμένο «Βρέχει στη φτωχογειτονιά» διαρρέουν το έντεχνο θέαμα, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Μάνος Βακούσης.
Κατόπιν παραγγελίας ο γνωστός συγγραφέας Ακης Δήμου έγραψε το «Κάποτε στο Βόσπορο», μια δραματική και νοσταλγική αναδρομή στη ζωή των Ρωμιών της Πόλης από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι τον σκληρό Σεπτέμβριο του 1955, όταν το ελληνικό στοιχείο βρέθηκε στο στόχαστρο των τουρκικών αρχών, διώχθηκε και εξοντώθηκε. Το έργο θα παρουσιαστεί με μουσικοθεατρικό ύφος στο Θέατρο «Βεάκη» σε σκηνοθεσία της Σοφίας Σπυράτου, με ένα εξαιρετικό θίασο πρωταγωνιστών (Δάνης Κατρανίδης, Στέλιος Μάινας, Δημήτρης Πιατάς) και σημείο αναφοράς τις μουσικές και τα τραγούδια μιας ολόκληρης εποχής, που συνόδεψε το μύθο και το δράμα του τόπου και των ανθρώπων.
Τέλος στο θέατρο «Εμπορικόν» αναμένονται «Οι Μάγισσες του Σάλεμ» του Αρθρουρ Μίλλερ, σε μετάφραση και σκηνοθετική προσέγγιση του Νικορέστη Χανιωτάκη με τους: Νικήτα Τσακίρογλου και Ακη Σακελλαρίου, Ρένια Λουιζίδου και Ιωάννα Παππά. Το έργο που καθιέρωσε τον όρο «κυνήγι μαγισσών» τον 20ό αιώνα -με έντονες κοινωνικοπολιτικές αναφορές όπως σε όλη τη θεατρική παραγωγή του κορυφαίου αμερικανού συγγραφέα- αποτελεί μια διαχρονική καταδίκη της καταπάτησης των πολιτικών ελευθεριών μέσα από τη σκληρή καταγγελία των προκαταλήψεων, των δεισιδαιμονιών και του φανατισμού.
Ας ελπίσουμε ότι οι πρεμιέρες αυτών και όλων των προγραμματισμένων παραστάσεων, που αναμένονται στο τέλος του τρέχοντος και στις αρχές του επόμενου μήνα, θα σηματοδοτήσουν το τέλος της αγωνίας και της αβεβαιότητας του καλλιτεχνικού κόσμου και μια ομαλή επανεκκίνηση.

Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΟΚΚΟΤΑ

Από την έντυπη έκδοση






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 21:16]  Πολιτισμός: Τα μέτρα...
[χθες 18:50]  Θέατρο: Η γοητεία της φαρσοκωμωδίας
[χθες 12:03]  Πάτρα: Αφιέρωμα στο ρεμπέτικο από...
[χθες 10:53]  Στην Αγορά με τους «Υποκριτές»
[χθες 11:36]  Κατερίνα Μαλακατέ: «Είμαι πάνω και...
[χθες 10:10]  Κοινο_Τοπία: Συζήτηση για τη...
[χθες 13:07]  Πάτρα: Το καταφύγιο ανοικτό και...
[χθες 12:17]  Κυριακάτικες μεσημεριανές στο...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [05:50:42]