Τα ορόσημα της Πατρών – Πύργου: Τα 75 χιλιόμετρα που θα δοθούν στην κυκλοφορία

Τα 75 νέα χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσουν την πρωτεύουσας της Αχαϊας με την πρωτεύουσα της Ηλείας θα κλείσουν ένα κεφάλαιο αποτελούμενο από δύσκολες συνθήκες, ανατροπές, αγωνία για την τοπική κοινωνία και τελικά λύτρωση με την υλοποίηση του έργου.

ορόσημα Κλείνοντας το 2024, η πρόοδος στο έργο άγγιξε το 70%

Μετά από πολλά χρόνια αναμονής, και περίπου τρία χρόνια μετά την έναρξη των έργων, ο άξονας Πάτρα-Πύργος αναμένεται φέτος να γίνει μια πραγματικότητα και να δοθεί σε λειτουργία.

Τα 75 νέα χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσουν την πρωτεύουσας της Αχαϊας με την πρωτεύουσα της Ηλείας θα κλείσουν ένα κεφάλαιο αποτελούμενο από δύσκολες συνθήκες, ανατροπές, αγωνία για την τοπική κοινωνία και τελικά λύτρωση με την υλοποίηση του έργου.

Κλείνοντας το 2024, η πρόοδος στο έργο άγγιξε το 70% παρότι ο φετινός χειμώνας έχει δείξει ότι δεν θα είναι τόσο εύκολος όσο ο περυσινός.

Δύο σημεία είναι σημαντικά στην πορεία αυτή. Το πρώτο είναι η απόφαση για το αν λειτουργήσει ο άξονας στο σύνολό του, δηλαδή να δοθεί από το Μιντιλόγλι μέχρι τον Πύργο ή αν θα δοθεί τμηματικά. Αν και έχει λεχθεί ότι αυτό είναι και το ορθότερο για να αποφευχθούν προσωρινές συνδέσεις με το τοπικό δίκτυο, από την άλλη αν έχουμε σημαντική χρονική απόκλιση στην ολοκλήρωση του πιο δύσκολου τμήματος, του πρώτου στην περιοχή της Αχαΐας, τότε δεν είναι απίθανο να δούμε τμηματική λειτουργία.

Το δεύτερο σημείο είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης των τριών εργολαβιών. Η ΤΕΡΝΑ στο τμήμα Γαστούνη-Πύργος έχει σχεδόν ολοκληρώσει την εργολαβία καθώς κινείται κοντά στο επίπεδο του 90% (ήταν 86% τον Δεκέμβριο) και φαίνεται πως -καιρού επιτρέποντος- μέχρι τον Μάρτιο θα έχει καταφέρει να φτάσει στην επίτευξη του στόχου.

Με μεγάλη επιτάχυνση κινείται πλέον και η εργολαβία της ΑΚΤΟR στο τμήμα Καραίικα-Γαστούνη καθώς είναι στο επίπεδο των 2/3 της προόδου και συνεχίζοντας με αυτούς τους ρυθμούς είναι πιθανόν να δούμε μέχρι το τέλος της Άνοιξης να φτάνει σε επίπεδα ολοκλήρωσης.

Απαιτητική γιατί στην πρώτη εργολαβία της AVAX από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα το έργο στο μεγαλύτερο τμήμα αφορά στην διαπλάτυνση της υφιστάμενης χάραξης, δηλαδή έργα και λειτουργία του δρόμου ταυτόχρονα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις αυτό το τμήμα που η πρόοδος του δεν είναι ευκαταφρόνητη, είναι σχεδόν στα 2/3, θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του έτους.