Ανδραβίδα: Ποιο είναι το επικρατέστερο σενάριο για την πτώση του Phantom – O χάρτης που είχαν μαζί τους οι πιλότοι – ΦΩΤΟ
Πολλά είναι τα σενάρια που μελετούν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να ερευνήσουν την τραγωδία της πτώσης στην Ανδραβίδα του μοιραίου F-4 Phantom.
Η Πολεμική Αεροπορία θρηνεί τους δύο πιλότους του μοιραίου F-4 Phantom που κατέπεσε στην Ανδραβίδα, τον υποσμηναγό Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα και τον σμηναγό Ευστάθιο Τσιτλακίδη, ωστόσο παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία.
Οι εμπειρογνώμονες μελετούν με προσοχή τα κομμάτια που έχουν περισυλλεγεί, ωστόσο σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι η πτώση οφείλεται σε κάποιον ακραίο ελιγμό.
Η συγκεκριμένη άσκηση την οποία εκτελούσαν οι πιλότοι του μοιραίου Phantom, όπως σημειώνει το in.gr είναι αρκετά απαιτητική, καθώς είναι άσκηση τακτικών ελιγμών και εκτελείται ελάχιστα πάνω την επιφάνεια της θάλασσας και συγκεκριμένα 100 μέτρα.
Οι ιπτάμενοι δεν μιλούν μέσω ασυρμάτου προκειμένου να μην εντοπιστούν, μιας και στα σενάρια της άσκησης περιλαμβάνεται και προσβολή θαλάσσιου στόχου.
Όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας, πρόκειται για μία άσκηση που θέλει μεγάλη προσοχή, ενέχει κινδύνους και απαιτεί εγρήγορση και αφοσίωση κάθε δευτερόλεπτο. Δεν είναι η πιο επικίνδυνη αεροπορική εκπαιδευτική δραστηριότητα, όπως έχει ειπωθεί, είναι όμως «δύσκολη» μιας και το μαχητικό αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 800 χιλιόμετρα.
Τον σχηματισμό καθοδηγεί ο «Bravo 1», που είναι και ο επικεφαλής. Πετώντας πάντα λίγο πιο χαμηλά από τον «Bravo 2», τον κατευθύνει μεθοδικά μέσω ελιγμών και απότομων στροφών ώστε να αποφευχθεί ο εντοπισμός από εχθρικά ραντάρ.
Αυτό σημαίνει πως οι χείριστές σε κάποιο λάθος είχαν μόλις 2 – το πολύ – δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν μέχρι το μαχητικό να φτάσει στην επιφάνεια της θάλασσας και προσκρούσει.
Μάλιστα σε φωτογραφία ντοκουμέντο που εξασφάλισε το κεντρικό δελτίου του Star φαίνεται ο χάρτης που κουβαλούν πάντα πάνω τους οι πιλότοι, με εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης και ο οποίος εντοπίστηκε ανάμεσα στα συντρίμμια του Phantom.
Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων θα δώσει φως στα ακριβή αίτια της πτώσης
Τα αίτια του δυστυχήματος θα καθοριστούν από το πόρισμα που θα συντάξουν οι εμπειρογνώμονες. Η πρώτη φάση είναι το ευχάριστο σενάριο να επαρκούν τα ευρήματα από τα κομμάτια του αεροσκάφους που έχουν περισυλλεγεί ώστε να μπορέσουν οι εμπειρογνώμονες να φτιάξουν το πόρισμα.
Αλλιώς θα πρέπει να πάμε στη δεύτερη φάση και να περισυλλεγεί το αεροσκάφος, δηλαδή να μαζέψουν τους δύο κινητήρες και το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, το αεροσκάφος αφότου κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ανδραβίδα βρίσκεται σε ένα βάθος 700-750 μέτρων, ωστόσο αν έχει ταξιδέψει από το σημείο που έπεσε μπορεί να έχει φτάσει και στα 1.000 μέτρα βάθος.
Αυτό σύμφωνα με όσα επισήμαιναν πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας καθιστά ανέφικτο να υπάρξει επιχείρηση ανέλκυσης του μαχητικού καθώς το κόστος είναι δυσβάσταχτο και υπέρογκο και όπως σημείωσαν «κοστίζει όσο περίπου ο στόλος των Phntom της Πολεμικής Αεροπορίας.
Φωτογραφία ντοκουμέντο από τον χάρτη των πιλότων
Ανάμεσα στα ευρήματα και τα συντρίμμια του αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, την περασμένη Δευτέρα, ήταν και ο χάρτης που φέρουν οι πιλότοι στη στολή τους και τον οποίο χρησιμοποιούν σε περιπτώσεις αναγκαστικής προσγείωσης.
Στη φωτογραφία ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα το Patrisnews, από τον τόπο του τραγικού δυστυχήματος, φαίνεται ο χάρτης πάνω στον οποίο αποτυπώνεται η διαδρομή που θα έπρεπε να ακολουθήσουν οι πιλότοι, σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χρειαζόταν να προσγειωθούν σε διαφορετικό αεροδρόμιο από αυτό που απογειώθηκαν.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εάν οι δύο πιλότοι του μοιραίου Phantom, δεν μπορούσαν να προσγειωθούν στην 117 ΠΜ Ανδραβίδας, θα έπρεπε να ακολουθήσουν την διαδρομή που τους υποδεικνύει ο χάρτης για να προσγειωθούν στην Αεροπορική Βάση της Λάρισας.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News