Δημοσκόπηση Data Consultants: Το τρένο διχάζει την Πάτρα
Η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ρίου και Πάτρας «κόβει στη μέση» τους δημότες που εμφανίζονται διχασμένοι στο ερώτημα που τους έθεσε η DATA CONSULTANTS για λογαριασμό της «Π»
Τρένο: 41,8% Πελετίδης και 38,5% Καραμανλής
Οι απαντήσεις των πολιτών στο γκάλοπ αποτυπώνουν φαινομενικά ένα σκηνικό διχασμού, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουμε ενδείξεις ότι η μία ή η άλλη άποψη αγγίζει ιδιαίτερα τους Πατρινούς: Το τρένο δεν πλησιάζει ακόμα στην Πάτρα ώστε να μπούμε στη βάσανο να ζυγίσουμε τις πιθανολογούμενες επιπτώσεις κάθε τεχνικής λύσης στην καθημερινότητά μας, στις λειτουργίες της πόλης και την αισθητική της.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας στους πέντε δημότες δηλώνουν άγνοια ή απροθυμία να απαντήσουν, κάτι που πιθανότατα αποδίδεται σε πολύ χαμηλό βαθμό παρακολούθησης του όλου ζητήματος. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πολύ μεγάλο μέρος των πολιτών δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σύνδεση ή προσωπική αναφορά σε σχέση με το κυρίως πολεοδομικό μέτωπο της Πάτρας για να τους καίει και τόσο η εικόνα του.
Παρατηρούμε ότι υπέρ της λύσης του υπουργείου τάσσονται οι ηλικίες 25-34, αλλά όχι οι ηλικίες 18-24. Είναι δυσεξήγητο γιατί διχάζονται τόσο αποφασιστικά οι νέοι πολίτες. Ενδεχομένως οι πρώτοι έχουν αρχίσει «να μπαίνουν στην παραγωγή» και να έχουν υπερτοπικές αναφορές, συνεπώς επείγονται περισσότερο για ταχύτερη
Εχει ενδιαφέρον ότι οι απαντήσεις διαφοροποιούνται σημαντικά στην κλίμακα του μορφωτικού επιπέδου. Οι πολίτες με χαμηλή-μέση – ανώτερη μόρφωση βλέπουν με μεγαλύτερη συμπάθεια την πρόταση – θέση της δημοτικής αρχής, αλλά όταν φτάνουμε στους πολίτες με μεταπτυχιακή εκπαίδευση, η πλήρης υπογειοποίηση ηττάται σαν ιδέα. Πιθανότατα οι πολίτες αυτοί θεωρούν την αξίωση υπερβολική εξ απόψεως χρήματος , χρόνου και τεχνικών απαιτήσεων, δεδομένης της διεθνούς πρακτικής με την οποία είναι εξοικειωμένοι.
Μην αποκλείουμε βέβαια να επικρατήσει… η τρίτη λύση, εάν η ΕΕ συνεχίσει να απορρίπτει και τη θέση του Υπουργείου και «φέρει» το τρένο όπως προχωράει σήμερα…
- Μοιρασμένες είναι οι απόψεις των Πατρινών σχετικά με την διέλευση του τραίνου από την πόλη της Πάτρας. Το 41.8% συμφωνεί με την θέση του Δήμου Πάτρας, το 38,5% με την θέση του Υπουργείου Μεταφορών και το 20% περίπου δεν παίρνει θέση.
- Από αυτούς που δεν παίρνουν θέση σημαντικά περισσότερες είναι οι γυναίκες και όσοι είναι άνω των 45 ετών. Εκτιμούμε διότι δεν γνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ των δυο επιλογών.
- Αναλογικά περισσότερο υπέρ των απόψεων του Υπουργείου Μεταφορών είναι οι άνδρες, όσοι έχουν ηλικία από 25 ετών έως 44 (οι παραγωγικές ηλικίες) και όσοι είναι άνω των 71 ετών (που είναι ποιο «συντηρητικό» κοινό) και όσοι έχουν υψηλή μόρφωση.
- Αναλογικά περισσότερο υπέρ των απόψεων του Δήμου Μεταφορών είναι οι γυναίκες άνδρες, όσοι έχουν ηλικία έως 24 ετών και 55 έως 74 ετών. Ομοίως και όσοι έχουν χαμηλότερη η μέση μόρφωση.
Ταυτότητα της έρευνας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Ποσοτική έρευνα μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων με δομημένο ερωτηματολόγιο.
Για λογαριασμό Π και Pelop
ΔΕΙΓΜΑ: Το δείγμα της έρευνας ανέρχεται σε 275 κατοίκους του Δήμου Πάτρας.
ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 25 μέχρι 30 Ιουλίου 2022. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία DATA R.C. [Α.Μ. ΕΠΙΧ. ΔΗΜΟΣΚΠ.-ΤΜΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ & ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ Ε.Σ.Ρ.2, Α.Μ. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ Αρχής προστ. Ατομ. Δεδ. Ν 472/1997:817]. H DATA RC είναι μέλος του Π.Ε.Σ.Σ. που εφαρμόζει ο ΣΕΔΕΑ, της ESOMAR και μέτοχος της Ελεγκτικής Εταιρείας Δημοσκοπήσεων και Ερευνών Κοινής Γνώμης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News