Έρευνα – Επιμελητηριακές εκλογές: Ποιοι έχουν αποφασίσει και ποιοι όχι

Σε συνέχεια της μεγάλης δημοσκόπησης για τις εκλογές του Επιμελητηρίου Αχαΐας, που δημοσιεύσαμε, σήμερα αναλύουμε το προφίλ όσων θα πάνε να ψηφίσουν, όσων γυρίζουν την πλάτη στο Επιμελητήριο, αλλά και όσων δηλώνουν αναποφάσιστοι μόλις λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές.

επιμελητηριακές

Σε συνέχεια της μεγάλης δημοσκόπησης για τις εκλογές του Επιμελητηρίου Αχαΐας, που δημοσιεύσαμε, σήμερα αναλύουμε το προφίλ όσων θα πάνε να ψηφίσουν, όσων γυρίζουν την πλάτη στο Επιμελητήριο, αλλά και όσων δηλώνουν αναποφάσιστοι μόλις λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές.

Δημοσκόπηση  Οι εκλογές στο Επιμελητήριο Αχαΐας: Πρωτιά Λουλούδη – Ζητούμενο η αυτοδυναμία

Δημοσκόπηση – Οι εκλογές στο Επιμελητήριο Αχαΐας: Πρωτιά του Θ. Λουλούδη σε δυναμική και καταλληλότητα

Το εκλογικό σώμα του Ε.Α.

Στην έρευνα διερευνήθηκε εκτενώς το εκλογικό σώμα του Ε.Α., το οποίο κατηγοριοποιήσαμε σε επιχειρήσεις που «δεν ασχολούνται» ιδιαίτερα με τις εκλογές του Επιμελητηρίου και πιθανόν δεν θα πάνε να ψηφίσουν και σε εκείνες που «ασχολούνται» έχουν ενημερωθεί για τους υποψηφίους και θα πάνε να ψηφίσουν. Ειδικότερα οι «επιχειρήσεις που ασχολούνται»  είναι εκείνες που είτε έχουν πρόθεση να ψηφίσουν κάποιο υποψήφιο, είτε είναι αναποφάσιστοι με άποψη (θετική/αρνητική) για τουλάχιστον 2 υποψηφίους. Οι «επιχειρήσεις που δεν ασχολούνται» είτε δεν θα πάνε να ψηφίσουν είτε είναι αναποφάσιστοι που δεν γνωρίζουν τους υποψηφίους.

Οι «επιχειρήσεις που ασχολούνται» υπολογίζονται στο 74,8% και εκείνες που «δεν ασχολούνται» στο 25,2%, ποσοστό το οποίο υποεκτιμάται στην έρευνα καθώς μεγάλο τμήμα των επιχειρηματιών αρνούνται να συμμετάσχουν στην έρευνα. Οι επιχειρήσεις που «ασχολούνται» υπολογίζονται στο 74,8%, εκ των οποίων το 63,0% αποτελούν τον σκληρό πυρήνα του κάθε υποψηφίου και το 37,0% επιχειρήσεις που δεν έχουν ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποιον υποψήφιο.   

Προφίλ όσων θα πάνε να ψηφίσουν

Από την ερώτηση: «Θα ψηφίσετε στις εκλογές του 2024;»

επιμελητηριακές

Από τη δημοσκόπηση προκύπτει ότι το 76,4% των επιχειρήσεων εκφράζουν την πρόθεση τους να συμμετάσχουν στις επερχόμενες εκλογές του Επιμελητηρίου, αυτοί προέρχονται κυρίως από το τμήμα του Εμπορίου και τους δήμους Δυτικής Αχαΐας, Καλαβρύτων και Πατρέων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγάλο ποσοστό συμμετοχής δήμων εκτός της Πάτρας, πιθανόν οφείλεται στην αύξηση των εκλογικών κέντρων που συμπεριλαμβάνει κάλπες στην Κάτω Αχαΐα και στα Καλάβρυτα διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Πατρών να συμμετέχουν στη διαδικασία. Ως προς τη νομική μορφή παρατηρείται ότι μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές επικεντρώνεται στις ανώνυμες και στις ομόρρυθμες από τις προσωπικές.

Αντίθετα, το 21,1% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα απέχει από τη διαδικασία, ενώ ένα 1,7% δεν έχει αποφασίσει αν θα πάει να ψηφίσει. Οι επιχειρήσεις που γυρίζουν την πλάτη στις επερχόμενες εκλογές του Επιμελητηρίου, προέρχονται κυρίως από το τμήμα της μεταποίησης και των υπηρεσιών, ενώ σε σχέση με την έδρα τους αρκετές είναι αυτές που δεν θα συμμετάσχουν από τον Δήμο Πατρέων και τον Δήμο Ερυμάνθου. Όπως είναι αναμενόμενο μεγάλο είναι και το ποσοστό των ατομικών επιχειρήσεων που δε θα συμμετέχουν στις εκλογές, που παρόλο που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας είναι εκείνοι που εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκεια τους δηλώνοντας ότι το επιμελητήριο δεν τους έχει βοηθήσει.

 Προφίλ αναποφάσιστων

 Από την ερώτηση «Εάν αύριο είχαμε εκλογές για το Ε.Α. και υποψήφιοι ήταν .. ποιόν θα ψηφίζετε;»

επιμελητηριακές

Διερευνώντας το υψηλό ποσοστό των αναποφάσιστων (24,8%), αυτοί προέρχονται από το τμήμα των υπηρεσιών, τις ατομικές και προσωπικές επιχειρήσεις και μικρές σε μέγεθος (έως 5 εργαζομένους). Όσον αφορά το δήμο οι αναποφάσιστες επιχειρήσεις εδρεύουν σε Πάτρα, Αιγιάλεια και Ερύμανθο, ενώ το 30,1% είναι επιχειρήσεις που δεν είχαν ψηφίσει στις εκλογές του 2017. Ως προς το δημογραφικό προφίλ, οι αναποφάσιστοι είναι σε μεγαλύτερο βαθμό γυναίκες επιχειρηματίες, μεγαλύτερης ηλικίας, με κατώτερο μορφωτικό επίπεδο.

 

επιμελητηριακές

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λόγοι που αναφέρουν όσοι δεν έχουν αποφασίσει ποιον θα ψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές του Επιμελητηρίου, όπου η πλειοψηφία δηλώνει ότι δεν γνωρίζει καλά τους υποψήφιους και τις θέσεις τους, ενώ σε μικρότερο ποσοστό δηλώνουν ότι θα είναι απόφαση της τελευταίας στιγμής. Λίγες μέρες πριν τις εκλογές αυτό που θα τους κάνει να αποφασίσουν είναι η έρευνα και ενημέρωση για τις θέσεις των υποψηφίων, η επικοινωνία με γνωστούς και φίλους, αλλά και η πιθανή ανακοίνωση κάποιου έργου από τους υποψηφίους.

 

Ταυτότητα της έρευνας

ΕΝΤΟΛΕΑΣ: Pelop.gr & Εφημερίδα Πελοπόννησος
ΣΚΟΠΟΣ: Οι απόψεις των επιχειρήσεων του Ε.Α. σχετικά με τις επιμελητηριακές εκλογές του 2024.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: Αντιπροσωπευτικό δείγμα 484 επιχειρήσεων της Π.Ε. Αχαΐας οι οποίες είναι ταμειακά ενήμερες και εγγεγραμμένες στους εκλογικούς καταλόγους.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω τυχαίας στρωματοποιημένης τυχαίας δειγματοληψία, με στρώματα τους Δήμους , τη νομική μορφή και το τμήμα του Επιμελητηρίου.
ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 14/11 έως 21/11/2024.
ΜΕΓΙΣΤΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ: +/- 3,75%, σε διάστημα εμπιστοσύνης 95%
ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία DATA R.C. [Α.Μ. ΕΠΙΧ. ΔΗΜΟΣΚΟΠ.-ΤΜΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ & ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ Ε.Σ.Ρ.2, Α.Μ. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ Αρχής προστ. Ατομ. Δεδ. Ν 472/1997:817].