Ευρωεκλογές και social media: Πως τα χρησιμοποίησαν οι πολιτικοί αρχηγοί, ποια η ανάρτηση που έγινε viral

Τη γενιά του TikTok και των social media, εξακολουθούν να στοχεύουν τα κόμματα και οι υποψήφιοι, στο δρόμο προς τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου.

ευρωεκλογές

Τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση πλέον της κοινής γνώμης, καθώς ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά όσων ενημερώνονται με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που βλέπουν τηλεόραση.

Ετσι από την εποχή των μεγάλων συγκεντρώσεων και τον προεκλογικών ομιλιών από τα μπαλκόνια, έχουμε περάσει πλέον στην οθόνη του κινητού και στην “μάχη” τόσο των κλασσικών πλέον social media – Facebook, Twitter ή αλλιώς «X» –  όσο και των πιο δημοφιλών μέσω στην νεολαία, Instagram και φυσικά TikTok.

Με χιούμορ και πιο χαλαρή διάθεση, οι πολιτικοί αρχηγοί και πολλοί υποψήφιοι επιχειρούν να περάσουν το μήνυμα τους, σε αυτή την μεγάλη δεξαμενή νέων ψηφοφόρων που παρακολουθούν τα social media.

Ποιος δεν είδε το βιντεάκι του πρωθυπουργού  στο TikTok «Εγώ Γκαντέμης;» για την πρόκριση Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού στο Final Four αλλά και το «κομματόσκυλο» του Στέφανου Κασσελάκη, που συγκέντρωσαν πάνω από 1,5 εκατομμύρια views.

 

@kyriakosmitsotakis_Εγώ σας το είπα!♬ original sound – Kyriakos Mitsotakis

@skasselakis♬ πρωτότυπος ήχος – Stefanos Kasselakis

Crash test αρχηγών

Στις μέρες μας οι πολιτικοί αρχηγοί φαίνεται πως χρησιμοποιούν στο έπακρο τα social media ως μέσο προεκλογικού αγώνα και στην φετινή εκλογική αναμέτρηση για την ευρωβουλή.

Ποιος είναι ο πολιτικός αρχηγός με τους περισσότερους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όμως;

Στο Instagram, πιο δυνατός είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης με 372.000 ακόλουθους. Ακολουθεί ο Στέφανος Κασσελάκης με 95.800 και ο Νίκος Ανδρουλάκης με 26.500 ακόλουθους

Στο Twitter, ο πρωθυπουργός είναι επίσης πολύ πιο “δυνατός” από τους άλλους πολιτικούς αχηγούς με 426.100 ακολούθους και ακολουθούν με 61.300 ακολούθους ο Στέφανος Κασσελάκης και πολύ λιγότερους ο Νίκος Ανδρουλάκης (35.3Κ).

 

Το παραδοσιακό Facebook

Όσο για το παραδοσιακό Facebook, οι χρήστες του, αναμφίβολα, είναι μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, και ο τρόπος χρήσης του είναι ο πιο «κλασικός». Εκεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει 401.000 followers και η παρουσία του είναι σχεδόν καθημερινή ήδη πριν από τις εκλογές του 2019. Βίντεο με προσωπικά μηνύματα αλλά και προβολή του κυβερνητικού έργου είναι οι πιο συνήθεις αναρτήσεις του, οι οποίες συγκεντρώνουν, συνήθως, περισσότερα από 5.000 likes, τα οποία ανά περίσταση μπορούν να φτάσουν και τις 15.000, ανάλογα με το θέμα.

Ακολουθούν με πολύ λιγότερους ακόλουθους ο Στέφανος Κασσελάκης με 58K και ο Νίκος Ανδρουλάκης 65Κ ακόλουθους.

Τα likes στις αναρτήσεις του Στέφανου Κασσελάκη κυμαίνονται μεταξύ των 3,5 και 4 χιλιάδων ενώ πάνω από 11 χιλιάδες likes συγκέντρωσε το βίντεο με τα πανηγύρια μετά τη νίκη του Ολυμπιακού και την κατάκτηση του κυπέλου στο Conference League.

TikTok

Τα τελευταία χρόνια το TikTok προσελκύει όλο και περισσότερο κόσμο. Έτσι, και οι πολιτικοί αρχηγοί “μπήκαν” και αυτοί στην νέα πλατφόρμα με σκοπό να προσεγγίσουν ακόμη πιο νεανικό κοινό, που δηλώνει απογοητευμένο από το πολιτικό σκηνικό της χώρας τα τελευταία χρόνια και είναι αυτό που συνήθως “απέχει” από την εκλογική δαδικασία.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει 269K ακολούθους ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης 128K και ο Νίκος Ανδρουλάκης 19,2K.

Να σημειωθεί ότι ο ΓΓ του ΚΚΕ απέχει από τα social media με το πεδίο αυτό να καλύπτει κατά κύριο λόγο οι σελίδες του κόμματος στα κοινωνικά δίκτυα.