Η Μαρίνα Ιτέας σε δρόμο αξιοποίησης – Πώς βλέπουν την εξέλιξη τα ανταγωνιστικά λιμάνια Πάτρας και Αιγίου

Νέα δεδομένα στην περιοχή θέτει το ΤΑΙΠΕΔ, που προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για παραχώρηση της διαχείρισης της μαρίνας μέχρι 50 χρόνια.

 

Η Μαρίνα Ιτέας σε δρόμο αξιοποίησης - Πώς βλέπουν την εξέλιξη τα ανταγωνιστικά λιμάνια Πάτρας και Αιγίου Για την μαρίνα Ιτέας είχε ενδιαφερθεί πριν από ενάμιση χρόνο, ο Ομιλος Εταιρειών Κυριακούλη, αλλά το σχέδιο δεν προχώρησε λόγω της πανδημίας

Νέα δεδομένα αρχίζουν να διαμορφώνονται στον χώρο του γιότινγκ στον Πατραϊκό και Κορινθιακό Κόλπο, μετά την εξαγγελία του ΤΑΙΠΕΔ, ότι προχωρά στην αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας.

Το ταμείο προκήρυξε χθες διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, για την παραχώρηση της διαχείρισης της μαρίνας και την εκμετάλλευση των κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων της, για περίοδο 40 ετών με δυνατότητα παράτασης της διάρκειας της παραχώρησης για επιπλέον 10 έτη.

Η θαλάσσια ζώνη της μαρίνας καταλαμβάνει επιφάνεια της τάξεως των 26.000 τ.μ. και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού 146 σκαφών μικρού και μεσαίου μεγέθους. Προβλέπονται επίσης 60 θέσεις σκαφών στη χερσαία ζώνη, σε έκταση 24.700 τ.μ.

Σήμερα, η μαρίνα Ιτέας είναι λειτουργική, αλλά, φιλοξενεί μικρό αριθμό σκαφών αναψυχής. Το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά πως με την αξιοποίησή της, θα αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, καθιστώντας την Ιτέα ως σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη του ποιοτικού θαλάσσιου τουρισμού.

ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΑ;

Η Μαρίνα Ιτέας σε δρόμο αξιοποίησης - Πώς βλέπουν την εξέλιξη τα ανταγωνιστικά λιμάνια Πάτρας και Αιγίου

Παναγιώτης Τσώνης

Είναι προφανές ότι, αν κάποιος ιδιώτης επενδυτής αναλάβει τη λειτουργία της Μαρίνας Ιτέας, δημιουργείται αυτομάτως ένας ισχυρός ανταγωνιστικός πόλος προς την Πάτρα και το Αίγιο, που έχουν παρόμοιες βλέψεις, αλλά οι υποδομές τους υπολείπονται σημαντικά ή είναι ανύπαρκτες.

Αυτή την στιγμή, στη βόρεια λιμενολεκάνη του παλιού λιμένα Πάτρας, ο ΟΛΠΑ λειτουργεί το αγκυροβόλιο Mega Yacht, με δυνατότητα φιλοξενίας συνολικά 17 σκαφών (5 σκάφη έως 35 μ. και 12 σκάφη έως 25 μ.). Οπως αναφέρει και η λέξη, πρόκειται για αγκυροβόλιο και όχι για μαρίνα. Στους χρήστες του παρέχεται μόνο νερό και ηλεκτρικό ρεύμα και σίγουρα καμία σχέση δεν έχει ο χώρος, με μαρίνα Mega Yacht.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης, σε σχετική ερώτηση που του απηύθυνε η «Π», τόνισε ότι ο οργανισμός σκοπεύει στο άμεσο μέλλον να αναβαθμίσει το αγκυροβόλιο σε κανονική Μαρίνα Mega Yacht. Για τον σκοπό αυτό, έχει δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες αδειοδότησης.

ΤΟ ΑΙΓΙΟ

Η Μαρίνα Ιτέας σε δρόμο αξιοποίησης - Πώς βλέπουν την εξέλιξη τα ανταγωνιστικά λιμάνια Πάτρας και Αιγίου

Βασίλης Χριστόπουλος

Στην κούρσα της διεκδίκησης μπαίνει και το Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας. Ο πρόεδρος του φορέα Βασίλης Χριστόπουλος δήλωσε στην «Π» ότι τις επόμενες ημέρες, θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια για να προωθήσει το θέμα της κατασκευής μαρίνας στην λιμενική ζώνη του Αιγίου.

Οπως είπε, υπάρχουν σχέδια για την εγκατάσταση από παλιά, κατά καιρούς υπήρξε ενδιαφέρον από επενδυτές, αλλά το έργο δεν προχώρησε. «Θα προσπαθήσουμε να προσελκύσουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον, μέσω ενός διαγωνισμού» τόνισε ο κ. Χριστόπουλος.

Σύμφωνα το master plan που έχει καταρτίσει παλαιότερα, η νέα μαρίνα θα μπορεί να ελλιμενίσει μέχρι 200 σκάφη μήκους 8 – 25 μέτρων, με ένα έργο προϋπολογισμού 18 εκ. ευρώ. Ακολούθως θα κατασκευαστούν χώροι υποδοχής αλλά και χώροι για το Τελωνείο και το Λιμεναρχείο. Στο σχέδιο προβλέπεται και χώρους καφεστίασης και αναψυχής, μεγάλο κατάστημα και όλα όσα είναι αναγκαία για να αλλάξει η εικόνα του τουρισμού στην περιοχή.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ