Ιταλική ρελάνς για IMEC
Ο Νότης Μαριάς είναι καθηγητής Θεσμών ΕΕ Πανεπιστημίου Κρήτης-πρώην ευρωβουλευτής.
Εντείνεται ο ανταγωνισμός Γαλλίας-Ιταλίας-Ελλάδας σε σχέση με τον περίφημο Οικονομικό Διάδρομο Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης τον γνωστό IMEC.
Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη «ιταλική σφήνα», που εκδηλώθηκε στη συνάντηση Μπάιντεν-Μελόνι στον Λευκό Οίκο (1η Μαρτίου), καθώς έγινε σαφές ότι η Ρώμη, εκτός από την προώθηση του σχεδίου Mattei για την Αφρική, επιθυμεί να μετατρέψει την Ιταλία σε πύλη εισόδου της Ινδίας στην ΕΕ, μέσω IMEC, παρακάμπτοντας τον Πειραιά.
Η Μελόνι αναμένεται να αξιοποιήσει και το γεγονός ότι στην παρούσα φάση η Ιταλία ασκεί την Προεδρία των G-7. Η κίνηση Μελόνι έρχεται ως απάντηση στις πρωτοβουλίες Γαλλίας και Ελλάδας, μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στην Ινδία.
Πολύ δε περισσότερο, καθώς ο Μακρόν σε συνέχεια της επίσκεψής του στην Ινδία όρισε γνωστό στέλεχος της Γαλλικής Βιομηχανίας Ενέργειας «ως ειδικό απεσταλμένο» του για τον IMEC.
Προ διετίας είχα αναλύσει με ποιον ακριβώς τρόπο οι G-7, στο πλαίσιο του νέου «ψυχρού πολέμου», μεθόδευσαν τρόπους αντίδρασης στο πετυχημένο κινεζικό εγχείρημα «Μια Ζώνη-Ενας Δρόμος» και είχα επισημάνει ότι, αντιδρώντας στον Κινεζικό Δρόμο του Μεταξιού, η Δύση αποφάσισε στη Σύνοδο Κορυφής των G-7 (2021) να υιοθετήσει την πρωτοβουλία των ΗΠΑ, που είχε ως στόχο να περιορίσει την οικονομική επιρροή της Κίνας στη διεθνή σκηνή. Στη συνέχεια, η πρόεδρος της ΕΕ Ursula von der Leyen και ο υπατος εκπρόσωπος της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας Josep Borrell ανακοίνωναν την πρωτοβουλία «Παγκόσμια Πύλη», που στόχο έχει να κινητοποιήσει έως και 300 δισ. € σε επενδύσεις (2021-2027) στους Τομείς Ψηφιακής Τεχνολογίας, Ενέργειας και Μεταφορών και την ενίσχυση της Υγείας, Εκπαίδευσης και Ερευνας στον κόσμο.
Κατόπιν, οι G-7 (2022) αποφάσισαν τη «Σύμπραξη για Παγκόσμιες Υποδομές και Επενδύσεις», με 600 δισ. £, προκειμένου να ανακόψουν την παγκόσμια κινεζική οικονομική «επέλαση».
Ετσι, στα 200 δισ. £, που ανακοινώθηκαν από τον Τζο Μπάιντεν, η ΕΕ κινητοποιεί επιπλέον 300 δισ. € έως το 2027.
Η συνεργασία Ουάσιγκτον-Βρυξελλών εξακολούθησε να είναι ιδιαίτερα στενή. Στο πλαίσιο αυτό υπογράφτηκε (9 Σεπτεμβρίου 2023) στο Νέο Δελχί Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα σε ΗΠΑ, Ινδία, ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με στόχο τη δημιουργία του Οικονομικού Διαδρόμου IMEC, για να διασυνδεθεί η τεράστια αγορά της Ινδίας με την Ευρώπη.
Πρόκειται για σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, διά θαλάσσης μέσω πλοίων και διά ξηράς μέσω σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από Βομβάη και θα καταλήγει στον Πειραιά. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα αποτελείται από δύο ξεχωριστούς Διαδρόμους, τον Ανατολικό που θα συνδέει Ινδία με Αραβική Χερσόνησο μέσω Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και Σαουδικής Αραβίας και τον Βόρειο, που θα συνδέει Σαουδική Αραβία σιδηροδρομικά μέσω Ιορδανίας και Ισραήλ με το λιμάνι της Χάιφα κι εν συνεχεία διά θαλάσσης με τον Πειραιά απ΄ όπου επίσης σιδηροδρομικά τα εμπορεύματα θα διοχετεύονται στην Ευρώπη.
Στη συνέχεια το story είναι γνωστό, καθώς Γαλλία-Ρώμη-Ελλάδα διαγκωνίζονται για το ποια χώρα θα αποτελέσει τελικά την πύλη εισόδου της Ινδίας στην Ευρώπη μέσω IMEC.
Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η Χαμάς με την τρομοκρατική της ενέργεια κατά του Ισραήλ κυριολεκτικά «τίναξε στον αέρα» τον IMEC!
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News