Κατάληψη με το «έτσι θέλω» σε πέντε σχολεία στην Αχαΐα

Κατάληψη με το «έτσι θέλω» σε πέντε σχολεία στην Αχαΐα

Η αδυναμία της δημόσιας εκπαίδευσης να προστατεύσει τον εαυτό της έλαμψε για μια φορά ακόμα «πανηγυρικά» σε πέντε συγκροτήματα στην Αχαΐα, τα οποία τέθηκαν υπό κατάληψη με διάφορα προσχήματα και με ορατή την υποκίνηση από τρίτα στοιχεία. Το μάθημα στις περιπτώσεις αυτές γίνεται υποχρεωτικά εξ αποστάσεως, αλλά το βασικό μάθημα, ότι καθένας μπορεί να πετύχει ό,τι θέλει στο δημόσιο σχολείο, παραδόθηκε για μια φορά ακόμα.

Συγκεκριμένα μετά από σχεδόν έξι μήνες κλειστά σχολεία και με αρκετούς μαθητές λυκείων να μην έχουν ξεπεράσει τις δύο εβδομάδες, σε συνολικό χρόνο, που κάθισαν στα θρανία την τρέχουσα σχολική χρονιά, κάποιοι έβαλαν λουκέτο από την πρώτη μέρα επιστροφής στο σχολικό περιβάλλον. 

Επί τόσους μήνες η κοινωνία διεκδικούσε την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία. Η πολυπόθητη μέρα έφτασε αλλά κάποιοι είχαν άλλα σχέδια. Προχώρησαν σε κατάληψη. Ευτυχώς στην Αχαΐα, ήταν περιορισμένο το φαινόμενο καθώς παρέμειναν κλειστά μόλις πέντε λύκεια σε σύνολο 60. Ωστόσο κι αυτά τα πέντε ήταν αρκετά να προκαλέσουν την αγανάκτηση της κοινωνίας αλλά και τον θυμό σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς που ήθελαν να κάνουν μάθημα.

Η χθεσινή αρνητική εξέλιξη επιβεβαίωσε την απαξίωση του δημόσιου σχολείου επειδή κάποιες μειοψηφίες με τη συνδρομή εξωσχολικών, καλυπτόμενες πίσω από συγκεκριμένες κομματικές ομπρέλες και με πρόσχημα τις δυσλειτουργίες, οι οποίες αναντίρρητα υπάρχουν στο σχολικό περιβάλλον, βάζει λουκέτο σε ένα δημόσιο χώρο εμποδίζοντας μαθητές και καθηγητές να κάνουν το μάθημά τους. 

ΑΔΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 

Το πόσο πιστεύουν και οι ίδιοι οι καταληψίες τα αιτήματα που προβάλουν, φαίνεται και από τον τρόπο με τον οποίο τα υπερασπίζονται. Η «Π» επισκέφτηκε χθες σχολεία που τελούσαν υπό κατάληψη και σε κάποια από αυτά υπήρχε το λουκέτο στην είσοδο αλλά κανένας μαθητής δεν ήταν παρών.  

Σε κάποιο μάλιστα ο φακός της «Π» πέρασε ανενόχλητος στο προαύλιο φτάνοντας μέχρι το γραφείο του διευθυντή ο οποίος ήταν παρών όπως και ο γραμματέας του σχολείου, και επέβλεπαν το εξ αποστάσεως μάθημα που γίνονταν στους μαθητές. Κάτι που προβλέπεται με απόφαση του υπουργείου Παιδείας για κάθε σχολείο που τελεί υπό κατάληψη. Αλλά και στην περίπτωση αυτή υπάρχουν καθηγητές που παραβαίνουν την υπουργική απόφαση και δεν κάνουν μάθημα. Αραγε ελέγχονται από κάπου; Υπάρχει επίπτωση γι’ αυτή τους την επιλογή;   

Ο ΡΟΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ

Επομένως μείζον θέμα προκύπτει και για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στα υπό κατάληψη σχολεία. Θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικές κοινότητες να κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά και να υπερασπιστούν τον διδακτικό τους ρόλο αλλά και το δικαίωμα μαθητών που θέλουν να κάνουν μάθημα; Την απάντηση τη συναντάμε στα παραδείγματα λυκείων που έμειναν ανοιχτά με την παρέμβαση των διευθυντών και των καθηγητών.           

Το ίδιο ερώτημα τίθεται και για τους Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων. Γιατί δεν παρεμβαίνουν; Πώς υπερασπίζονται και περιφρουρούν το δικαίωμα των παιδιών τους να κάνουν μάθημα; 

Σίγουρα η κατάσταση δεν είναι εύκολη και υπάρχουν πολλές δυσκολίες με τις οποίες χρόνια τώρα μάχεται ο εκπαιδευτικός κόσμος. Αλλά στην παρούσα φάση επιλέγουμε το καλύτερο για τους μαθητές.       

ΚΕΡΑΜΕΩΣ

«Μια μέρα αισιοδοξίας, τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο με αυξημένα μέτρα προστασίας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την επίσκεψή της στο 3ο Γενικό Λύκειο Ιλίου, προσθέτοντας ότι «το self test είναι ένα σημαντικό εργαλείο, το οποίο ξεκινάει τώρα» και συμβάλλει στην «καλλιέργεια της ατομικής ευθύνης στα παιδιά».

«Θα είμαστε εδώ να παρακολουθούμε βήμα – βήμα, κάθε στάδιο της διαδικασίας και να διορθώνουμε όπου χρειάζεται, ότι χρειάζεται», ανέφερε η υπουργός.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Συγκεκριμένα τα σχολεία που έμειναν χθες κλειστά στην Αχαΐα ήταν τα εξής : 6ο, 7ο, 11ο, 12ο  και το Γενικό Λύκειο Δεμενίκων. 

ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Χαρακτηριστικά είναι τα αιτήματα που έχουν αναρτήσει μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Πατρών στα κάγκελα του σχολικού συγκροτήματος, όπου παρουσιάζουν τις διεκδικήσεις τους: 

-Μείωση μαθητών ανά τάξη.

-Αναβολή της τράπεζας θεμάτων για την Α’ λυκείου κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

-Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας. 

-Ματαίωση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων.

-Μη εφαρμογή των αλλαγών-μεταρρυθμίσεων που έγιναν εν μέσω πανδημίας.

-Διαγραφή άδικων απουσιών της τηλεκπαίδευσης.

-Επιδότηση για την αγορά και κάλυψη εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές. 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ