Ο Ηλίας Λογοθέτης μιλά αποκλειστικά στην «Π»: «Γίναμε… ρεμπέτ – ασκέρ στο θέατρο!»

Ο γνωστός ηθοποιός θα βρίσκεται σήμερα στην Πάτρα και συγκεκριμένα στην Αγορά Αργύρη.

Ηλίας

Στην «Αγορά Αργύρη» θα βρίσκεται σήμερα (ώρα 18:00) ο σπουδαίος ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης, για να αναγνώσει με την αξιόλογη συνάδελφό του Μαρία Ζαχαρή, αποσπάσματα από το βιβλίο του δημοσιογράφου-συγγραφέα Ηλία Γεωργάκη «Η δική μου Λευκάδα» (εκδόσεις  fagottobooks).

Για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα μιλήσουν οι: Χαρά Γιαννοπούλου Παπαδάτου (συγγραφέας-αρχιτέκτων-πολεοδόμος), Παναγιώτης Καββαδάς (πρ. βουλευτής, πρ. Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδος), Αγγελική Περδικάρη (φιλόλογος-ποιήτρια). Θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Πάνος Θεοδωρακόπουλος.

Το πόνημα παρουσιάζεται από τον Σύλλογο Λευκαδίων Πάτρας, με τα μέλη του να τραγουδούν καντάδες.

Ο Ηλίας Λογοθέτης από τη Λευκάδα όπου βρίσκεται, μίλησε από ψυχής στην «Π». Οπως πάντα χειμαρρώδης και καυστικός…

ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ

«Είναι η πατρίδα μου η Λευκάδα. Αυτή αναγνωρίζω ως πατρίδα μου. Υπάρχει μία αναπόληση, αλλά είναι μικρή, γιατί έχει αλλάξει πολύ η πόλη, είναι αγνώριστη σχεδόν. Με μελαγχολούν τα παλιά! Δεν έχω καμία αγάπη στα παλιά. Σπάνια χαίρομαι, όταν βλέπω συμμαθητές μου, όπως είπε και κάποιος…».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ;

«Μετά τον ερχομό μου στη Λευκάδα, άλλαξαν τα πράγματα μέσα μου. Επιστρέφω σε μία παιδική ηλικία, με όποια μνήμη μπορώ να συγκρατήσω. Και κάπου τα περί Τέχνης, τα βλέπω και λίγο μάταια. Γιατί πρέπει να απαντήσω σε βασικά ζητήματα: Η Τέχνη έχει κάτι να προσφέρει στην εφήμερη αυτή ύπαρξή μας; Τι είναι Τέχνη τελικά; Δεν το έχω απαντήσει ακόμα!

Ολοι ισχυρίζονται ότι κάτι είναι η Τέχνη. Αλλά πρέπει να ξέρεις τι είναι. Είναι ελευθερία, είναι σοφία, είναι πάνω από τη ζωή, μοιάζει με τη ζωή, αποσπά από τη ζωή αυτά που αυτή θέλει; Τι είναι και γιατί υπάρχει τελικά η Τέχνη; Μήπως η ανάγκη προηγείται της Τέχνης, που είπε και ο Αισχύλος; Βελτιώνει τη κοινωνία η Τέχνη; Οχι!»

ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Η ΔΟΞΑ

«Δεν υπάρχουν πράγματα που δεν μπόρεσα να κάνω, γιατί δεν τα επιδίωξα κιόλας. Ημουν πάντα αυτάρκης. Δεν μου έκανε εντύπωση η δόξα. Ο,τι ήρθε στην πορεία και στην προσπάθειά μου να σταθώ στο θέατρο, ήταν καλοδεχούμενο. Είχα την ευτυχία να είμαι κοντά σε μεγάλους δασκάλους και να γνωρίσω μεγάλες προσωπικότητες, όπως Χατζιδάκι, Γκάτσο, Κουν, Μόραλη, Τσαρούχη και τόσους άλλους… Δεν θεώρησα ότι πρέπει να έχω ένα πλάνο για να παίξω. Γιατί όταν έχεις πλάνο στο θέατρο, σημαίνει ότι είσαι και προστατευόμενος της εξουσίας. Η πορεία μου κύλησε πολύ ωραία και ήσυχα, χωρίς να ανήκω σε ομάδες και χωρίς ικεσίες».

«ΕΓΙΝΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΙΑ!»

«Είναι τόσο εύκολο να ανεβεί κάποιος στη σκηνή του θεάτρου πλέον, που είναι σκάνδαλο πια! Παντού απαγορεύεται να ανεβείς στη σκηνή, αν δεν ανήκεις σε μία συντεχνία ηθοποιών. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτα, είναι ρεμπέτ-ασκέρ! Κάνει κάποιος 20 με 50 μεροκάματα και γίνεται ηθοποιός! Τώρα άντε βρες άκρη…».

Η ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

«Δεν είναι καθόλου, μα καθόλου ευχαριστημένος! Αυτό που συμβαίνει στην ελληνική τηλεόραση δεν είναι ότι τα σίριαλ δεν είναι καλά. Εχει αλλάξει ο τρόπος που μιλάνε οι Ελληνες ηθοποιοί! Μιλάνε με έναν τρόπο, που δεν είναι φυσικός. Είναι τόσο πολύ φορμαρισμένος, που χάνει το νόημά του το κείμενο».

Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

«Είναι σαφές, ότι δεν σονάρει η γλώσσα μας. Μία τόσο όμορφη γλώσσα που έχουμε, πλέον δεν έχει μελωδία. Μιλάνε οι ηθοποιοί, με μία συγχορδία μόνο, με ένα Λα Μινόρε ή Λα Ματζόρε και δεν αλλάζουν με τίποτα! Τα ακόρντα δίνουν τεράστιες αλλαγές στη φωνή. Υπάρχει ισοπέδωση στη γλώσσα μας! Δηλαδή μία μονοτονία! Δεν έχει αλλάξει μόνο η μουσική της γλώσσας, έχει αλλάξει και το συντακτικό. Είναι πολλά τα προβλήματα…».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΙΑ ΤΟΥ

«Δεν με ενδιαφέρει καθόλου η υστεροφημία μου! Αυτό είναι μια ανοησία, νομίζω…».

ΟΛΟ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

«Τα πράγματα πάνε, όσο γίνεται και χειρότερα. Δηλαδή η ψυχή του ανθρώπου έχει πολιορκηθεί από το χρήμα. Δεν υπάρχει άλλο ενδιαφέρον στην ψυχή του ανθρώπου…».

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

«Παρά έχει εκπαιδευτεί τηλεοπτικά το ελληνικό κοινό, ώστε να βλέπει μια παράσταση μόνο και μόνο επειδή στο θίασο είναι ένας σταρ της τηλεόρασης. Παρά έχει γίνει το κακό, ένα θέατρο να γεμίζει επειδή κάποιοι είναι στην τηλεόραση και όχι για την ίδια την παράσταση».