Πάτρα: Ανοιχτά τα καταστήματα τη Κυριακή – Συνεχίζονται οι προσφορές – Τη Δευτέρα η Cyber Monday

Στην Πάτρα, ο τοπικός Εμπορικός Σύλλογος έχει ταχθεί κατά του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές, αλλά αρκετά καταστήματα άνοιξαν.

Black Friday

Ανοιχτά προαιρετικά ηταν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου
Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας ήταν 11:00 – 20:00. Επίσης, τη Δευτέρα είναι η Cyber Monday και οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με e-shop στο διαδίκτυο, θα έχουν επίσης μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων.

Στην Πάτρα, ο τοπικός Εμπορικός Σύλλογος έχει ταχθεί κατά του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων για σήμερα, Κυριακή, ήταν 11 το πρωί με 8 το βράδυ.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε ανακοίνωσή του προτρέπει τους καταναλωτές πλην των καλών τιμών «να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως ενδεικτικά:

• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στο businessregistry.gr

• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.

• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.

• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Η ανεξάρτητη αρχή επισημαίνει, επίσης, ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.