Πατρών – Πύργου: Στην τελική ευθεία με πολιτικές «στροφές» – Μιλούν στην «Π» Αχαιοί και Ηλείοι

Για το «ξεμπλοκάρισμα» της Πατρών – Πύργου, μιλούν αποκλειστικά στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», Κώστας Πελετίδης, Παύλος Μαρινάκης, Σπύρος Μυλωνάς, Μιχάλης Σιδηρόπουλος.

Πατρών - Πύργου

Είδηση πρώτη: Η σύμβαση για την οριστική, πλέον, και έμπρακτη δρομολόγηση της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου θα περάσει από τη Βουλή, για κύρωση, στις 22 Δεκεμβρίου.

Είδηση δεύτερη: Το πρόσθετο παρεμβατικό έργο, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος, ώστε να υπάρξει μείωση ή και άρση της μεγάλης επικινδυνότητας, θα προχωρήσει άμεσα.

Των Χρήστου Βεργανελάκη, Πέτρου Γκίστη.

Στις 22 Δεκεμβρίου, λοιπόν, θα περάσει από τη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού η οποία επανεντάσσει το τμήμα Πάτρα-Πύργος στο αρχικό «πακέτο». Ηδη έπεσαν υπογραφές στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης. Οι υπογράφοντες ήταν ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής και οι εκπρόσωποι των Vinci, Hochtief, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ.
Το έργο λοιπόν θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες.

Κι όπως συμβαίνει με κάθε έργο στην Ελλάδα, εδώ και χρόνια, χωρίζει την Ελλάδα σε «Βόρειους» και «Νότιους». Και η πολιτική αντιπαράθεση χτυπάει κόκκινο, ενώ ο δήμαρχος Πατρέων βάζει σε πρώτο πλάνο το ζήτημα των διοδίων που συνεπάγεται η ολοκληρωση της εργολαβίας…

Μιλούν αποκλειστικά στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», Κώστας Πελετίδης, Παύλος Μαρινάκης, Σπύρος Μυλωνάς, Μιχάλης Σιδηρόπουλος.

Πατρών - Πύργου

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης.

Κώστας Πελετίδης (δήμαρχος Πατρέων): «Θεωρητικά, πρόκειται για ένα έργο που θα μας προσφέρει έναν δρόμο ασφαλή και σύγχρονο, τον οποίο θα πάμε να χρησιμοποιήσουμε με μεγάλη χαρά και ανακούφιση. Είναι, όμως, έτσι; Πολύ φοβάμαι, και αυτό λέμε εμείς, ότι η πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής θ’ αναγκαστεί να χρησιμοποιεί την παλιά εθνική οδό εξαιτίας των διοδίων που θα βάλουν στον νέο δρόμο. Οσοι πηγαινοέρχονται σε καθημερινή βάση Πάτρα-Κάτω Αχαΐα, π.χ., θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτό τον δρόμο, πληρώνοντας κάθε μέρα τόσα διόδια; Επομένως για ποιους θα φτιαχτεί ο δρόμος; Για όλους ή μόνο γι’ αυτούς που θα μπορούν να πληρώνουν τα διόδια; Εμείς, θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας να μην υπάρχουν διόδια. Και θα χαρούμε πραγματικά εφόσον δοθεί στους πολίτες ένα οδικό δίκτυο που θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και όχι να τους προκαλεί διαρκή οικονομική αιμορραγία.
Και μια δεύτερη επισήμανση. Αναρωτιόμαστε, γιατί το έργο δεν έγινε τόσα χρόνια και θρηνήσαμε τόσα θύματα; Ο λόγος είναι ένας: Ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων εταιρειών που κουμαντάρουν την Ελλάδα».

Πατρών - Πύργου

O Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Σπύρος Μυλωνάς.

Σπύρος Μυλωνάς (δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας): «Αυτή τη φορά είμαι πεπεισμένος και σίγουρος ότι το έργο θα φτιαχτεί και δεν θα κολλήσει πουθενά. Θεωρώ πως μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τη λύση. Δεν ανησυχώ πλέον, το λέω ξεκάθαρα. Από την ώρα που πέρασε ένα τόσο μεγάλο διάστημα διαβουλεύσεων και διαδικασιών και φτάσαμε ως τη λύση, δεν θα υπάρξει πισωγύρισμα. Θα είναι ένα έργο που θα λύσει τεράστια θέματα ασφάλειας, ταχύτητας στην εξυπηρέτηση. Είναι μια υποδομή που δυναμώνει πολύ την περιοχή μας και της δίνει πολύ μεγάλες προοπτικές σε κάθε επίπεδο».

Πατρών - Πύργου

Ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, Παύλος Μαρινάκης.

Παύλος Μαρινάκης (γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ):
«Η εθνική οδός Πατρών- Πύργου, ένα αίτημα δεκαετιών, παίρνει σάρκα και οστά κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ κράτησαν δέσμιες μεγάλες επενδύσεις όπως αυτή, όμως τώρα ήρθε η στιγμή ένα ακόμα εμβληματικό έργο να γίνει πραγματικότητα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δώσει τη δυνατότητα για την ουσιαστική ανάπτυξη της περιοχής, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και εξασφαλίζοντας ασφαλείς μετακινήσεις στους πολίτες».

Πατρών - Πύργου

Ο συντονιστής της ΝΕ Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Μιχάλης Σιδηρόπουλος.

Μιχάλης Σιδηρόπουλος (συντονιστής της ΝΕ Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ):
«Σαν άλλοι αγιοβασίληδες ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής ανακοίνωσαν εν μέσω πανηγυρισμών και αλληλοσυγχαρητηρίων ότι η Κομισιόν άναψε το «πράσινο φως» για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού, με χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο. Οι ανακοινώσεις έρχονται μετά από δύο και πλέον χρόνια που η κυβέρνηση και ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης σταμάτησαν ένα έργο με στόχο να το δώσουν σε συγκεκριμένο ανάδοχο.
Ενα έργο με εγκατεστημένες εργολαβίες και σε εξέλιξη το οποίο θα ολοκληρώνονταν σε έναν χρόνο από σήμερα. Ο κ. Μητσοτάκης, γνωρίζοντας το «καπέλο» των 114 εκατ. ευρώ που θα πληρώσουν οι πολίτες και των πρόσθετων 75 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του έργου, ψεύδεται όταν λέει ότι το πρόσθετο κόστος των 75 εκατ. προέρχεται από καθυστέρηση και όχι από την απευθείας ανάθεση, που προτιμήθηκε αντί των διαγωνιστικών διαδικασιών. Ελπίζουμε μόνο να μην διαψευστούν οι προσδοκίες των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας και νιώσουν όπως τα μικρά παιδιά όταν ανακαλύπτουν ότι δεν υπάρχει Αγιος Βασίλης»!

Τοποθετήσεις για την εξέλιξη στο κεφάλαιο Πατρών-Πύργου έκαναν ο Νεκτάριος Φαρμάκης, οι βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Αναγνωστοπούλου και Κ. Μάρκου και ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ Αχαΐας Αντ. Κουνάβης.

Νεκτάριος Φαρμάκης (περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας): «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάζει τη σφραγίδα της και αυτό αποτελεί εγγύηση ότι ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα γίνει επιτέλους πράξη. Με την ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή, ανοίγει ο δρόμος για την οριστική και αμετάκλητη εκκίνηση ενός έργου που θα διαμορφώσει μία νέα και καλύτερη μέρα για την Ηλεία και την Αχαΐα. Μία μέρα, χωρίς αδικοχαμένα θύματα, μία μέρα ανάπτυξης και προόδου για την τοπική κοινωνία και οικονομία. Αποδεικνύεται ότι η μεγάλη, μεθοδική και συντονισμένη προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια από την κυβέρνηση και ιδιαίτερα, από τον πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Υποδομών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη, στέφεται με επιτυχία. Σε μία περίοδο που η Δυτική Ελλάδα δοκιμάζεται από φυσικές καταστροφές, η χθεσινή εξέλιξη μας δίνει ελπίδα και αισιοδοξία, φέρνοντας ένα όνειρο δεκαετιών πιο κοντά στην πραγματοποίησή του».

Με μια ειρωνική-σαρκαστική ανακοίνωση με αποδέκτη τον Κώστα Καραμανλή, υποδέχθηκαν τις εξελίξεις για την Πατρών-Πύργου οι αχαιοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου και Κώστας Μάρκου: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής είχε πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη.
-Σταμάτησε το έργο το 2019 με στόχο να το δώσει σε συγκεκριμένο ανάδοχο.
-Προσέθεσε «καπέλο» 114 εκατ. ευρώ, που θα πληρώνουν οι πολίτες μέσω διοδίων σε όλη την παραχώρηση, δίνοντας για τρία χρόνια το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.
-Αύξησε το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα κατά 75 εκατ. ευρώ λόγω της απευθείας ανάθεσης.
Αυτή η έξοχη προσφορά του προς τη Δυτική Ελλάδα οφείλει τιμής από τους Δήμους Πάτρας και Πύργου».

Αντώνης Κουνάβης (πρόεδρος της ΔΕΕΠ Αχαϊας): « Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέψευσε τις Κασσάνδρες της αντιπολίτευσης που είχαν φτάσει μέχρι το σημείο να ισχυρίζονται ότι η κυβέρνηση είχε καταθέσει άδειους φακέλους στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές. Δυστυχώς κάποιοι -πολλοί εκ των οποίων και στην Αχαΐα- επένδυσαν στην καταστροφολογία και την ψευδολογία, δυστυχώς όμως για αυτούς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την πρόταση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου. Η Ελλάδα αλλάζει».

ΗΛΕΙΑ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ 

Με ανακούφιση δέχθηκαν οι φορείς της Ηλείας την απόφαση της Κομισιόν, η οποία δίνει το έναυσμα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Παράλληλα, όπως δηλώνουν στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», παραμένουν σε επαγρύπνηση και αναμένουν πλέον τον προσδιορισμό του χρόνου, κατά τον οποίο θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του οδικού άξονα καθώς και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Πατρών - Πύργου

Ο Δήμαρχος Ήλιδας, Γιάννης Λυμπέρης.

Γιάννης Λυμπέρης (δήμαρχος Ηλιδας)
Από την πρώτη στιγμή που ορκίστηκα δήμαρχος την 1η Σεπτεμβρίου του 2019 δήλωσα ότι εάν ο δρόμος δεν γίνει εντός της θητείας μου τότε είναι λόγος να παραιτηθώ. Εκείνη την περίοδο το είχα πει και δημόσια παρότι αυτό προκάλεσε σχόλια και αντιδράσεις ότι ο δρόμος αυτός θα κατασκευαστεί μόνο εάν επανέλθει η σύμβαση παραχώρησης. Η απόφαση αυτή αποτελεί δικαίωση των όσων έλεγα. Νομίζω ότι μπήκε το «νερό στ αυλάκι» και ότι επιτέλους το «γεφύρι της Αρτας» της Ηλείας βαδίζει προς το τέλος του.

Πατρών - Πύργου

Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Γιάννης Λέντζας .

Γιάννης Λέντζας (δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης)
Οτιδήποτε έχει να κάνει με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου είναι ένα βήμα μπροστά. Είναι καλοδεχούμενη η απόφαση της Κομισιόν για έναν δρόμο, ο οποίος κατά τη δική μου εκτίμηση θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί χθες. Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να δω σε πολύ άμεσο χρόνο να κατατίθενται συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την κατασκευή του. Αλλωστε είναι νωπές οι δεσμεύσεις πρωθυπουργού για τις εργασίες, οι οποίες θα ξεκινήσουν εντός του 2022. Είμαστε χαρούμενοι με αυτήν την εξέλιξη και ελπίζουμε να μην διαψευσθούμε.

 

Πατρών - Πύργου

Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας,Γιώργος Γεωργιόπουλος

Γιώργος Γεωργιόπουλος (δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας)
Χαιρετίζω την αναγγελία υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος». Ενα πολύπαθο έργο βαίνει προς αίσιο τέλος. Βέβαια, το ζητούμενο ολοκλήρωσης του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία είναι ακόμη ανοιχτό. Ελπίζω ο πρωθυπουργός που καταρχήν έχει εκφράσει τη θετική του διάθεση, να δώσει την απαιτούμενη λύση, ώστε να καταλήξει η «Ολυμπία Οδός» στην Αρχαία Ολυμπία.

Πατρών - Πύργου

Ο Δήμαρχος Πύργου, Παναγιώτης Αντωνακόπουλος.

Παναγιώτης Αντωνακόπουλος (δήμαρχος Πύργου)
Ευχή μου είναι να ξεκινήσουν σύντομα οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, αλλά και η ολοκλήρωση του δυτικού άξονα της χώρας. Τα νέα που έρχονται από την αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης μας δημιουργούν αισιοδοξία. Αν και η καθυστέρηση στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου είναι πρωτόγνωρη, η επιτυχία για το έργο που ποτέ δεν πάψαμε να διεκδικούμε, έστω και καθυστερημένα, θα αναγνωρισθεί.

Πατρών - Πύργου

Ο Πρόεδρος ΕΒΕ Ηλείας, Κώστας Νικολούτσος

Κώστας Νικολούτσος (πρόεδρος ΕΒΕ Ηλείας)
Η ευόδωση των προσπαθειών για την ολοκλήρωση του πολύπαθου αυτού έργου, αποτελεί δικαίωση της αταλάντευτης στάσης του Επιμελητηρίου Ηλείας για αντιμετώπιση του έργου ως ενιαίου, διατρανώνοντας σε θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς την ανάγκη συντονισμού των προσπαθειών, στηλιτεύοντας, παράλληλα, τις παλινωδίες με την κατάτμηση του έργου και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις. Το Επιμελητήριο Ηλείας εκφράζει την ικανοποίησή του για τις σημερινές εξελίξεις, που θα καταστήσουν την Ηλεία προσεγγίσιμη με ευκολία και ασφάλεια και θα τη φέρουν ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στους στόχους της επίτευξης οικονομιών κλίμακας, της ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας, δημιουργίας αξίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Θα είμαστε σε επαγρύπνηση για την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος εργασιών που έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, συνεχίζοντας παράλληλα τη διεκδίκηση σημαντικών έργων υποδομών για την Ηλεία.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ: «ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ»

Πατρών - Πύργου

Ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΙΝΑΛ Μιχάλης Κατρίνης.

Ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΙΝΑΛ Μιχάλης Κατρίνης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «2,5 χρόνια μετά την ανάληψη καθηκόντων της, η κυβέρνηση ΝΔ επιτέλους ανακοίνωσε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του δρόμου Πάτρα-Πύργος. Λίγη σημασία έχει να αναφερθούμε σε ευθύνες, καθυστερήσεις, σε ό,τι έγινε ή δεν έγινε. Σημασία έχει να υλοποιηθεί, επιτέλους, το μεγάλο έργο, με ισχυρό αναπτυξιακό πρόσημο για την περιοχή, που αναβαθμίζει τις υποδομές στις μεταφορές και ενισχύει το δείκτη οδικής ασφάλειας. Εύχομαι και ελπίζω να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, γιατί τόσο η Ηλεία, όσο και η Αχαΐα δεν αντέχουν άλλες υπαναχωρήσεις, καθυστερήσεις και παλινωδίες».